וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החפצה": המחוזי תקף שופט שטען כי סרטונים של שוטרת "מחמיאים לה"

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 14:01

תושב מזרח ירושלים נעצר בשבוע שעבר לאחר שצילם סרטונים של שוטרת בעיר העתיקה, העלולים לטענת המשטרה להתפרש כמיניים. אחרי שהשלום דחה את הטענות, המשטרה ערערה למחוזי - שמתח ביקורת חריפה על השופט: "סרטונים שיש בהם החפצה של גוף האישה אינם יכולים להיחשב כמחמאה"

בווידאו: צעיר נעצר כשצילם שוטרת מג"ב "באופן מבזה"/מערכת וואלה!

בית משפט המחוזי בירושלים דן היום (ראשון) בערעור שהגישה המשטרה על שחרורו ממעצר של הצעיר הערבי שצילם סרטונים של לוחמת מג"ב בעיר העתיקה, העלולים לטענת המשטרה להתפרש כמיניים, תוך ביקורת חריפה על החלטת שופט השלום אלעד לנג, שקבע כי הסרטונים "מחמיאים" לשוטרת.

הצעיר, תושב מזרח ירושלים, נעצר בשבוע שעבר. תיעוד של שוטרים במרחב הציבורי אינו מהווה עבירה פלילית, אך במשטרה טוענים כי העלאת סרטון של שוטרת לטיקטוק תוך כדי הלבשת "מוזיקה מבזה" על הסרטון, עלול להתפרש כמבזה ומטריד מינית. שופט השלום לנג לא התרשם מטענות המשטרה וקבע בהחלטה שנויה במחלוקת כי "הפרסומים אינם פוגעניים אלא דווקא מחמיאים לשוטרת" וכי "אין כל יסוד לטענה כי מדובר בפגיעה מכוח החוק למניעת הטרדה מינית או להעלבת עובד ציבור בפרסום התמונה". המשטרה ערערה על כך, והיום מתח השופט רובין ביקורת על החלטתו.

צילם שוטרת מג"ב "באופן מבזה". אתר רשמי, מערכת וואלה
"סרטונים שיש בהם החפצה של גוף האישה אינם יכולים להיחשב כמחמאה". השוטרת שצולמה/מערכת וואלה, אתר רשמי

"ניתן להתרשם כי לסרטונים שבהם מדובר, בצירוף השירים שמתלווים אליהם, יש לכאורה קונוטציות מיניות", קבע רובין, והדגיש: "בכל הכבוד הראוי איני יכול לקבל את קביעת בית המשפט לפיה הסרטונים לא רק שלא פוגעים לכאורה בשוטרת אלא הם מחמיאים לה. סרטונים שיש בהם החפצה של גוף האישה אינם יכולים להיחשב כמחמאה, ולפיכך סבורני שלקביעת בית משפט קמא אין יסוד".

השופט המחוזי אברהם רובין קבע כי החשוד לא יפרסם עוד סרטונים דומים על שוטרים, הורה כי ישמור מרחק 50 מטרים משוטרים בעיר העתיקה והטיל עליו ערבות עצמית בגובה 5,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully