וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בליכוד: סיכוי נמוך להצטרפות שינוי

יוסי ורטר ומזל מועלם

2.2.2003 / 10:42

בכירים במפלגה: התנאים ששינוי מציבה יגרמו לשרון להעדיף ממשלת ימין-חרדים; פורז הציג היום למנכ"ל משרד ראש הממשלה את תביעות המפלגה בתחום הכלכלה והחברה לקראת מו"מ קואליציוני

מספר שתיים במפלגת שינוי, אברהם פורז, נועד הבוקר עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי. פורז הציג את תביעות שינוי בתחום הכלכלה והחברה, כחלק מהמשא ומתן על הצטרפות לממשלה. שינוי דורשת להפחית את נטל המס על שכבות הביניים ולאסור כניסת עובדים זרים, למעט בתחום החקלאות והסיעוד.

עם התקדמות המגעים הקואליציוניים הראשוניים העריכו בכירים בליכוד כי הסיכויים לצירוף שינוי לממשלה אינם גדולים, בשלב זה. לדבריהם, התנאים ששינוי מציבה יגרמו לש"ס, יהדות התורה והמפדל להישאר מחוץ לקואליציה, ובמקרה זה ייאלץ יו"ר הליכוד וראש הממשלה, אריאל שרון, להעדיף ממשלת ימין-חרדים.

שלשום פגש שרון את יו"ר שינוי, יוסף (טומי) לפיד בביתו שבחוות השקמים, וסיכם אתו על הקמת צוותי מו"מ קואליציוניים. לפיד שב והבהיר לשרון כי שינוי לא תסכים להשתתף בממשלה עם ש"ס. בכירים בליכוד אומרים כי שרון לא יוכל לפסול את ש"ס, אך יוכל להציב בפניה תנאים שיביאו להקטנה משמעותית בכוחה, הן מבחינת ההסכם הקואליציוני עמה והן מבחינת התיקים - תנאים שמחד יקשו על הצטרפותה ומאידך יאפשרו לשינוי להצטרף בכל זאת לממשלה עם ש"ס. לדבריהם, "שינוי מאוד רוצה להיכנס. יותר משהפרה רוצה להיניק העגל רוצה לינוק, ושינוי תצטרך להבין שגם מהפכות אינן מתחילות ביום אחד".

בשינוי מתכוונים להקים שני צוותי מו"מ קואליציוניים, האחד כלכלי והאחר בענייני דת ומדינה. בראש שניהם יעמוד ח"כ אברהם פורז, מספר 2 בתנועה, וישתתפו בהם חברי הכנסת יהודית נאות, יוסי פריציקי ומודי זנדברג. יו"ר שינוי לפיד ינהל את המו"מ עם שרון. מזכירות שינוי, שתתכנס היום, אמורה לאשר את הרכב צוותי המו"מ. תתכנס גם מועצת שינוי לדיון ראשון לאחר הבחירות, ותשמע עדכון מראשי המפלגה על ההתפתחויות הפוליטיות.

להערכת פורז, יש סיכוי סביר כי בסופו של דבר שינוי תישאר באופוזיציה. "אני לא אופטימי, כפי שהדברים נראים כרגע, יש בעיות קשות במו"מ, הנובעות מסירובה של העבודה להצטרף לממשלה". בשינוי מתרשמים, כי שרון מעוניין בשינוי יותר מאשר בש"ס, וכי הוא אינו מעוניין באיחוד הלאומי.

"מה יש לעבודה לעשות בחוץ?"

מחר ייפגש שרון עם יו"ר העבודה, עמרם מצנע, ויזמינו להצטרף לממשלה בראשותו. בחוגיו של שרון סבורים כי הסיכוי שהעבודה תצטרף לממשלה אינו גדול, ואולם הוא עדיין קיים. לדברי מקורביו של שרון, "מסרים נשלחים ושדרים מועברים ואנו מחכים לתשובות. זה ייקח זמן אך יש לנו זמן".

גורם המקורב לשרון אמר כי ברגע שתוקם ממשלה של הליכוד ושינוי, ללא האיחוד הלאומי של ליברמן, זו תהיה ממשלה שתזכה לתמיכת הציבור, והעבודה לא תשיג דבר מהיותה באופוזיציה: "מפלגת אופוזיציה יכולה להיבנות כאשר הציבור מתנגד מאוד לדרכה של הממשלה. אבל הממשלה שתקום, שגרעינה הוא הליכוד ושינוי, תביא להתקדמות מדינית וכלכלית. אז מה יש לעבודה לעשות בחוץ?". בליכוד שבו והביעו אתמול תקווה, כי ב-40 הימים שיש לשרון להקים קואליציה, (28 ימים מהיום שבו יוטל עליו המנדט על ידי הנשיא, ועוד 14 ימי הארכה), "יקרה משהו בעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully