וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הטילה הגבלות במחוז בדרום בשל התפרצות קורונה מחודשת

31.5.2021 / 10:54

מחוז גואנגדונג אבחן 20 מקרים חדשים ביממה האחרונה, וכל מי שיצא ממנו יידרש להציג בדיקות קורונה שליליות. אלו מספרים נמוכים יחסית, אך הקפיצה מטרידה את הנהגת סין שסברה כי המגיפה תחת שליטה

נזירים עוברים בדיקות קורונה בעיר גואנגג'ואו, סין, 30 במאי 2021. AP
נזירים עוברים בדיקות קורונה בעיר גואנגג'ואו, אתמול/AP

סין הטליה מחדש היום (שני) הגבלות תנועה במחוז גואנגדונג שבדרום המדינה, וכל מי שעוזב את האזור המאוכלס חייב לעבור בדיקות קורונה בעקבות עלייה במספר הנדבקים המדאיגה את הרשויות. מחוז גואנגדונג, הגובל בהונג קונג, אבחן 20 מקרים חדשים, כולם הדבקות מקומיות, לאורך היממה הקודמת. אלו מספרים נמוכים בהשוואה למקומות רבים בעולם, אך הקפיצה מטרידה את הנהגת סין שסברה כי המגיפה תחת שליטה.

כל מי שירצה לצאת מהמחוז במטוס, ברכבת, באוטובוס או ברכב פרטי אחרי השעה 22:00 מתבקש להציג תוצאות שליליות של בדיקת קורונה שעבר ב-72 השעות האחרונות. הממשלה המחוזית אמרה כי היא תציב מחסומי בדיקה לנהגי משאיות בכבישים ראשיים. ממשלת בירת המחוז גואנגג'ואו, מטרופולין שבו חיים 15 מיליון איש, הורתה על בדיקות המוניות לאחר מקרי הדבקה מקומיים שזוהו מאז 21 במאי. מאז יום רביעי, נבדקו 700 אלף איש.

סין הסירה את מרבית הגבלות הנסיעה הפנימיות לאחר שהמפלגה הקומוניסטית השלטת הכריזה שליטה על הנגיף במרץ האחרון. עם זאת, נוסעים שמגיעים מחו"ל עדיין חייבים להיבדק. ביום שבת, תושבי שכונה אחת בגואנגג'ואו התבקשו להישאר בבתיהם לצורך בדיקות מדלת לדלת. באזורים מסוימים, שווקים פתוחים ומעונות יום נסגרו, ולימודים בכיתות וסעודות במקומות סגורים בוטלו.

סין מדווחת על כמה מקרים חדשים בודדים מדי יום, אך טוענת שרובם נדבקו ככל הנראה מחוץ למדינה. מספר המתים הרשמי מקורונה בסין הוא 4,636 מתוך 91,099 מקרים מאומתים, אולם רבים משוכנעים שהנתונים האמיתיים גבוהים בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully