וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלטו מהקטטה, קפצו מעל השער ונאזקו מיד: מה באמת קרה בחדירה לקריה?

7.6.2021 / 12:32

לפי התחקיר שהגיע לידי וואלה!, מול שער הכניסה לבסיס התפתחה קטטה בין יהודים לערבים מנצרת, וכשאחד היהודים נתן מכת חשמל לאחד הצעירים הערבים, נבהלו שלושה מהם ורצו אל תוך הבסיס. חיילי האבטחה נשאלו מדוע לא ירו באוויר והשיבו כי העריכו שאלה לא ניסו לבצע פח"ע

יומיים לאחר חדירת שלושה צעירים לבסיס הקריה שבתל אביב, לידי וואלה! הגיעו היום (שני) ממצאי התחקיר המלא של האירוע. לפי התחקיר, חדירת הצעירים נעשתה כתגובה לקטטה שאירעה מחוץ לבסיס ולא לצורך ביצוע חבלנית עוינת. בנוסף, בשלב זה אין כל כוונה להעמיד מפקדים לדין משמעתי ובעקבות האירוע יאיצו בשבוע הבא את העבודות ההנדסיות לשיפור ההגנה על הבסיס.

תחילת האירוע בלילה שבין חמישי לשישי בשעה 04:35 לפנות בוקר, זיהתה סמלת מבצעים בבסיס התקהלות באחת המצלמות שסורקות את המתחם החיצוני לקריה ברחוב קפלן, מול שער "ויקטור". במקום זה התפתחה קטטה בין יהודים לערבים מנצרת. מהתחקיר עולה כי אחד היהודים שלף "שוקר" ונתן מכת חשמל לאחד הצעירים הערבים. אלו נבהלו מהתקיפה ורצו למתחם השער כשהם חוצים את הגדר הנמוכה. הסמב"צית סיפרה בתחקיר כי היא זיהתה שלושה אנשים מתקרבים לבסיס ודיווחה על כך למפקד התורן, וכן לכוח הכוננות שנע סביב הקריה באמצעות כלי רכב ולכוח השיטור הצבאי בתוך הבסיס, כיתת הכוננות בבסיס ולמשטרת ישראל.

נדל"ן בניינים שרונה הקריה תל אביב. ראובן קסטרו
בשלב זה אין כל כוונה להעמיד לדין משמעתי את המפקדים. בסיס הקריה בתל אביב/ראובן קסטרו

סמלת המבצעים פנתה לשלושת החשודים באמצעות מערכת כריזה שהופעלה מהחמ"ל. מתחם שער הקריה מגודר בגדר חיצונית נמוכה, שמונעת מכלי רכב להיכנס בלילה כשהשער סגור, ובשלב הזה טיפסו שלושה צעירים מעל השער עצמו וקפצו אל שטח הבסיס.

לדברי גורמי צבא, בשחזור האירוע שביצעו, עברה פחות מדקה מהרגע שאחד החשודים הניח את רגלו על הגדר הסמוכה לשער ועד לרגע שהם נאזקו על ידי בלשים של משטרת ישראל שהוקפצו למקום וקפצו אחריהם מעל השער. כוח האבטחה מתוך הבסיס הדף אותם, כדי שלא יחדרו פנימה. שלושת החשודים נחקרו במשטרה ושוחררו לאחר מכן.

גורמי צבא אישרו כי האירוע הוגדר כ"חדירה". עוד עלה בתחקיר, כי כוח האבטחה יכול היה לפי הוראות הפתיחה באש לירות באוויר כדי להרתיע את שלושת הבחורים הערבים. חיילי האבטחה נשאלו בתחקיר מדוע לא ירו באוויר והשיבו כי הם העריכו שהצעירים נמלטו מהקטטה ולא ניסו לחדור לבסיס לצורך ביצוע פעילות חבלנית עוינת.

בניינים תל אביב נדל"ן הקריה. ראובן קסטרו
בניין משרד הביטחון בבסיס הקריה/ראובן קסטרו

לוואלה! נודע כי השער הוגדר כנקודות תורפה על ידי מפקדי בסיס מחנה מטכ"ל ואושר שדרוג רכיבי האבטחה על ידי הפיקוד הבכיר. העבודות אמורות להתחיל בתקופה הקרובה. התחקיר של צה"ל שיבח את בלשי תחנת המשטרה לב-תל אביב שחתרו למגע, וקפצו מעל השער כדי לעצור את החודרים. בכוונת צה"ל להעניק לבלשים תעודת הערכה.

עוד העלה התחקיר כי ב-2 במאי השנה תורגלו מערכי האבטחה בשיתוף משטרת ישראל בתרחיש פח"ע המדמה חדירה לבסיס. יצוין, כי יחידת הביטחון של הבסיס הם חיילים בעלי סמכויות שיטור, בעלי יכולות בקרב מגע וירי בטווח קצר. נוכח ממצאי התחקיר בשלב זה אין כל כוונה להעמיד לדין משמעתי מפקדים. בעקבות האירוע בשבוע הבא יאיצו עבודות הנדסיות לשיפור ההגנה על הבסיס.

  • עוד באותו נושא:
  • הקריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully