וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 40 הרוגים ו-100 פצועים בהתנגשות רכבות

7.6.2021 / 17:28

רכבת בדרום המדינה ירדה מהפסים מסיבה לא ברורה, ורכבת אחרת פגעה בה לאחר כמה דקות. צוותי החילוץ נעזרו בצבא כדי לחלץ גופות וניצולים. אחד הנוסעים סיפר כי באחד הקרונות נעשו עבודות תחזוקה לפני התאונה

לפחות 40 בני אדם נהרגו היום (שני) בהתנגשות בין שתי רכבות בדרום פקיסטן - כך אמרו הרשויות במדינה, שהוסיפו כי יותר ממאה איש נוספים נפצעו בתאונה שאירעה באזור גוטקי שבמחוז סינד. לאורך היום, צוותי החילוץ ותושבים מקומיים פעלו לאיתור ניצולים וגופות בין הקרונות המעוכים.

קריאות לעזרה פילחו את הלילה, בזמן שהנוסעים טיפסו מהקרונות ההפוכים או המחוצים, והתושבים המקומיים מיהרו לזירה. בהמשך היום, כלי הנדסה כבדים נפרסו במקום כדי לפתוח חלק מהקרונות, בתקווה לחלץ כמה אנשים שלפי ההערכות עדיין היו לכודים. הצבא שלח חיילים ומסוקים כדי לסייע במאמצי החילוץ.

סגן נציב המחוז אמר כי התאונה קרתה בסביבות השעה 3:30 הבוקר, כשרכבת "מילאט אקספרס" ירדה מהפסים וכמה דקות לאחר מכן פגעה בה רכבת "סיר סיד אקספרס". לא ברור מה גרם לרכבת לרדת מהפסים, ונהג הרכבת השנייה אמר כי הוא לחץ על הבלמים כשראה את הרכבת עומדת במקומה - אולם לא היה לו מספיק זמן כדי למנוע את ההתנגשות. הוא נפצע קלות, והוא חולץ מהקטר על ידי מקומיים.

"האתגר עבורנו הוא לחלץ במהירות את הנוסעים שעדיין לכודים בהריסות", אמר עומר טופאיל, מפקד המשטרה במחוז. חלק ממאה הנוסעים שנפצעו פונו לבית חילם סמוך במסוק. לפי רשויות הרכבת, כ-1,100 נוסעים היו על שתי הרכבות בעת התאונה.

חיילים וצוותי חילוץ בזירת התנגשות רכבות בדרום פקיסטן, 7 ביוני 2021. AP
תאונות רכבות נפוצות במדינה. חיילים וצוותי החילוץ בזירת התאונה, היום/AP

שר הרכבות, אזאם סוואטי, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי בדרכו לזירה כי המהנדסים והמומחים יחקרו את נסיבות התאונה, וכי לא ניתן לשלול את האפשרות לחבלה. יו"ר חברת הרכבות של פקיסטן, הביבור רחמן גילאני, אמר לערוץ גאו כי המקטע במסילות שבו אירעה התאונה היה ישן ונזקק להחלפה. הוא לא פירט.

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, הביע צער על הטרגדיה, ואמר כי הוא ביקש משר הרכבות לפקח על עבודות החילוץ והורה על חקירה. לפי התקשורת המקומית, חלק מהנוסעים היו בדרכם לחתונה.

מוחמד אמין, אחד הנוסעים ב"מילאט אקספרס", סיפר מבית החולים כי לפני שהרכבת יצאה מעיר הנמל קראצ'י, הוא ואחיו ראו מכונאים פועלים באחד הקרונות. הוא סיפר כי זה גרם להם לחשוד שמשהו לא כשורה, אך נאמר להם שהכול בסדר. לדבריו, הוא סבור שהקרון שבו נעשו העבודות הוא אחד מאלו שירדו מהפסים.

גורמים ברשויות הרכבת אמרו כי הם אוספים עדויות מהניצולים, כולל מהנהגים.

חיילים וצוותי חילוץ בזירת התנגשות רכבות בדרום פקיסטן, 7 ביוני 2021. AP
חיילים וצוותי חילוץ בזירת התנגשות רכבות בדרום פקיסטן, 7 ביוני 2021/AP

תאונות רכבת נפוצות בפקיסטן. הממשלות השונות השקיעו מעט מאוד תשומת לב בשיפור מערכת הרכבות הסובלת מתחזוקה לקויה ובקרונות המיושנים. התאונה הקטלנית בהיסטוריה של המדינה אירעה ב-1990, אז רכבת נוסעים צפופה התרסקה לתוך רכבת מטען בדרום המדינה. 210 איש נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully