וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה חסמה את טוויטר אחרי הסרת ציוץ של הנשיא

6.6.2021 / 9:44

הנשיא בוהארי הזהיר את הבדלנים באזור ביאפרה מפני תגובה קשה לגל התקיפות האחרונות, וברשת החברתית מחקו את הציוץ בטענה שהוא מעודד אלימות. בתגובה, נחסמה הגישה לטוויטר במדינה, וכל מי שיפר את התקנה יעמוד לדין. ארגוני זכויות ודיפלומטים גינו: "פגיעה בחופש הביטוי"

חברות התקשורת בניגריה חסמו אתמול (שבת) את הגישה לטוויטר אחרי החלטה של הרשויות להשעות את הרשת החברתית בתגובה למחיקת ציוץ של הנשיא. ארגוני זכויות אדם ודיפלומטים גינו את המהלך בתור פגיעה בחופש הביטוי.

טוויטר החליטה להסיר פוסט של הנשיא מוחמדו בוהארי, שבו איים להעניש את הבדלנים בדרום המדינה. בוהארי, ששירת בצבא זמן מלחמת האזרחים בביאפרה שבה נהרגו כמיליון איש בין 1967 ל-1970, הזהיר ביום שלישי כי אלו העוברים על החוק כיום צעירים מדי מלזכור את המוות וההרס של אותה התקופה.

"אלו מאתנו שהיו בשדות הקרב במשך 30 חודשים, שעברו את המלחמה, יטפלו בהם בשפה שהם מבינים", הזהיר הנשיא באותו ציוץ. לאחרונה חל גל הצתות של לשכות בחירות ותחנות משטרה, במיוחד בדרום-מזרח ניגריה, והרשויות מאשימות את הבדלנים מקרב בני האיגבו שמצדם מכחישים זאת. טוויטר מחקה את הציוץ בטענה שהוא הפר את המדיניות שלה נגד אלימות.

לאחר השעיית הגישה לטוויטר - שעליה הכריזה הממשלה בציוץ - התובע הכללי של ניגריה הורה על העמדה לדין של כל מי שיפר את האיסור, אך לא פירט מעבר לכך. "בהתאם לחוקי האינטרס הלאומי, חברינו פעלו בהתאם לתקנות של נציבות התקשורת של ניגריה", הודיע איגוד מפעילי התקשורת המורשים של ניגריה.

ממשלתו של בוהארי, השולטת על הכלכלה הגדולה ביותר באפריקה, הציעה בשנה שעברה חוקים לפיקוח על הרשתות החברתיות בעקבות מחאות נגד אלימות המשטרה שתודלקו בקמפיין בטוויטר וזכו לתשומת לב עולמית.

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי בכנס כלכלי בפריז, 18 במאי 2021. רויטרס
היה שליטה הצבאי של ניגריה בשנות ה-80. בוהארי בכנס בפריז, בחודש שעבר/רויטרס

בטוויטר אמרו אתמול כי יפעלו להשיב את הגישה לכל אלו בניגריה המסתמכים על הרשת כדי לתקשר ולהיום מחוברים עם העולם, אחרי שאתמול הביעו "דאגה עמוקה" מההשעיה.

ארגון זכויות האדם אמנסטי גינה את ההחלטה לחסום את טוויטר וקרא לממשלת ניגריה "לבטל מידית את ההשעיה הלא חוקית ואת התכניות להשתיק את התקשורת, לדכא את המרחב הציבורי ולפגוע בזכויות האדם של ניגריה".

בוהארי, שהיה שליטה הצבאי של ניגריה בשנות ה-80, הואשם בעבר בפגיעה בחופש הביטוי, טענות שממשלתו מכחישה. ג'יל אטקינסון, סגנית הנציבות הבריטית לניגריה, צייצה אתמול כי "לכל הניגרים יש זכות לחופש ביטוי ואחריות שלא לנצל לרעה את הזכות הזו. כל צעד של הממשלה צריך להיות מדוד, יחסי ולא לדכא חירויות בסיסיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully