וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נתן את הדחיפה, שאולי תפתח את עידן חשיפת העב"מים

דניאל גרוס

5.6.2021 / 12:25

סרטונים שצולמו על ידי הצי האמריקאי בהם נראים גופים הנעים באופן חריג, יצרו אפקט דומינו, שהסתיים בצו נשיאותי לפיו על גופי המודיעין להעביר לממשל את כל הידוע בנוגע לעב"מים ביוני 2021. עכשיו ארה"ב והעולם מחכים להרמת מסך המסתורין מעל חלק מהתופעות הלא מוסברות

3,000 חובבי עב"מים התכנסו בעיירה רייצ'ל ליד אזור 51 בנוואדה, ארצות הברית,, 21 בספטמבר 2019. רויטרס
חקר העב"מים מקושר לתיאוריות קונספירציה שמשכיחות את העבודות והראיות. חובבי עב"מים באזור 51 שבנבדה, ארה"ב, ספטמבר 2019/רויטרס

במשך 75 השנים האחרונות היה נושא חקר העב"מים (עצמים בלתי מזוהים) מקושר לתיאוריות קונספירציה, ומזוהם על ידי שקרים ורשלנות שהסבו את מוקד תשומת הלב מהחומר הלגיטימי והעובדתי עליו הוא מושתת.

ואז, ב-16 בדצמבר 2017 חשף הניו-יורק טיימס כי הפנטגון (כן, אותו גוף שציין כי הנושא לא רלוונטי ואין בו כל עניין שקשור לביטחון לאומי) מימן תחת מעטה חשאיות מחקר הנוגע לכלי-טיס בלתי מזוהים. התוכנית דרכה בוצעו הדברים נקראה AATIP (Advanced Aerospace Identification Program) ומומנה ב-22 מיליון דולר על ידי הסנאט. אם לא די בגילוי המרעיש, שהרעיד את אמות הספים אצל רבים אחרי שנים של הכחשה, יחד עם הודעה זו התפרסמו שלושה סרטונים שצולמו על ידי הצי האמריקאי בהם נראים גופים הנעים באופן לא מוסבר החורג מכל סטנדרט מוכר.

בין לילה, הפך הנושא מטאבו שהעוסקים בו חשופים בעיקר לקיתונות של זלזול ולעג, לנושא שנידון גם בערוצי הזרם המרכזי בתקשורת בפתיחות יחסית. עיתונאים אמיצים, כמי לסלי קיין (ניו-יורק טיימס), טאקר קרלסון (רשת פוקס) וג'ורג קנאפ (רשת KLS) שהובילו באומץ תחקירים וראיונות בנושא, החלו לנוע מקצה הבמה התקשורתית לעבר מרכזה. אפילו תוכנית התחקירים "60 דקות" של רשת CBS הקדישה תחקיר מרתק לנושא לאחרונה.

התיעוד שעורר את השיח באשר למחקר הפנטגון בנוגע לעצמים הלא מזוהים

לואיס איליזנדו, מי שהוביל את תוכנית AATIP במשך 10 שנים (2007-2017) פרש מתפקידו בפנטגון והצטרף לארגון בשם TTSA ( To the stars Academy) שתפקידו לפי הגדרת מיסדיו, הוא להוביל ללחץ ציבורי שיביא לבסוף לחשיפתו, של מה שנראה כלא פחות מאיום על ביטחונה ומרחבה האווירי של ארה"ב. איליזנדו נמנע בראיונות עמו להצהיר לאלו מסקנות הגיע הפנטגון בנוגע למחקר שנעשה בהובלתו, אך ציין עם זאת, כי הכלים שצולמו ונוטרו על ידי מכשירי הרדאר והאינפרה אדום של הצי וחיל האוויר האמריקאי, מציגים ביצועים החורגים בהרבה מכל מה שיש במצאי של ארה"ב ולמיטב ידיעתו גם במצאי של רוסיה וסין.

לטענת איליזנדו, לעצמים המופעים בסרטונים כמו גם בהקלטות ברורות ובהירות יותר שחשיפתן עדיין לא הותרה, אין כנפיים, זנב או מערכת הינע כזו או אחרת המאפשרת את זיהוים או שיוכם לקטגוריה או לגורם מסוים. הם לא משאירים אחריהם חתימת חום, יוניזציה של אוויר, רשף הנובע מהינע ואפילו לא משמיעים בום על-קולי. לפי אליזנדו, גופו של טייס אנושי אינו מסוגל לעמוד בתאוצות המציגים עצמים אלו, ועם זאת, על פי התנהגותם, נראה שהם נשלטים בצורה אינטלגנטית המאפשרת לחזות ולהתחקות אחר תנועת גופים אחרים בזירה.

בשיתוף פעולה עם אישים כמו ג'ון פודסטה, שהיה ראש הסגל של הנשיא ביל קלינטון בין 1998 ל-2001 ויועץ הנשיא אובמה וכריסטופר מלון, שהיה מזכיר ההגנה לענייני מודיעין, החלה הפעלת לחץ על קשריהם בממשל כדי לקדם חשיפה של הנושא. מכאן החל כדור השלג להתגלגל, וכלל גם הודעות שונות לגבי הימצאותם של שרידי שברים מכלי-טיס שאינם מזוהים הכוללים חומרים והנדסה אקזוטית כמותם אין עדיין בנמצא.

מתחילת 2018 נראה כי כל מה שלא אירע ב-75 שנה האחרונות החל מתרחש. טייסים בכירים ואנשי צוות באוניות הצי יצאו מהמחשכים לספר כי עצמים בלתי מזוהים ליוו תמרונים ותרגילים של הצבא האמריקאי במשך לא פחות משנים.

עוד בוואלה!

גראונד קונטרול טו מייג'ור סטיבה: ריאיון עם הישראלי השני שיטוס לחלל

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 1 במרץ 2021. רויטרס
הצו הנשיאותי שלו עשוי ליצור תגובת שרשרת שתחקור מעט מחקר העצמים הלא מזוהים ויכולותיהם. טראמפ/רויטרס

סרטון נוסף שהתפרסם לאחרונה על ידי החוקר ג'רמי קורבל ואושר כאותנטי, הציג כלי טיס שעובר מתווך אווירי לימי וממשיך תנועתו בתוך המים במהירות הגדולה פי 2 מזו של הצוללתK222 , המהירה ביותר בעולם כיום .

הצהרות דומות לגבי הנושא החלו לצוץ כפטריות לאחר הגשם. ראשי ה-CIA לשעבר, ג'יימס וולסי וג'ון ברנן, ואפילו הנשיא אובמה שנמנע בעבר מלהתייחס לתופעה, גם השיב לשאלה בנושא בתוכנית לייט נייט, כי אכן ישנו מאמץ להבין את התנהגותם של כלי-טיס מסוימים שאין בידינו הסברים כיום להתנהגותם.

השיא עוד לפנינו

אבל השיא עוד לפנינו. בצו נשיאותי שהוצא על ידי ממשל טראמפ לפני שעזב את תפקידו, ישנה הנחיה לגופי המודיעין להעביר לממשל את כל הידוע בנוגע לעצמים בלתי מזוהים בחודש יוני השנה. על פי הצו, על הדוח לכלול ניתוח מפורט של תופעת העב"מ ואת המודיעין בנושא שנאסף על-ידי מודיעין הצי, ה-FBI וכוח המשימה לעצמים בלתי מזוהים שהוקם לאחרונה.

אמנם הציפיות לפירוט רב מדי אינן גבוהות והגופים הנידונים סיגלו הרגל של התחמקות באמתלה של ביטחון לאומי, ועם זאת נדמה כי את החתול הזה כבר לא ניתן להחזיר לשק. אנו חיים בתקופה מרתקת. הסיפור לא מסתכם בשאלה מי זה היושב מאחורי ההגה של העצמים הללו. הנתונים שבידינו לבדם חושפים סיפור שטומן בחובו פן מרתק, המסוגל לערער את כל מה שחשבנו שאנו יודעים על תנועה, הינע ואולי אף על מקומנו ביקום. אך גם פן מטריד, בו נשאלת השאלה, מי מחזיק בטכנולוגיה הזו, הרי אם למעצמה הגדולה בעולם שהיא גם ידידתינו הגדולה ביותר אין תשובה ברורה, אז אולי מדובר בגורם שייתכן ויהיה פחות ידידותי.

דניאל גרוס הוא מהנדס ויועץ טכנולוגי לחברות ביטחוניות ומחבר הספר "יש מקום אחר", הסוקר את התקריות המרכזיות בהיסטוריה המתועדת המודרנית של מפגשים, תצפיות ותיעוד עצמים בלתי מזוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully