וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 ק"מ מהבית: עדר של פילים בסין יצא למסע, ואיש לא יודע מדוע

8.6.2021 / 10:24

קבוצה של 15 פילים, בהם שלושה גורים, משוטטת ברחבי מחוז יונאן במשך יותר משנה, והפכה לכוכבת מקומית ועולמית. הרשויות מפעילות מאמצים רבים, כולל שימוש ברחפנים, כדי לנטר אחרי העדר ולדאוג לשלומו. ייתכן שהם יצאו מהשמורה שלהם כדי לחפש מזון - או שפשוט תעו בדרך

בווידאו: עדר פילים משוטט ברחבי סין/צילום: רויטרס

עדר של פילים בסין גמא במשך יותר משנה מרחק של יותר מ-500 ק"מ מביתו בשמורת טבע במחוז יונאן, והוא הפך למפורסם ברחבי העולם. כלי התקשורת הגדולים עוקבים מקרוב אחרי מסלול העדר, שיצא מהאזורים ההרריים במחוז שבדרום-מערב סין והגיע עד לפאתי בירתו, קאנמינג.

טוויטר ויוטיוב מלאים בסרטונים של מעשי הקונדס שלהם, במיוחד של שני הגורים, שהחליקו לתעלת השקיה וחולצו על ידי בוגרי העדר. "אנחנו צריכים להיות יותר כמו הפילים, ולהיות משפחתיים יותר, לצאת לחופשות משפחתיות, לעזור, לטפל ולהגן אחד על השני", כתב משתמש אחד ביוטיוב.

הפילים היו בין הנושאים המחופשים ביותר בשירות הוויבו של סין. תמונות של העדר ישן זכו ל-25 אלף פוסטים ו-200 מיליון צפיות עד הלילה.

עדר של פילים צועד במחוז יונאן, סין, 20 במאי 2021. GettyImages
ביקרו בסוכנות רכב ובבית אבות. עדר הפילים ביונאן/GettyImages
עדר של פילים צועד במחוז יונאן, סין, 28 במאי 2021. GettyImages
זוכים להגנה מירבית מהרשויות. הפילים ביונאן/GettyImages

העדר, המונה 15 חברים, תועד במצלמות אבטחה כשהוא פוסע בלילות ברחובות הערים, מצולם באופן קבוע מהאוויר על ידי רחפנים ונמצא תחת מעקב כדי לגרום לנזק מינימלי ולמנוע התנגשויות בינם לבין תושבים.

הפילים פשטו על חוות כדי למצוא מזון ומים, ביקרו בסוכנות רכב ואפילו הגיעו לבית אבות, שם הם תחבו את חדקיהם לתוך כמה חדרים, עד שאחד מהדיירים אף התחבא מתחת למיטתו. אף שלא היו נפגעים, הנזק שנגרם ליבולים הגיע ליותר ממיליון דולר.

הקבוצה מנתה בתחילה 16 פילים, אבל הממשל אמר כי שניים מהם שבו הביתה וגור אחד נולד במהלך המסע. עתה, לפי דיווחים רשמיים, העדר מורכב משש נקבות ושלושה זכרים בוגרים, שלושה צעירים ושלושה גורים.

עדר של פילים צועד במחוז יונאן, סין, 5 ביוני 2021. GettyImages
עדר של פילים צועד במחוז יונאן, סין, 5 ביוני 2021/GettyImages

עדיין לא בדיוק ברור מדוע הם יצאו למסע האפי שלהם. ייתכן שהם נמשכו לתירס, לפירות טרופיים וליבולים אחרים הערבים לחיכם במחוז הטרופי, שבו חיים כ-300 פילים. אחרים משערים כי ייתכן שהמנהיג של העדר פשוט תעה בדרך.

סין מעניקה לפילים הגנה מירבית, והיא מאפשרת לאוכלוסייה שלהם לגדול בהתמדה אף שבית הגידול הטבעי שלהם מצטמצם, תוך שהיא מחייבת חקלאים ואחרים להתנהג באיפוק בעת מפגש עמם. התושבים נדרשים להישאר בבתיהם, לא לבהות בהם ולא לנסות להפחיד אותם באמצעות זיקוקים או דרכים אחרות.

עד עתה, נעשה שימוש באמצעים פסיביים יותר כדי להרחיק אותם מאזורים עירוניים, בין היתר דרך הצבת משאיות וציוד בנייה לחסימת כבישים והשלכת מזון מהאוויר כדי לפתות אותם.

נכון להיום, העדר נותר בפאתי קונמינג, עיר המונה שבעה מיליון איש, כשאחד הזכרים התרחק לבדו מהעדר, ויצר התרגשות - ודאגה - עבור אלו שעוקבים אחרי כל צעד ושעל שלהם.

עדר של פילים צועד במחוז יונאן, סין, 20 במאי 2021. GettyImages
עדר של פילים צועד במחוז יונאן, סין, 20 במאי 2021/GettyImages

מרכז פיקוד אזורי שהוקם כדי לפקח על העדר מסר אתמול כי ככל הנראה הפילים תפסו מנוחה. יותר מ-410 חברי צוותי חירום ושוטרים, עשרות כלי רכב ו-14 רחפנים משתתפים במבצע הניטור. בנוסף לכך, תושבים באזור פונו מבתיהם, יושמו אמצעים זמניים לפיקוח על תנועה והובאו שני טונות של מזון פילים. מרכז הפיקוד מסר כי מטרה נוספת היא "לשמור על דממה כדי ליצור תנאים שיובילו את הפילים לנדוד מערבה ודרומה".

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • פילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully