וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בצור הדסה: כוחות הכיבוי השיגו שליטה באש

עודכן לאחרונה: 4.6.2021 / 21:19

האש שכילתה עשרות דונמים של חורש, ובעקבותיה פונו 400 משפחות מבתיהן כובתה כמעט לחלוטין. לדברי הצוותים, התנאים המטאורולוגים הולכים ומשתפרים והרוח הולכת ונחלשת. עוד נמסר כי עיקר המאמץ בשעות הקרובות יהיה איתור מוקדי התחדשות האש

בווידאו: שריפה בצור הדסה/צילום: רוני כנפו

כוחות הכיבוי השיגו הערב (שישי) שליטה באש שפרצה ביער סמוך לצור הדסה שליד ירושלים. במקום פעלו משעות הבוקר עשרות צוותי כיבוי מכל הארץ בליווי מטוסים. השריפה התפרסה על פני כ-50 דונם, והתקרבה לבתי השכונות העמק, רחובות, כרכום ורכסים - מה שהוביל לפינויין של 400 משפחות לאולם ספורט ביישוב.

כוחות משטרה סייעו בפינוי התושבים, ועד היישוב הודיע לתושביו המתגוררים ברחובות אשד טללים ורכסים לפנות את בתיהם באופן מידי. גם חוות הסוסים והחיות הסמוכה ליישוב פונתה. מסקירה ראשונית של השטח עולה כי החווה והכלבים נפגעו מהאש. לעובדיה, לסוסים ולכלבים שלום. הם פונו מבעוד מועד זמן קצר לאחר שהחל האירוע.

לדברי הצוותים בשטח, התנאים המטאורולוגיים הולכים ומשתפרים והרוח הולכת ונחלשת. לדבריהם, הלחות עולה, ומקשה על האש להתפשט. בשלב זה, הכוחות פועלים לאיתור מוקדי התחדשות האש וכיבוי סופי של מוקדי הבעירה. בשעות הלילה יישארו צוותים במקום ויתקיימו סיורים עם כלל הגורמים כדי לוודא שהאש כובתה לחלוטין. לטענתם, בגלל היקף השריפה, העשן יורגש באוויר בימים הקרובים.

בתוך כך, שוטרי תנועה נמצאים אף הם באזור, ואף חסמו את התנועה בכיכר צור הדסה בכביש 375.

צוותי כיבוי אש בשריפה בצור הדסה, 4 ביוני, 2021. דוברות כב"ה
צוותי כיבוי באיזור השריפה, היום/דוברות כב"ה

"אנחנו מתמודדים עם כמה מוקדים עיקריים", הסביר מוקדם יותר ניסים טוויטו, מפקד כבאות והצלה ירושלים. "ביישוב פועלים עשרה מטוסי כיבוי. ישנו עשן שמיתמר ומגיע לגוש עציון וביתר עלית. ואנו נמשיך להיאבק בלהבות שמאיימות על בתי היישובים". הוא הוסיף כי טרם התברר מה היקף הנזק שנגרם לרכוש בעקבות השריפה.

דלית רוסו, חברת ועד צור הדסה, מסרה כי השריפה התקרבה אל קצוות הבתים ביישוב, אך לא אחזה עדיין בבתים. "עד כה פונו כל הרחובות בשכונת העמק מבוא הדס ומבוא תמר. מדובר בעשרות משפחות כרגע הן נמצאות באולם הספורט, הזמנו עבורם מים וציוד", אמרה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
צוותי כיבוי אש בשריפה בצור הדסה, 4 ביוני, 2021. דוברות כב"ה
כ-400 משפחות פונו. צור הדסה/דוברות כב"ה
שריפה באזור צור הדסה, 4 ביוני 2021. -, אתר רשמי
השריפה שפרצה סמוך ליישוב צור הדסה, היום/אתר רשמי, -

בתוך כך, שריפה פרצה בשטח אחסנה לחומרי פלסטיקה באזור התעשייה בבאר טוביה בדרום הארץ. כוחות הכיבוי פועלים במקום כשעיקר המאמץ הוא מניעת התפשטות למתחם הפנימי של המפעל. לא ידוע על נפגעים בשלב זה.

"החלק הראשון בניהול האירוע הוא השתלטות מהירה של שטח האחסנה כולל פינוי עובדי המפעל והורדת מקורות האנרגיה", אמר מפקד האירוע גבי אזולאי. "אנו עדיין פועלים למניעת התפשטות למפעלים סמוכים ולסריקה לאיתור לכודים", הוסיף.

פינוי סוסים בגלל השריפה בצור הדסה, 4 ביוני 2021. רוני כנפו
פינוי סוסים בעקבות השריפה/רוני כנפו

יותר מ-200 שריפות פרצו מתחילת השבוע במוקדים רבים ברחבי המדינה, מצפון ועד דרום, זאת בעקבות מזג האוויר השרבי. על פי שירותי הכבאות, מספר השריפות הוא כפול מהממוצע בימים האחרונים.

אחת מהבערות התפשטה ביער בבית שמש, סמוך לשכונת מגורים ברחוב ריב"ל. אחד הכבאים בשבעה צווי הכיבוי, שהגיעו לעצור את האש, נפגע מרכב שחלף במקום. בנוסף לכך, האש גלשה לבניין מגורים סמוך, בו שלוש דירות ניזוקו.

"בימי קיצון כאלה מהירות התגובה ועוצמתה הן קריטיות. באירוע הזה היינו עדים לתופעה בה האש למעשה לא רק שעברה מהחורשה אל בתי המגורים, אלא אף דילגה מעל לבניין והתלקחה בצידו האחר באופן שהיווה סכנה לחיי אדם רבים", אמר תת-טפסר אייל כהן, סגן מפקד מחוז ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully