וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להסדר טיעון: הרב ברלנד יודה באישום, צפוי להשתחרר בעוד כחודשיים

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 12:58

פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להגיש הסדר טיעון עם ראש קהילת שובו בנים, לפיו הוא יודה ויורשע בעבירות עושק ומרמה. זאת, בעקבות הרצון לסיים את ההליך המשפטי בשל מצבו הבריאותי שכולל אשפוזים רבים. מתוך 18 חודשי המאסר שייגזרו עליו, יופחתו שנת מעצרו וחודשי מעצר הבית

פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להגיש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים הסדר טיעון עם הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", במסגרתו הרב יודה ויורשע בעבירות עושק ומרמה וייגזרו עליו 18 חודשי מאסר. מהמאסר תופחת שנת המעצר של ברלנד, כמו גם חודשי מעצר הבית - כך שבתוך זמן קצר הוא צפוי להשתחרר. בנוסף לכך, ברלנד יפצה את המתלוננים בתיק ב-180 אלף שקלים.

כתב האישום נגד ברלנד הוגש במרץ 2020, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק. הוא מואשם בשורה של פרשות שונות, בהן חוזרת על עצמה הבטחת שווא לאנשים במצוקה, שפנו אליו לקבלת ברכה ועזרה, תוך דרישת תשלומים שונים. בית המשפט האריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו, לאור החשש של הפרקליטות כי ברלנד ימלט מהארץ כפי שהוא עשה בתיק הקודם נגדו.

הרב אליעזר ברלנד מגיע לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, 7 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הרב ברלנד מגיע לדיון בבית המשפט בירושלים, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

ברלנד ערער כמה פעמים בשל מצבו הבריאותו, ובאופן חריג, בית המשפט העליון הורה לשחרר אותו בתנאים נדירים: 2.5 מיליון שקלים ערבות, מעצר בית במיקום סודי, ניתוק מטלפונים ואינטרנט וחברת אבטחה פרטית.

בעבר היו נסיונות להגיע להסדר טיעון של 14 חודשי מאסר, אך לאור התנגדות המתלוננים ההסדר נפל. עם זאת, לאור מצבו הבריאותי של הרב ברלנד, שכלל אשפוזים חוזרים, ולאור גילו המתקדם, היה רצון להגיע להסדר ולסיים את ההליך המשפטי.

בשנת 2016, ברלנד הורשע במסגרת הסדר טיעון נוסף בעבירות מעשים מגונים ותקיפה, ונידון ל-18 חודשי מאסר, מהם ריצה בפועל 10 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully