וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בטחוני: אין מידע ספציפי, אבל זיהינו עלייה משמעותית בהסתה ובאלימות

עודכן לאחרונה: 5.6.2021 / 22:07

ההודעה של ראש שב"כ נדב ארגמן העלתה סברות כי לארגון יש מידע על מקרה פרטני של תכנית לפגיעה בפוליטיקאים. גורם ביטחוני דחה טענות מסוג זה, אך הזהיר: "אין כל מידע מודיעיני על כוונות ברורות, אבל די בהיקף האלימות המילולית כדי להתריע לציבור"

הודעתו החריגה של ראש שב"כ נדב ארגמן העלתה סברות כי לארגון יש מידע על מקרה פרטני של תכנית לפגיעה בפוליטיקאים. גורם ביטחוני דחה טענות מסוג זה ואמר הערב (שבת) כי "לא ידוע לנו על כל מקרה ספציפי". לדבריו, "אין כל מידע מודיעיני על כוונות ברורות אבל יש עלייה בהיקף ההסתה והאלימות המילולית ודי בה כדי להתריע שצריך להרגיע את הציבור. לצפות מפוליטיקאים שיגלו אחריות ולא ילבו את האש".

בימים האחרונים לא נעצרו או נחקרו אזרחים בגין הסתה או אלימות ברקע הכרזתם של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט. אך מה שהכריע את הכף והוביל את ראש השב"כ לצאת בהודעה חריגה הוא היקף ההסתה והקריאות לאלימות ברשתות החברתיות השונות.

הלוויה רפי איתן - ראש השבכ, נדב ארגמן. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"טוב שעשה זאת פומבית". ראש השב"כ נדב ארגמן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

סביב האווירה המתוחה והאלימות המילולית גבר החשש כי אזרחים יחליטו לעשות מעשה קיצוני ולפגוע בפוליטיקאים. גורמי ביטחון התריעו כי החשש שהאלימות נגד פוליטיקאים שלוקחים חלק בממשלת השינוי תהפוך ממילים למעשים.

יו"ר ימינה נפתלי בנט, 30 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מאובטח על ידי היחידה לאבטחת אישים. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, אמר לוואלה! כי "גם לפני רצח רבין כרמי גילון, ראש השב"כ לשעבר, הלך לראשי יש"ע והתריע אבל לא עשה את זה פומבית. נדב ארגמן עשה את זה פומבית וזה חשוב. אני חושב שזה חשוב וגם ראוי".

עוד אמר פרי על ההסתה והאלימות שנוצרה סביב הבחירות בישראל כי "אני מרגיש רע מאוד. יש מחלוקת ושסע וההתבטאויות שאנחנו שומעים לאחרונה הן פשוט מזעזעות. אני מאוד מקווה שהן לא יגיעו לכדי משהו מעשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully