וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו עדכנה את מספר המתים מקורונה - הגבוה ביותר לנפש בעולם

1.6.2021 / 12:27

הרשויות בלימה כמעט ששילשו את מניין הקורבנות במגיפה, שטיפס ליותר מ-180 אלף, זאת אחרי מחסור בבדיקות שהקשה על קביעת סיבת המוות. לפי הנתונים המעודכנים, שיעור המתים זינק ל-500 על כל מאה אלף איש

חפירות קבר בבית קברות באיקוויטוס, פרו, 20 במרץ 2021. AP
בתי החולים קורסים. חפירות קבר בבית קברות באיקוויטוס, מרץ/AP

פרו עדכנה את מספר המתים מנגיף הקורונה ל-180,764, כמעט פי שלושה יותר מהנתונים הקודמים, מה שהופך אותה למדינה עם מספר המתים הגבוה ביותר לנפש. פרו היא אחת המדינות שנפגעו הכי קשה מקורונה באמריקה הלטינית, ובתי החולים שלה היו עמוסים בחולים, כשהדרישה לחמצן עלתה על האספקה.

מומחים הזהירו תקופה ארוכה כי הנתונים הרשמיים לא משקפים את היקף התמותה המלא. עד אתמול, מספר המתים הרשמי היה 69,342, אך הממשלה אמרה כי היא תעדכן אותו בין היתר אחרי שמחסור בבדיקות הקשה על היכולת לקבוע אם סיבת המוות הייתה קורונה או בעיות אחרות.

לפי אוניברסיטת ג'ון הופקינס שבארצות הברית, עד העדכון האחרון, הונגריה הייתה המדינה עם שיעור המתים לנפש הגבוה ביותר בעולם - 300 לכל מאה אלף איש. עתה, השיעור בפרו זינק ל-500 מתים לכל מאה אלף איש.

צוותי רפואה ממתינים להתחסן נגד קורונה בבית חולים בלימה, פרו, 10 בפברואר 2021. AP
צוותי רפואה ממתינים להתחסן נגד קורונה בלימה/AP

"אנחנו חושבים שזאת חובתנו לעדכן את הציבור במידע הזה" אמרה ראש ממשלת פרו, ויולטה ברמודס במסיבת עיתונאים שבו הוכרזו הנתונים החדשים. המספרים המעודכנים עולים בקנה אחד עם נתוני התמותה העודפת, שבהם השתמשו חוקרים בפרו ובמדינות אחרות כדי להעריך ספירת חסר לאורך המגיפה. התמותה העודפת מודדת את מספר המתים לאורך תקופה בהשוואה לאותו פרק זמן שלפני המגיפה.

באמריקה הלטינית, מספר המתים הכולל הוא הגבוה ביותר בברזיל, עם 450 אלף קורבנות. עם זאת, בהתאם לגודל אוכלוסייתה, מספר המתים לנפש בפרו הוא יותר מפי שניים מזה שבברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully