וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המבצע: ישראל תבקש מארה"ב סיוע חירום ביטחוני של מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 19:38

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, שנפגש השבוע עם נתניהו וגנץ, אמר בריאיון לפוקס ניוז כי בקשת הסיוע תועבר לפנטגון עבור חידוש מלאי תחמושת ומערכת כיפת ברזל. בכירים ישראלים אמרו כי שר הביטחון צפוי להעלות את הבקשה בפגישות עם שר ההגנה והיועץ לביטחון לאומי בארה"ב

מינהלת "חומה" במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מתקדמת במערכת הנשק "כיפת ברזל". אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון, אתר רשמי
"השקעה טובה עבור העם האמריקני". סוללת כיפת ברזל/אתר רשמי, אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

ישראל תבקש מארצות הברית סיוע חירום בסך מיליארד דולר עבור חידוש מלאי התחמושת של צה"ל בעקבות המלחמה בעזה, כך אמר היום (שלישי) הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם בריאיון לרשת פוקס ניוז. גרהאם מבקר בימים אלה בישראל ונפגש ביום שני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ.

"ביום חמישי הישראלים עומדים לבקש מהפנטגון סיוע בסך מיליארד דולר עבור חידוש המלאי של כיפת ברזל. זו תהיה השקעה טובה עבור העם האמריקני ואני אעשה ככל שביכולתי בסנאט כדי שהם יקבלו את הכסף הזה", אמר גרהאם בריאיון.

בכירים ישראלים אישרו את דבריו של גראהם ואמרו כי ישראל זקוקה לסיוע עבור חידוש מלאים של פצצות חודרות בונקרים ופצצות מדויקות למטוסים וכן עבור מערכת כיפת ברזל. שר הביטחון גנץ יעלה את הבקשה במהלך פגישותיו ביום חמישי בוושינגטון עם שר ההגנה לויד אוסטין והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם לינדזי גרהאם, ירושלים, 31 במאי 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אעשה בסנאט כל שביכולתי שיקבלו את הכסף". נתניהו וגרהאם בפגישתם, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
שר המשפטים בני גנץ בכנס השנתי של לשכת ערוכי הדין באילת, 31 במאי 2021. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
יעלה את הבקשה לסיוע בחמישי. גנץ/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

ב-2016 חתמו ישראל וממשל הנשיא לשעבר ברק אובמה על הסכם לפיו ארה"ב תספק לישראל סיוע בסך 3.8 מיליארד דולר בשנה במשך עשר שנים ובסך כולל של 38 מיליארד דולר. לפי ההסכם ישראל יכולה לבקש תוספת סיוע במקרה חירום כמו מלחמה לצורך השלמת מלאי תחמושת.

בקשת סיוע החירום מארצות הברית תעמוד במוקד השיחות של גנץ במהלכן יעלו גם הסכם הגרעין עם איראן, הפסקת האש בעזה, שיקום הרצועה והמצב בסוריה ובלבנון. בקשת הסיוע הישראלית מגיעה גם על רקע קריאות של סנאטורים וחברי קונגרס דמוקרטים לבחון מחדש חלק מעסקאות הנשק עם ישראל לאור הפגיעה בחפים מפשע בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully