וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון סביבתי כבד: ספינה עם טונות של כימיקלים טבעה לחופי סרי לנקה

2.6.2021 / 14:48

הספינה MV X "פרס פרל", הרשומה בסינגפור, נשאה 1,486 מכולות, כולל 25 טונות של חומרים כימיקליים וקוסמטיים אחרים. במשך כשבועיים ניסו הרשויות לכבות את האש, אך הספינה טבעה ומומחים מזהירים כי זהו אחד מהאסונות הסביבתיים החמורים בעשורים האחרונים

הספינה "MV X פרס פרל" טובת לחופי קולומבו, סרי לנקה, 2 ביוני 2021. רויטרס
טביעת הספינה, היום/רויטרס

ספינת מטען עם טונות של חומרים כימיקליים טבעה היום (רביעי) לחופה המערבי של סרי לנקה, באחד מאסונות הימיים החמורים ביותר בהיסטוריה של המדינה. הספינה MV X "פרס פרל", הרשומה בסינגפור, נשאה 1,486 מכולות, כולל 25 טונות של חומצה חנקתית וחומרים כימיקליים וקוסמטיים אחרים, בעת שעגנה לחופה המערבי של סרי לנקה כשפרצה על סיפונה שריפה ב-20 במאי.

מאז, הרשויות פעלו לכיבוי השריפה, בעוד שהמכולות הבוערות נפלו מסיפונה של הספינה. מומחים אמרו כי זהו אחד מהאסונות הסביבתיים החמורים ביותר בעשורים האחרונים, אחרי שטונות של פלסטיק הציפו את רצועת החוף של האי ואת אזורי הדיג העשירים.

הספינה "MV X פרס פרל" טובת לחופי קולומבו, סרי לנקה, 2 ביוני 2021. רויטרס
25 טונות של חומצה חנקתית. הספינה טובעת, היום/רויטרס
הספינה "MV X פרס פרל" טובת לחופי קולומבו, סרי לנקה, 2 ביוני 2021. רויטרס
מהאסונות הסביבתיים החמורים ביותר בעשורים האחרונים/רויטרס

"החברה שהייתה מעורבת בחילוץ הספינה הצביעה על כך שהספינה טובעת במיקומה הנוכחי", צייץ שר הדייג, קאנצ'אנה וויג'סקרה. הממשלה אסרה על דיג לאורך רצועה בת 80 ק"מ בקו החוף, בהחלטה שמשפיעה על 5,600 סירות דיג. מאות חיילים משתתפים בפעולות ניקיון החוף. השר הוסיף כי צוותי החילוץ גוררים את הספינה לחלק עמוק יותר במים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully