וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בעבודה: אם נשב באופוזיציה - פרס יפרוש מהכנסת

2.2.2003 / 7:39

בכירים במפלגה: אין לו עניין לחמם הכיסא בכנסת; הערכה: הוא ימתין עד לאחר הרכבת הממשלה ואז יודיע על החלטתו; מצנע ייכנס היום התייעצות פוליטית במפלגה כדי לנסח המסר שיעביר לשרון

שמעון פרס שוקל פרישה מהכנסת ומהחיים הפוליטיים אם מפלגת העבודה לא תצטרף לממשלת אחדות בראשות ראש הממשלה, אריאל שרון - כך מעריכים גורמים פוליטיים בכירים במפלגה. הם קיבלו תמיכה להערכתם ממקורבים לפרס.

לדבריהם, לפרס אין עניין "לחמם את הכיסא" בכנסת, ואם מפלגת העבודה לא תיכנס לממשלה והוא לא ימונה לשר, יפעל פרס לקידום השלום במסגרת מרכז פרס לשלום. ההערכה היא שפרס ימתין עד לאחר הרכבת הממשלה הבאה, ואז יודיע על החלטתו.

פרס סירב לאשר או להכחיש את הדברים. "כשיהיה לי מה לומר, אפרסם הודעה", אמר ל"ידיעות אחרונות". הוא הוסיף, כי אין לו כל כוונה להצטרף לבד לממשלת שרון. "כבר בעבר הציע לי שרון להצטרף לממשלתו, וסירבתי", אמר פרס.

הידיעות בדבר פרישתו האפשרית מהרשימה לכנסת נפוצו גם בעקבות פעילותו להקמת קרן הומניטרית, שתטפל בשיקום רפואי ונפשי של ילדים ישראלים ופלסטינים שנפגעו באינתיפאדה.

מחר ייפגש ראש הממשלה, אריאל שרון, עם יו"ר מפלגת העבודה, עמרם מצנע, וינסה לשכנע אותו להיכנס למשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. היום יכנס מצנע התייעצות פוליטית עם בכירי המפלגה כדי לנסח את המסר שיעביר לשרון.

בעבודה מתגבשת תשובה שלילית להצעה, אלא אם כן יפתיע שרון ויודיע שהוא מוכן לצאת מרצועת עזה, לפנות התנחלויות מבודדות ביהודה ושומרון, לבנות גדר הפרדה מבית שאן עד ערד, להתחיל משא ומתן עם הרשות הפלסטינית ולהעביר תקציבים מההתנחלויות אל תוך תחומי הקו הירוק.

גורמים בכירים בלשכת ראש הממשלה רומזים כי מתקיימים מגעים "עוקפי מצנע" עם בכירים בעבודה. פרס ובנימין בן אליעזר מכחישים טענות אלה. אתמול אמר פרס כי הוא פסימי ביחס לאפשרות כי תוקם ממשלת אחדות עם העבודה. "לצערי, יכולה לקום ממשלת אחדות גם בלעדינו", אמר פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully