וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני משפטו החוזר: בית המשפט דן בבקשת זדורוב לגבות עדות מוקדמת מאולגה קרבצ'נקו

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 16:44

בית המשפט המחוזי בנצרת דן בבקשת הסנגור של זדורוב לגבות מקרבצ'נקו עדות במסגרת המשפט החוזר, כמו גם בבקשה להטיל עליה צו איסור יציאה מהארץ. עוד לפני שהחל הדיון אמר זדורוב ש"הכל בסדר", והודה שקשה לו להביע מה הרגיש כשנודע לו שיתקיים משפט חוזר בעניינו

בווידאו: זדורוב בדיון בבית המשפט המחוזי לקראת משפטו החוזר/צילום: אלי אשכנזי ושלומי גבאי

בבית המשפט המחוזי בנצרת נערך היום (שני) דיון בבקשת סנגורו של רומן זדורוב, כי עוד בטרם יפתח מחדש משפט הרצח של תאיר ראדה, יגבה בית המשפט עדות מוקדמת מאולגה קרבצ'נקו ויוטל עליה צו איסור יציאה מהארץ. אחד הטיעונים המרכזיים של עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, במסגרת הבקשה למשפט חוזר, הייתה טענתו של הגבר א"ח כי קרבצ'נקו הודתה בפניו שרצחה את ראדה.

החלטתו של השופט מלצר לקיים משפט חוזר התבססה, בעיקרה, על חוות דעת של מומחים ואשר נגעו למשך הזמן שדם עשוי לנזול מגופה לאחר המוות. חוות דעת אלו הוגשו ביחס לעקבת נעל שהתגלתה על מכסה האסלה בתא שבו, לפי הנטען, בוצע הרצח - עקבה שנקבע לגביה כי היא איננה שייכת לזדורוב או למי שנכחו בזירת הרצח לאחר גילוי הגופה, ושעליה נזל דם המנוחה.

מחוות הדעת החדשות של חלק מהמומחים שהתייחסו לסוגיה זו, עלה כי לא תיתכן נזילת דם מגופה כחמש שעות לאחר הרצח בשל פער הזמנים בין מועד הרצח לבין מועד גילוי גופתה. המשמעות האפשרית של קביעה זו היא כי העקבה, שכאמור לא שייכת לזדורוב לכאורה, הוטבעה בזמן ביצוע הרצח, או בסמוך לו - וגילוי זה איננו עולה בקנה אחד עם גירסת הפרקליטות, לפיה העקבה על גבי מכסה האסלה הוטבעה על-ידי "מחלץ אלמוני" שהגיע לזירה לאחר גילוי הגופה.

בהקשר זה יש לציין כי במשפט הרצח העיד הד"ר חן קוגל, היום ראש המכון לרפואה משפטית ואז עד הגנה מרכזי של זדורוב, ואמר כי בגופה שמגיעה למכון לרפואה משפטית "תמיד יש מעט דם". על פי קביעה זו לא ניתן לשלול, כי בעת שהמחלצים הזיזו את הגופה נזל ממנה מעט דם בזירת הרצח.

עוד לפני שהחל הדיון זדורוב אמר ש"הכל בסדר", והודה שקשה לו להביע במילים מה הרגיש כשנודע לו שיתקיים משפט חוזר בעניינו. קרבצ'נקו עצמה לא נוכחת בדיון מאחר והיא אינה מחויבת לכך. היא מיוצגת על ידי עורכי הדין תומר שוורץ ודניאל חקלאי. גם אילנה ראדה, אמה של תאיר, כמו גם אולגה זדורוב, רעייתו של רומן, לא הגיעו לדיון. ראש ההרכב הוא השופט אשר קולה. את ההרכב משלימים תמר נסים שי ודני צרפתי.

רומן זדורוב בדיון , בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. אלי אשכנזי
"הכל בסדר", אמר לפני הדיון. זדורוב בבית המשפט נצרת, היום/אלי אשכנזי
האולם בו ייערך היום דיון בבקשת זדורוב כי תגבה עדות מוקדמת מאולגה קרבצ'נקו, בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. אלי אשכנזי
האולם בו נערך הדיון של זדורוב, היום/אלי אשכנזי

בדיון מתקיימת גם הקראה של כתב האישום. עו"ד הלוי מסר כי זדורוב כופר באשמה. ראש ההרכב השופט קולה אמר כי הכוונה היא להתחיל לקיים את דיוני המשפט החוזר באוקטובר.

השופט קולה: למה חשובה עדותה (של קרבצ'נקו - א.א)?

הלוי: היא נחקרה פעמיים לא באזהרה. כבוד השופט מלצר לא התעמק בקרבצ'נקו, אלא בראיות החדשות שנוגעות לרומן.

הלוי ציין שהתיק נגד קרב'צנקו לא נסגר עד היום, וכי "התיק לא סתם לא נסגר". בהמשך ציין הלוי מידע רקע נוסף אודות קרבצ'נקו - הוא טען כי הייתה לה זמינות לרצוח את תאיר, שהיא ואחיה גרו 680 מטרים מבית הספר, וכי היא הכירה את בית הספר בו למדה ראדה. עוד אמר כי ביום הרצח הייתה קרבצ'נקו בבית שלה, וכי אין לה אליבי. "היא לא רק רצחה את תאיר, היא גם רוצחת סדרתית", צעק הפרקליט.

רומן זדורוב בדיון , בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. שלומי גבאי
רעייתו לא הגיעה לדיון בעניינו. זדורוב בבית המשפט בנצרת, היום/שלומי גבאי

עו"ד הלוי הגיש לשופטים קלסרים ובתוכם מסמכים בהם כתוב על ההתוודות של קרבצ'נקו בפני חברתה כי היא הייתה זו שרצחה את תאיר, ועל הרעב שלה לרצוח מישהו, כמו גם על כוונתה לרצוח את השכן שלה. בהמשך הובא גם ציטוט שלה מבית החולים הפסיכיאטרי בו אושפזה, שבו אמרה כי 'יותר קל לרצוח מישהו שהיא לא מכירה'. עורך הדין טען כי קרבצ'נקו מניפולטיבית, וכי היא מעמידה פנים כשהיא בוכה ואומרת שהיא לא מסוגלת לרצוח. עם זאת, השופטים השיבו להלוי כי כל הפרטים הללו כבר מופיעים בחומרים שהוא הגיש להם.

הלוי: אני חייב שהדברים יופיעו בפרוטוקול

קולה: קראנו הכל. זה מיותר לחזור על מה שכתוב.

הלוי: כנגד א"ק יש פי עשר ראיות מאשר נגד רומן.

עו"ד ירום הלוי, מייצג את רומן זדורוב, בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. שלומי גבאי
השופטים אמרו כי תשובתם לבקשתו בנוגע לזימון קרבצ'נקו לעדות מוקדמת תימסר במהלך השבועיים הקרובים. עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב/שלומי גבאי

המשפט ייפתח בחודש אוקטובר

עורכי הדין תומר שוורץ ודניאל חקלאי, שמייצגים את אולגה קרבצ'נקו ביקשו מבית המשפט לדחות את בקשתו של עו"ד הלוי כי היא תיקרא להעיד עדות מוקדמת.

בתגובה לטענתו של הלוי כי היא תנסה להימלט מתחומי המדינה הם הבהירו כי אין חשש כזה. הם הדגישו כי יש לה רק אזרחות ישראלית ובאוקראינה, שם גרה סבתה, היא מוגדרת תיירת ולכן יכולה להיות שם רק שלושה חודשים בשנה.

"הפעמים בהם יצאה מישראל היו בשל הרדיפה שחוותה. גם כשאמרו שלא תחזור, היא תמיד חזרה. אין ביסוס כלשהו לטענה שתימלט ולא תתייצב לחקירה. היא התייצבה לעדות כשהיתה בסיטואציות קשות בהרבה", אמרו.

שוורץ וחקלאי אף טענו כי אין כל הצדקה שתצריך להזמין אותה לעדות במשפט. הם הזכירו כי היא "כחולת סכיזופרניה פרנואידית נמצאת במצב רגשי רגיש ביותר. היא כבר התמוטטה למשך כמה שנים אחרי מה שאמר עליה א"ח. בית המשפט חייב לאזן את השיקול הזה. גם לה יש זכויות. לא צריך לרמוס אותה שוב".

הם הזכירו כי הרכב בית המשפט העליון שדן בערעורו הראשון של זדורוב כבר נדרש לנושא הזה ודחה אותו וכעת גם השופט מלצר שדן בשאלת המשפט החוזר דחה את הטיעון הזה. ויז לזכור כי החלטתו של מלצר היא התשתית לקביעת משפט חוזר.

לדבריהם טענותיו של א"ח כבר נדחו בעבר והם הזכירו כי מדובר באדם שהתעלל בקרבצ'נקו מינית, פיזית ונפשית, נהג בה בכוחנות, אובססיביות ואלימות, רמס אותה, שבר את הלסת שלה, איים שיפיץ תמונות עירום שלה. בנוסף, במחשב שלו נמצאו טיוטות להתאמת דבריו עליה לחללים שהיו לכאורה בהכרעת הדין של זדורוב".

השופטים אמרו כי תשובתם לבקשת הלוי בנוגע לזימון קרבצ'נקו לעדות מוקדמת תימסר במהלך השבועיים הקרובים. עוד אמרו כי המשפט יפתח בחודש אוקטובר הקרוב והוא עשוי להמשך עד חודש יוני בעוד שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully