וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך כלוב בית המשפט: פעיל אופוזיציה בבלארוס דקר את עצמו בצוואר

2.6.2021 / 8:22

סטסיפאן לאטיפאו נקב חור בצווארו באמצעות עט בזמן דיון בבית המשפט במינסק. הוא עצור מאז גל ההפגנות בספטמבר, ומואשם בעבירות שעונשן עד 10 שנות מאסר. הוא סיפר לאביו כי החוקרים איימו עליו להעמיד לדין את קרובי משפחתו אם לא יודה בפשעיו

פינוי פעיל אופוזיציה שדקר את עצמו בבית המשפט במינסק, בלארוס, 1 ביוני 2021. AP
לאטיפאו מפונה לבית החולים אחרי שדקר את עצמו, אתמול/AP

מתנגד משטר בבלארוס דקר את עצמו בצאוור במהלך שימוע שנערך אתמול (שלישי) במינסק במחאה על הדיכוי הפוליטי והאיומים של הרשויות להעמיד לדין את קרובי משפחתו. לפי ארגון זכויות אדם, סטסיפאן לאטיפאו פצע את עצמו באמצעות עט בזמן שהוא ישב בכלוב הנאשמים באולם הדיונים. סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו אותו מפונה מהמבנה שבבירת בלארוס ונלקח באמבולנס. הוא אושפז והונכס לתרדמת. עורכת דינו, אולגה בטיוקף לא הגיבה על מצבו.

לפני שדקר את עצמו, לאטיפאו אמר לאביו במהלך הדיון כי החוקרים איימו לפתוח בחקירה פלילית נגד קרובי משפחתו ומקרוביו אם הוא לא יודה בעבירות נגדו. הוא נאשם בפגיעה בסדר הציבורי, התנגדות למשטרה ועבירות אחרות שהעונש המירבי עליהן הוא עשר שנות מאסר.

הוא עצור מאז ספטמבר, אז הוא נעצר במהלך ההפגנות המאסיביות נגד הרודן אלכסנדר לוקשנקו בעקבות התנגדות האופוזיציה להכרזת הניצחון בבחירות חודש קודם לכן. המשטר הגיב ביד קשה, עצר יותר מ-35 אלף איש והכה אלפים נוספים.

ארצות הברית והאיחוד האירופי הטילו סנקציות על לוקשנקו ועל בכירים אחרים במשטר בשל זיופים בבחירות ודיכוי המחאה. המערב הציג עיצומים חדש על מינסק בשבוע שעבר אחרי שהיא הזניקה מטוס קרב לירוט מטוס נוסעים של חברת "ריינאייר" על מנת לעצור את הבלוגר הגולה רומן פטרוסביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully