וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים בארה"ב: יש סבירות שהקורונה דלפה ממעבדה בסין

מחקר של מעבדה לאומית בקליפורניה, שהגיע לוול סטריט ג'ורנל, העלה כי התיאוריה שלפיה מקור הנגיף ממעבדה בווהאן היא סבירה, ויש לחקור אותה לעומק. המסקנות, שגובשו בשלהי כהונת טראמפ, מתבססות על ניתוח גנטי של הווירוס. ביידן הורה בחודש שעבר לחקור את מקורות המגיפה

חוקרים במעבדה ממשלתית בארצות הברית הגיעו למסקנה שהתיאוריה שלפיה נגיף הקורונה דלף ממעבדה בעיר ווהאן שבסין היא סבירה, והיא ראויה לחקירה נוספת - כך דווח הלילה (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל, שציטט גורמים המעורים עם הדוח המסווג שגיבשו החוקרים על מקורות הנגיף.

על פי הדיווח, המחקר גובש במאי אשתקד, על ידי המעבדה הלאומית "לורנס ליוורמור" בקליפורניה. הוא הופנה למחלקת המדינה אחרי שהיא ערכה חקירה של מקורות המגיפה במהלך החודשים האחרונים לכהונתו של הנשיא דונלד טראמפ. המחקר, שנעשה בזרוע המודיעין של המעבדה, המכונה "מחלקה Z", התבסס על ניתוח גנטי של הקורונה. המעבדה סירבה להגיב לדיווח של וול סטריט ג'ורנל, שפורסם אחרי שבחודש שעבר הורה הנשיא ג'ו ביידן לחשוף את מקורות הווירוס.

סוכנויות המודיעין בארצות הברית שוקלות שני תרחישים מרכזיים: תאונת מעבדה שבעקבותיה דלף הנגיף או שהוא התפשט אחרי מגע אנושי עם בעל חיים נוגע. עם זאת, ביידן אמר כי הן טרם הגיעו למסקנה חותכת. גורם רשמי לשעבר, שהיה מעורב בחקירת מחלקת המדינה, אמר כי חשיבות הדוח היא שהוא חובר על ידי מעבדה לאומית מכובדת, והציג מסקנות שונות מהסברות המקובלות אז, שלפיהן הנגיף עבר מבעלי חיים כמעט באופן ודאי.

חוקרים במעבדה בעיר ווהאן, סין, חוקרים דגימות של נגיף הקורונה, 6 בפברואר 2020. רויטרס
החקירה מסתעפת. חוקרים במעבדה בווהאן, סין/רויטרס

לפי מקורות בממשל האמריקני, דוח מודיעין מסווג, שחובר במהלך כהונתו של טראמפ, טען כי שלושה חוקרים במכון הווירולוגיה בווהאן חלו קשה בנובמבר 2019, עד שהם היו זקוקים לאשפוז, אחרי שהראו תסמינים הדומים לאלו של קורונה. המקרה המאומת הראשון בסין היה רק חודש לאחר מכן.

סין הכחישה את הדוח ואת ההאשמות של ארצות הברית ושל מדינות אחרות במערב על חוסר שקיפות בכל הנוגע להתפרצות הווירוס שקטל יותר מ-3.7 מיליון איש בעולם.

מייק ראיין, בכיר בארגון הבריאות העולמי, אמר אתמול כי הארגון לא יכול לחייב את סין למסור מידע נוסף על מקורות הנגיף. הוא הוסיף כי הארגון יציע את המחקרים הדרושים כדי לקחת ל"שלב הבא" את ההבנה היכן הקורונה הופיעה לראשונה.

מוקדם יותר החודש, ראש המכון למגיפות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פרוצ'י, הפציר בסין לשחרר את הרישומים הרפואיים של תשעה אנשים, שמחלתם עשויה לשפוך אור על השאלה אם המקרה הראשון של הווירוס היה תוצאה של דליפה ממעבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully