וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכזי הקניות וחדרי הכושר נפרדו מהגבלות הקורונה, ונותרו עם נזקי המגיפה

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 13:20

רוב הגבלות הקורונה שהוטלו בישראל בוטלו הבוקר, כולל התקנות במסגרת התו הירוק והסגול. כעת, כשבתי העסק רשאים לפתוח באופן מלא, בעלי עסקים מדגישים כי השינויים לא יהיו דרמטיים. עם זאת, הם עדיין מתקשים לחזור לשגרה של לפני המגיפה. "אנשים לא מוכנים לוותר על החל"ת"

בווידאו: הסרת מגבלות הקורונה/צילום: רויטרס, ספיר לוי

רוב הגבלות הקורונה שהוטלו על הציבור בוטלו הבוקר (שלישי) - שנה ושלושה חודשים מאז פרוץ המגיפה בישראל. הקניונים וחדרי הכושר יפעלו ללא התו הירוק והסגול - המורים על מכסת משתתפים או קונים. בנוסף לכך, לא יהיו יותר מקומות הפתוחים רק לבעלי תו ירוק, הכוללים את התיאטראות ואירועי ספורט.

עם הסרת התקנות, בתי העסק רשאים כעת לפתוח באופן מלא. דן פילץ, מנכ"ל ובעלים דיזינגוף סנטר אמר לוואלה!: "אנחנו לא בטוחים שזה ישפיע בצורה מהותית. ההקלות האחרונות שהיו בתו הסגול לפני מספר שבועות כבר הסירו את המגבלות העיקריות עבורנו. בחודש האחרון לא היה לנו מצב שעצרנו כניסת קהל לסנטר". הוא הדגיש כי היתה זו פתיחת הקולנוע בשבוע שעבר ש"עשתה ותעשה שינוי בכמות המבקרים אצלנו".

פילץ עוד סיפר כי השינויים ה"דרמטיים" יהיו במחלקת שוק האוכל, שהיה תחת הגבלות משרד הבריאות והתו הסגול שמנעו מאנשים לאכול בישיבה, וכי יוכלו לשוב ולקיים אירועים. הראשון בהם יתחיל ב-13 ביוני, עם פתיחת שבוע הגאווה. "ועדיין הדבר שכולנו סובלים יותר ממנו מהכול זה מחסור בכוח אדם", הוא מבהיר, "אנשים לא מוכנים לחזור לעבוד ולוותר על החל"ת".

בלי התו הסגול והירוק, עם מסיכות | קניון דיזנגוף ת"א 1 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"סובלים ממחסור בכוח אדם", דן פילץ, היום/ראובן קסטרו
בלי התו הסגול והירוק, עם מסיכות | קניון דיזנגוף ת"א 1 ביולי 2021. ראובן קסטרו
דיזנגוף סנטר, היום/ראובן קסטרו

שלומי דיין יו"ר איגוד הברים והמועדונים ושותף בקבוצת "נוקס" אמר לוואלה!: "קשה לנתח כיצד זה ישפיע עלינו. בסופו של דבר הרוב המוחלט של הבליינים מחוסן. נתקלנו רק במקרים בודדים שאנשים הגיעו לכניסות ונאלצו להיפרד מהם ולא להכניס אותם".

"אנחנו בעיקר שמחים שלא נצטרך להיפרד משולחן שלם של אנשים רק כי אחד מהם לא מחוסן. זה יפתור מצבים לא נעימים, שלצורך העניין הגיעו עשרה אנשים לחגוג יום הולדת, ומישהו אחד מהם לא היה מחוסן ואז כולם נאלצו לוותר על ההזמנה וללכת".

הוא מדגיש כי גם כך לא בוצעה בפועל אכיפה של התו הירוק. "לא היתה באמת אכיפה אף פעם לא נכנס פקח או שוטר ובאמת בדק אם לאנשים יש תו ירוק. ברגע שבעלי עסקים ראו שאין אכיפה ושמצב התחלואה ירד אז הייתה התרופפות ולא חיכו שהרשויות יאשרו את זה".

דיין מסכם בחשש כי "למרות שיש תחושה שהקורונה מאחורינו עדיין יש חשש שהסרת המגבלות יחזירו אותנו אחורה מבחינת המחלה".

שלומי דיין 18 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"יש חשש שהסרת המגבלות יחזירו אותנו אחורה מבחינת המחלה", שלומי דיין/ראובן קסטרו

"אנחנו פתחנו את בתי הקולנוע לראשונה בימי חמישי. אז היתה באמת הפרדה, חלק פעלו בתו ירוק וחלק בתו הסגול", מספרת ליעד קרימברג, סמנכ"לית השיווק יס פלאנט. "עד אתמול ההנחיות של משרד הבריאות גרמו לנו להפעיל חלק מהאולמות במאה אחוז תפוסה תחת התו ירוק, וחלק מהאולמות בתו הסגול תחת הגבלה כמותית - שהוגדר לנו להכניס רק עד חמישים איש ללא התחשבות בגודל האולם".

"החל מהיום ההפרדה הזו בטלה והקהל יכול להגיע ולראות את הסרטים בצורה חופשית במאה אחוזים. היו תלונות מהקהל כמו 'אני רוצה לראות וונדר וומן בשעה 21:00 שמוקרן באולם תו ירוק אבל אני לא מחוסן'. מהיום זה כבר לא קיים, ותהיה לנו פעילות רגילה שגרתית בלי הגבלות. עכשיו אנחנו רק מחכים שיסירו את חובת המסכות שהקהל יוכל לצפות בסרטים בלי המסכות".

תומר ששון, מנהל קבלה מכון כושר ׳גוף ראשון׳ 1 ביוני 2021. ספיר לוי
"יכול כבר להוריד את הפלסטיק", תומר ששון, היום/ספיר לוי

תומר ששון, מנהל קבלה במכון הכושר "גוף ראשון", סיפר לוואלה! על השינויים הצפויים. "בכנות, ההבדל היחידי שזה יעשה בשטח שאנשים יוכלו להשתמש במכשירים אחד ליד השני. את הפלסטיקים וההפרדות אנחנו יכולים להוריד עכשיו. גם אני את הפלסטיק של הקבלה כבר יכול להוריד".

לדבריו, רוב המתאמנים שהגיעו לחדר הכושר בתקופת האחרונה היו מחוסנים: "היה גל של אנשים ששואלים אם אפשר לעשות מנוי בלי תעודת מתחסן בתחילת מאי, אבל היום זה כבר לא ממש מורגש. אני לא חושב שהגיעו יותר מעשרה אנשים סה"כ שלא היו להם את המסמכים".

בלי התו הסגול והירוק, עם מסיכות | נאסים מנסור, מנהל הקבלה מלון ׳דן׳ תל אביב 1 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"הצעד הבא: מחכים שיורידו את חובת המסכות". נאסים מנסור, היום/ראובן קסטרו

נאסים מנסור, מנהל הקבלה במלון "דן" בתל אביב בירך אף הוא על הסרת המגבלות. "מדובר במשהו שיקל על כולם. גם על הצוות וגם על האורחים. זה מעיד על התקדמות אחרי תקופה מאוד לא פשוטה לארץ ובמיוחד לענף התיירות. נאלצנו לעתים לסרב לארח אנשים שלא היו להם את המסמכים הנדרשים (תעודת מתחסן, מחלים, בדיקות קורונה). עד אתמול מי שלא היה לו תו ירוק לא יכל להתארח במלון בישראל. מהיום אין צורך שהצגת תו ירוק או בדיקת קורונה לילדים עד גיל 16".

"בפועל זה פותח לנו את הקהל וגם מקצר את תהליך הצ'ק אין. בנוסף לכך, בחדרי האוכל ובבריכה הוסרו מגבלות של כמויות תפוסה וגם זה התבטל היום", הוסיף. "לתיירים עדיין קיימות הגבלות אחרות - [הם] נדרשים להציג בדיקה גם בכניסה לארץ וגם אנחנו כבית מלון מחויבים לבדוק את זה". כעת, אמר, במלון "מחכים שיורידו את חובת המסכות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully