וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ לוועדת חוץ וביטחון: "ארגמן לא התייחס לצד זה או אחר של המפה הפוליטית"

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 11:41

הוועדה התכנסה נוכח ההודעה החריגה שפרסם ראש שב"כ בנוגע לעלייה ברף ההסתה סביב המצב הפוליטי. היו"ר ברביבאי הציגה את עמדת שב"כ, לפיה ארגמן הצביע על עלייה בחומרת השיח שמתרחשת בעיקר ברשתות החברתיות, שלא משוייכת לצד פוליטי ספציפי, ו"עלולה להוביל לאלימות"

הצטרפו לשידור החי מהדיון בוועדה (צילום: ערוץ הכנסת)

LIVE

ועדת החוץ והביטחון בכנסת, בראשותה של היו"ר אורנה ברביבאי, התכנסה הבוקר (שני) לדיון בנושא "ההסתה וההקצנה במרחב הציבורי", נוכח ההודעה החריגה שפרסם ביום שבת ראש שב"כ, נדב ארגמן, על כך שהשיח עלול להוביל לאלימות ו"פגיעה בנפש". ח"כ ברביבאי הקריאה בתחילת הדיון את עמדת שב"כ, לפיה ראש שב"כ "לא התייחס בדבריו לצד זה או אחר של המפה הפוליטית, אלא הצביע על תופעה, בעיקר רשתית, שעלולה להוביל לאלימות".

בנוסף לכך, בעמדת שב"כ נאמר כי הדברים היו לפיה "על רקע עלייה דרמטית הן בהיקף השיח והן בחומרתו", וכי "עיתוי הפרסום נובע הן מכך שבימים שקדמו לפרסום היתה עליה, הן בכמות והן בחומרה של הפרסומים המסיתים והן על רקע הרגישות הרבה שיש בימים אלה בזירה הציבורית".

כמו כן, צוין כי "כמי שמופקד מכוח יעודו על הגנה על סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, סבר ראש שב"כ שזו חובתו להתריע ולפנות לכל מי שיכול לתרום לריסון וצמצום השיח המתלהם והאלים ברשת". עוד נאמר כי "גם לפני כשנה, ביולי 2020 במכתב לשר דרעי שזכה לפרסום תקשורתי, אמר ראש שב"כ דברים דומים, בכל הנוגע לצורך להימנע משיח אלים ומסית, ובדבר חובתם של אישי ציבור לפעול לריסון שיח זה".

הפגנה בעד ונגד ממשלת השינוי מול כפר המכבייה, ר"ג 2 ביולי 2021. שלומי גבאי
הפגנות נגד ממשלת השינוי מול כפר המכבייה, יוני/שלומי גבאי

שעות לפני שפורסמה אזהרתו של ארגמן, בכירי הרבנים בציונות הדתית הוציאו מכתב בו קראו "לעשות הכול" נגד הקמת ממשלת השינוי. הרבנים כתבו כי "ייפגעו גם ענייני הביטחון", היות וממשלה זו "נשנעת על תומכי טרור ויהיו בה גם שרים שקוראים לבית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את מפקדי צה"ל על פשעי מלחמה".

בעקבות המכתב, עלו טענות כי קריאה זו היתה, בין היתר, הרקע לאזהרת ראש שב"כ. לכך הרב דרוקמן טען בתגובה כי: "ההסתה קיימת רק בדמיון של אלה שאומרים כך. אין כאן שום הסתה. לא יעלה על הדעת שמדובר באלימות, פיזית או מילולית. אלא בדרך דמוקרטית ניתן לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את הקמת הממשלה. זאת המשמעות הפשוטה של קריאת הרבנים. לעשות הכול בדרך דמוקרטית

"בוודאי במדינה דמוקרטית אפשר להביע את הדברים במכתב, כשם שאפשר להפגין חודשים ליד ראש הממשלה ברחוב בלפור - גם בתקופת הקורונה - וזה לא נקרא הסתה", הרב הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully