וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: ערים יקצו חניות ייעודיות לנשים בהריון והורים צעירים

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 12:24

על פי הצעת ח"כ מלכיאלי, החניות הייעודיות יסומנו בצבע אחיד ולצידן יוצב תמרור מתאים, והזכאות תינתן בכפוף להנפקת "תג נולד" שיינתן לאישה בהריון החל מהחודש השלישי להריונה, למשך שנה. כמה וכמה ערים בארץ, בהן רחובות, עפולה ראשון לציון וחדרה כבר עושות זאת מיוזמתן

חנייות שמורות לנשים בהריון בראשון לציון. אתר רשמי, מערכת וואלה!
חניה השמורה לנשים בהיריון בראשון לציון/מערכת וואלה!, אתר רשמי

יוזמה עצמאית של כמה רשויות מקומיות ומרכזים מסחריים, שהקצו מקומות חנייה מיוחדים ומסומנים באופן בולט לנשים הרות והורים המלווים ילדים בעגלות, עשויה להפוך לחקיקה מוסדרת. זאת, בעקבות הצעת חוק שיזם חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס), שעשויה לחייב את כל הרשויות המקומיות לעשות זאת.

"ילדים זה שמחה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק, "אך שמחה זו מהולה לא פעם בהתמודדות אין סופית, החל מתקופת ההיריון אשר בשלביו המתקדמים יוצר מגבלה פיזית של ממש אשר מלווה בקשיי ניידות וכאבים עצומים, עובר לאחר הלידה בה נדרשים ההורים להתרוצץ עם התינוק/ת לבדיקות שגרתיות, ובמציאות בה חיפוש חנייה נכנס ברשימת המשימות - הדבר הופך לבלתי נסבל".

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן נפתח עם כניסת ראשון חברי הכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי. דני שם טוב, אתר רשמי
"השמחה מהולה בהתמודדות אין סופית". מלכיאלי/אתר רשמי, דני שם טוב

ההצעה מבקשת לאמץ באופן ממוסד את היוזמה הזו, הנהוגה גם במדינות נוספות ובהן אוסטרליה, קנדה, וקליפורניה וניו יורק שבארצות הברית, המסמיכה ומחייבת רשויות מקומיות להקצות חניות ייעודיות במרכזים מסחריים, רפואיים וציבוריים וכן במשרדים ממשלתיים ועירוניים. יצוין כי מזה כמה שנים עיריות דוגמת רחובות, יבנה, חדרה, ראשון לציון, עפולה ואחרות פועלות כך, וגם אוניברסיטת תל אביב והמכללה למנהל מנפיקות תווי חניה עבור סטודנטיות החל מהחודש השביעי להיריון.

על פי ההצעה, החניות הייעודיות יסומנו בצבע אחיד ולצידן יוצב תמרור מתאים. הזכאות לשימוש בחניות אלו תינתן בכפוף להנפקת "תג נולד" שתעניק הרשות המקומית לאישה בהריון החל מהחודש השלישי להריונה וגם להורה אחר לידה, כשהתג יישא את פרטי הזהות של הזכאי לתג ואת מספר הרישוי של המכונית המשמשת אותם לצרכים אישיים כדרך קבע. תוקף התג, לפי לשון ההצעה, יעמוד על שנה אחת.

על פי הצעת החוק, הממונה על יישומו יהיה שר התחבורה, למרות העובדה שתחומי החנייה הם בסמכותן של הרשויות המקומיות, מפני שרשות התמרור ברשויות המקומיות היא בסמכותו של משרד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully