וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורקינה פאסו: 132 איש נטבחו במתקפה בצפון המדינה

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 9:34

הממשלה אמרה כי חמושים שרפו בתים ושוק בסמוך לגבול עם ניז'ר, על רקע ההתדרדרות במצב הביטחוני באזור שבו פועלים אל-קאעדה ודאעש. זאת אחת המתקפות הקטלניות במדינה זה שנים

חמושים הרגו 132 אזרחים בפשיטה לילית על כפר בצפון בוריקנה פאסו - כך אמרה היום (שבת) הממשלה במדינה המערב אפריקנית, על רקע ההתדרדרות במצב הביטחוני באזור. מניין ההרוגים במתקפה, שאינו סופי, הוא הגבוה ביותר בשנים האחרונות.

הממשלה מסרה כי "הטרוריסטים" טבחו בתושבי הכפר סולהאן במחוז יגהה שבגבול ניז'ר. הם גם שרפו בתים ושוק. הממשלה הכריזה על 72 שעות של אבל לאומי. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, אך פעילי ג'יהאד הקשורים לאל-קאעדה והמדינה האסלאמית באזור הסהאל שבמערב אפריקה הגבירו את מתקפותיהם בצורה חדה מאז תחילת השנה. הם פועלים בעיקר בבורקינה פאסו, מאלי וניז'ר, ורוב הקורבנות הם אזרחים.

חיילים מצבא בורקינה פאסו רוכבים ברכב מסביב לשגרירות צרפת במדינה. 25 בדצמבר 2019.. AP
כוחות של צבא בורקינה פאסו בבירה/AP

מזכ"ל האו"ם, שאלפי משקפיו לא מצליחים לעצור את האלימות באזור, אמר כי הוא "זועם" על המתקפה, שבה נהרגו גם לפחות שבעה ילדים.

האלימות בבורקינה פאסו יצרה יותר מ-1.4 מיליון עקורים תוך קצת יותר משניים, בעוד שהמדינה הענייה והצחיחה מארחת כ-20 אלף פליטים ממאלי השכנה המחפשים מקלט מפיגועי הטרור. במרץ, חמושים רצחו 137 איש במתקפות מתואמת על כפרים בדרום-מערב ניז'ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully