וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע מעבר לים: סוכנים טורקים תפסו את אחיינו של גולן

1.6.2021 / 8:01

שירות הביון הטורקי הציג את אחיינו של איש הדת הגולה, שאותו מאשים ארדואן בניסיון ההפיכה נגדו. לא נאמר היכן הוא נתפס, אך הוא התגורר בקניה ואשתו סיפרה שהוא נעלם בבירה ניירובי. ארדואן התרברב החודש שנלכד בכיר בארגון

סלהאטין גולן אחרי הבאתו אל טורקיה בידי שירות הביון, 31 במאי 2021. המודיעין הטורקי, מערכת וואלה!
נאשם בחברות בארגון טרור. סלהאטין גולן/מערכת וואלה!, המודיעין הטורקי

סוכנים טורקים עצרו אחיין של איש הדת הגולה פתהוללה גולן במבצע מעבר לים והביאו אותו למדינה - כך דיווחה אתמול (שני) סוכנות הידיעות הרשמית אנאדולו. סלהאטין גולן, המבוקש בטורקיה באשמת חברות בארגון טרור, נתפס במבצע של סוכנות הביון הלאומית, MIT. בדיווח לא נאמר היכן הוא נתפס או מתי הוא הוחזר לטורקיה, אולם אחיינו של גולן התגורר בקניה.

לכידתו מחוץ לגבולות טורקיה היא אחת מני רבות של חברי תנועת גולן, שלטענת ממשלת טורקיה תכננה את ניסיון ההפיכה הכושל ב-2016. גולן היה בעבר בעל ברית של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אך הוא נמלט לארצות הברית ומתגורר כיום בפנסילבניה. הוא מכחיש את ההאשמות במעורבות בניסיון ההפיכה, אולם אנקרה הגדירה את רשת בתי הספר וארגוני הצדקה שלו בתור ארגון טרור.

ארדואן הודיע ​​מוקדם יותר החודש כי בכיר בולט ברשת של גולן נלכד, אך הוא לא הרחיב במי מדובר. אשתו של האחיין של גולן סיפרה בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות כי הוא נעלם בניירובי בתחילת החודש.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 26 באפריל 2021. רויטרס
מטהר את מוסדות השלטון. ארדואן/רויטרס

ניסיון ההפיכה נגד ארדואן אירע ב-15 ביולי 2016. מורדים בצבא טורקיה השתמשו בטנקים, מטוסי קרב ומסוקים בניסיון להפיל את השלטון, ומטוסי קרב הפציצו את הפרלמנט ומוקדים אחרים בבירת טורקיה. לקריאת ארדואן, אלפים יצאו לרחובות כדי לעצור את ההפיכה. 251 איש נהרגו וכ-2,200 אחרים נפצעו, בנוסף לכ-35 הרוגים משורות הקושרים.

מאז, ממשלו של ארדואן הפעיל לחצים על ארצות הברית כדי שזו תסגיר את גולן, אך בוושינגטון אמרו כי אין ביסוס להאשמות של אנקרה בדבר מעורבותו בטרור. במקביל, ארדואן טיהר את מוסדות המדינה מכל מי שנחשד כמתנגדו, כשהוא מדיח או משעה יותר ממאה אלף עובדי ציבור, כלל מורים ושופטים שנקשרו לתנועה של גולן. יותר מ-2,500 מאסרי עולם הושתו מאז 2016 על נאשמים במעורבות בהפיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully