וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכה את אחותו באלה ונדקר בסכין: תושב ירכא מואשם ברצח

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 21:14

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד רוני חביש בן ה-38, בגין רצח בכוונה תחילה של אחותו רונית בת ה-42. במשך תקופה ארוכה, הוא אסר אותה לאחר גירושיה בבית המשפחה בכפר. על פי נתוני "מרכז אמאן" למאבק בפשיעה, ב-2021 נרצחו בחברה הערבית 49 איש, בהן ארבע נשים

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד רוני חביש בן ה-38 מירכא, בגין רצח בכוונה תחילה של אחותו רונית בת ה-42, שהיתה אם לילדים. על פי כתב האישום שהובא לבית המשפט המחוזי בחיפה, האח ניסה למנוע את חירותה של אחותו במשך תקופה ארוכה, וכך למשל אסר עליה לצאת ללא ליווי מבית האם, בו התגוררה לאחר גירושיה, או להחזיק בטלפון נייד.

מכתב האישום עוד עולה כי ב-11 במאי, בבוקר בו התבצע הרצח, התפתח בין האחים ויכוח קולני, במהלכו איים עליה כי אם לא "תסתום את הפה" הוא יכה אותה. לאחר מכן חביש יצא אל מכוניתו, נטל מתוכה אלה ושב לבית - שם הכה באמצעותה את אחותו מכות נמרצות במשך שתי דקות, בראשה, בפניה ובגופה, והיא דקרה אותו בסכין. אז, הוא יצא מהבית והזעיק עזרה מעוברי אורח שחלפו שם. רופא של "חיאן" נאלץ לקבוע את מותה במקום.

שוטרים שהגיעו לבית עצרו את חביש מיד בסמוך לאירוע. הוא נחקר ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר, ומאז הוחזק מאחורי סורג ובריח. בחקירה עלה כי מצלמות אבטחה תיעדו את השתלשלות האירועים מחוץ לבית - וחביש, המיוצג על ידי עורך הדין באסל פלאח, גם הודה במעשה. התובע ענאן ג'אנם ביקש את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בווידאו: רוני חביש מירכא נאשם ברצח אחותו/צילום: שלומי גבאי

אלי רגב, ראש הרשות המקומית ירכא מטעם משרד הפנים, פרסם גינוי מיד לאחר הרצח. "היינו רוצים ומקווים שהאירוע האחרון בירכא לא התקיים ולא נעשה, וכל רצח של בן אדם מנוגד לעקרונות כל הדתות המונותאיסטיות, ומנוגד לכל הערכים האנושיים, וגם כן לחוקים של המדינות הנאורות בעולם", כתב.

רגב הוסיף וקרא לתושבים "להתאזר בסבלנות לפני כל החלטה, להתייעץ ולדרוש עזרה מהמכובדים ואנשי הדת ומגורמים מקצועיים, ולחשוב בראש ובראשונה על המשפחות" הוא חתם כי "אנו מגנים כל סוגי האלימות בכפר ומקווים שזהו האירוע האחרון מסוגו".

על פי נתוני "מרכז אמאן" למאבק בפשיעה, ב-2021 נרצחו בחברה הערבית 49 איש, בהן ארבע נשים.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • ירכא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully