וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק תעביר מבקשי מקלט למרכזים מחוץ לאירופה

3.6.2021 / 14:10

הפרלמנט אישר חוק שיאפשר למדינה להעביר מבקשי מקלט למדינות אחרות, שבהן ייבחנו בקשותיהם. "אנחנו מקווים שככה אנשים יפסיקו לבקש מקלט כאן", אמרו בממשלה. המהלך מגיע בנפרד ממאמצי האיחוד האירופי לתקן את מדיניות ההגירה. ארגוני זכויות אדם מגנים. "עלול לסכן חיים"

פליטים סורים בתחנת הרכבת בקופנהגן, דנמרק. אי-פי, AP
פליטים סורים בתחנת הרכבת בקופנהגן/AP, אי-פי

הפרלמנט של דנמרק אישר היום חוק המאפשר למדינה להעביר מבקשי מקלט למדינות מחוץ לאירופה. זאת למרות קריאות של ארגוני זכויות אדם והאום לנטוש את התכנית מחשש לפגיעה בזכויותיהם של פליטים. החוק, שעבר בתמיכת 70 מחוקקים מול 24 מתנגדים, התקבל בנפרד מהדיונים באיחוד האירופי, שמתקשים לתקן את חוקי ההגירה והמקלט בגוש. סוגיית ההגירה היא אחת הנפיצות ביותר באירופה.

דנמרק תוכל להעביר פליטים המגיעים לשטחה למרכזים במדינות אחרות, שבהן ייבחנו בקשות המקלט שלהם בזמן שהם יקבלו הגנה מהן. "אם אתה מבקש מקלט בדנמרק, עליך לדעת שתישלח למדינה מחוץ לאירופה, וככה אנחנו מקווים שאנשים יפסיקו לבקש מקלט בדנמרק", אמר דובר הממשלה לענייני הגירה, רסמוס סטוקלונד, לערוץ הציבורי DR מוקדם יותר היום. הוא אמר כי טרם גובש הסכם עם מדינה כלשהי, אך ציין שיש משא ומתן עם כמה מועמדות.

המדינה הסקנדינבית העשירה, שידועה במדיניות ההגירה התקיפה שלה בעשור האחרון, הציבה יעד של אפס מבקשי מקלט. במקום זאת, היא רוצה לקבל פליטים רק לפי מכסות שיקצוב האו"ם. מתנגדי המדיניות הזו חוששים שהיא תפגע בביטחונם וברווחתם של הפליטים, וכן תפגע בזכויות האדם שלהם ותאפשר לקופנהגן להתחמק מהמחויבויות שלה בתוך האיחוד האירופי.

"הרעיון להעביר לגורמים זרים את האחריות להליך בחינת בקשות המקלט הוא לא אחראי ולא סולידרי", אמרה שרלוט סלנטה, מזכ"לית הארגון "מועצת הפליטים של דנמרק" בהצהרה ששלחה במייל לרויטרס.

סוכנות הפליטים של האו"ם דחקה בדנמרק בחודש שעבר שלא להעביר את החוק מחשש שמדינות אחרות באירופה יתחילו לחקות את המדיניות שלה.

"אנחנו מתנגדים בתוקף ליוזמות להעברה כפויה של מבקשי מקלט למדינות אחרות", אמר בכיר הסוכנות גיליאן טריגס בחודש שעבר. "צעדים מסוג זה פוגעים בזכויות אלו המבקשים ביטחון והגנה, עושים להם דמוניזציה ומעשינים אותם ועלולים לסכן את חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully