וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע שנאה בקנדה: נהג משאית דרס למוות 4 בני משפחה מוסלמים

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 8:50

המשטרה בעיר לונדון שבאונטריו אמרה כי הנהג, בן 20, נעצר אחרי שפגע במכוון בהולכי רגל. בן משפחה נוסף, בן 9, נפצע ופונה לבית חולים. הוא לא הכיר את קורבנותיו. "שנאה בלתי-נתפסת"

ארבעה בני משפחה מוסלמים נדרסו למוות באונטריו שבקנדה על ידי נהג משאית שפגע בהם במכוון - כך אמרה היום (שני) המשטרה בעיר לונדון, שתיארה זאת כפשע שנאה נגד מוסלמים. המשטרה ציינה כי בן משפחה נוסף, ילד בן תשע, נפצע ופונה לבית חולים.

התקרית התרחשה אתמול בערב, כשמשאית פגעה בקבוצת הולכי רגל בצומת בעיר. בני המשפחה ההרוגים היו נערה בת 15, אישה בת 44, גבר בן 46 ואישה בת 74. בתקשורת הם זוהו כאב ואשתו, בתם ואמו של האב. המשטרה אמרה כי הנהג בן ה-20, תושב העיר, לא הכיר את הקורבנות והוא נאשם בארבעה סעיפי רצח. הוא נתפס בחניון של קניון סמוך, כשהוא לובש מעין אפוד.

הנהג זוהה בתור נת'נייל ולטמאן. המשטרה אמרה כי לא היה לו עבר פלילי, וכי הוא לא ידוע בתור חבר בארגון קיצוני כלשהו. בנוסף לכך, אין מידע המצביע על כך שהיו לו שותפים לפשע. ביום חמישי הוא יופיע לראשונה בפני בית המשפט.

"זה היה מתוכנן ומאורגן ולכן הוגשו סעיפי רצח מדרגה ראשונה", אמר מפקח המשטרה, פול ווייט, לכתבים. ווייט הוסיף כי המשטרה בלונדון, שנמצאת כ-200 ק"מ מדרום-מערב לטורונטו, משתפת פעולה עם המשטרה המלכותית הקנדית על מנת להעמיד לדין את הנהג על עבירות טרור.

זירת התאונה בה אדם דרס משפחה מוסלמית בלונדון, 7 ביוני, 2021.. רויטרס
המתקפה הקשה ביותר נגד מוסלמים בקנדה מאז 2017. זירת הדריסה בלונדון, אמש/רויטרס

ראש העיר, אד הולדר, אמר כי "זהו מעשה של רצח המוני נגד מוסלמים. הוא נובע משנאה בלתי-נתפסת. עוצמת השנאה הזו מעלה שאלות לגבי מי אנחנו כעיר".

המשטרה לא פרסמה את שמות הקורבנות, אך לפי התקשורת המקומית, המשפחה היגרה לקנדה מפקיסטן לפני כ-14 שנה. פייג' מרטין, עדת ראיה, סיפרה לכתבים כי כלי רכב שחור חלף על פניה במהירות רבה וחצה באור אדום בזמן שהיא הלכה, ואז היא הגיעה לזירה וראתה "כאוס". "זה לחלוטין משהו שאתה לא רוצה לראות אף פעם", אמרה.

זאת הייתה המתקפה הקשה ביותר נגד מוסלמים בקנדה מאז שאדם חמוש ירה למוות בשישה מתפללים במסגד בקוויבק ב-2017. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר כי הוא "מזועזע" מהחדשות, והוסיף כי "אין מקום לאסלאמופוביה בקרב הקהילות שלנו. השנאה הזאת היא בוגדנית ומבחילה - והיא חייבת להיפסק". ראש ממשלת אונטריו, דאג פורד, צייץ כי "חייב להיעשות צעד עם מעשה השנאה המחריד הזה".

זירת התאונה בה אדם דרס משפחה מוסלמית בלונדון, 7 ביוני, 2021.. רויטרס
"מתי זה ייפסק? מספיק". תושבים בפינת הזיכרון, אמש/רויטרס

בשעות הערב, זרם קבוע של אבלים הגיעו לזירת המתקפה, הניחו פרחים ואמרו מילות תפילה. "מתי זה ייפסק? מספיק", נכתב על שלט אחד. במקביל, קמפיין GoFundMe עבור בני המשפחה הצליח לאסוף קרוב ל-120 אלף דולר קנדים בתוך שעה. מחר אמורה להיערך עצרת זיכרון במסגד מקומי.

"זאת מתקפת טרור על אדמת קנדה, ויש להתייחס אליה ככזאת", אמר מוסטפא פארוק, ראש המועצה הלאומית של הקהילה המוסלמית בקנדה. לונדון, שבה חיים כ-400 אלף תושבים, היא ביתה של קהילה מוסלמית גדולה. ראש העיר אמר כי ערבית היא השפה השנייה הכי מדוברת בה אחרי אנגלית.

בית הספר שבו למדה הנערה מסר כי "היא תחסר מאוד לחבריה ללימודים ולאנשי הצוות". אדם אחד, שהזדהה בתור שכן של המשפחה, אמר לגלובל ניוז כי הוא נפגש עמה במהלך החגים. "הוא היה איש משפחה, מאוד מעורב בקהילה, חבר קבוע במסגד שלנו, אב באמת נהדר", סיפר השכן, שביקש לא להזדהות, על אבי המשפחה. "הוא אהב ללכת עם המשפחה שלו. הם הלכו כמעט בכל ערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully