וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר בבריטניה: הארמון אסר בעבר על העסקת לא לבנים

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 10:54

הגרדיאן חשף מסמכים מהארכיון הלאומי שלפיהם מנהל התקציבים של המלכה אמר ב-1968 כי בני מיעוטים אתניים מורשים להיות מועסקים בתור משרתים, אך לא בתפקידים משרדיים רשמיים. לא ברור מתי הנוהג הזה בוטל. בנוסף לכך, אליזבת הוחרגה מחוקי השוויון המגדרי והגזעי בשנות ה-70

ארמון בקינגהאם אסר על העסקת אנשים לא לבנים בתפקידים רשמיים עד לפחות סוף שנות ה-60 - כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי הגרדיאן הבריטי. העיתון חשף את המסמכים של משפחת המלוכה בארכיון הלאומי כחלק מחקירה גדולה יותר למעורבותה של המלכה אליזבת בממשלה הבריטית.

לפי המסמכים, מנהל התקציבים של המלכה אמר ב-1968 כי אנשים מרקע מיעוטים אתניים מורשים להיות מועסקים בתור משרתים, אך לא להחזיק בתפקידים משרדיים רשמיים. הארמון לא השיב על השאלות מתי בוטל האיסור הזה.

עוד נטען כי המלכה הוחרגה מחוקי השוויון המגדרי והגזעי מאז העברתם בבריטניה בשנות ה-70. המשמעות היא שנשים ובני מיעוטים שעברו בארמון לא הורשו להתלונן בבתי משפט אם הם סברו שיש אפליה נגדם. הארמון השיב לגרדיאן כי יש לו תהליך נפרד ביחס לתלונות על אפליה, אולם הוא לא פירט כיצד מתנהל אותו הליך.

המלכה ספגה ביקורת בשנה שעברה אחרי שלא פרסמה הצהרה על הרצח של ג'ורג' פלויד בארצות הברית ועל המחאות נגד הגזענות ואלימות המשטרה כלפי שחורים ומיעוטים שפרצו גם בבריטניה ובמקומות אחרים בעולם. בנוסף לכך, אליזבת גם לא הכירה במעורבות של משפחת המלוכה הבריטית בסחר העבדים במאה ה-16.

במרץ דווח בעיתון סאנדיי טיימס כי הארמון מתכנן למנות יועץ מיוחד שיעודד את אנשי הארמון להשתתף בתרגילים של "הקשבה ולמידה" במטרה להיות פתוחים יותר לבני מיעוטים, בעלי מוגבלויות ולהטב"ים.
סוגיית הגזענות בארמון עלה גם בריאיון שהעניקו הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל לאופרה ווינפרי במרץ, שבו טענו כי גורם בארמון התבטא בגזענות ביחס לבנם ארצ'י. הם לא פירטו במי מדובר, אך הבהירו כי זאת לא המלכה אליזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully