וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: חנות כובעים מכרה טלאי צהוב למתנגדי חיסונים

החנות בעיר נאשוויל שבטנסי קידמה באינטרנט מכירה של הטלאי תמורת חמישה דולר. בעקבות מחאה נגדה היא הסירה את המודעה, אך רשת גדולה כבר הודיעה שהיא תחרים אותה. מתנגדי הסגרים ומכחישי הקורונה בארה"ב מרבים להשוות את עצמם ליהודים בשואה. "פגיעה בזכר ששת המיליונים"

פרסומת של חנות בעיר נאשוויל, טנסי למכירת טלאי צהוב למתנגדי חיסונים, 29 במאי 2021. צילום מסך מאינסטגרם, אתר רשמי
החנות התנצלה על "חוסר הרגישות". הבעלים עם הטלאי הצהוב נגד חיסונים/אתר רשמי, צילום מסך מאינסטגרם

חנות כובעים בעיר נאשוויל שבטנסי ספגה גינויים לאחר שקידמה מכירה של טלאים צהובים נגד חיסונים. החנות, Hatwrks, פרסמה בפוסט באינסטגרם מודעה שלפיה היא מוכרת את הטלאים תמורת חמישה דולרים, אולם אתמול (שבת) היא מחקה את הפוסט שבו נראית אישה, ככל הנראה בעלי המקום, עם הטלאי שעליו נכתב "לא מחוסנת" בעקבות ביקורת חריפה.

בנוסף לגינויים רבים ברשת, מפגינים מחו אתמול מחוץ לחנות ואחזו בשלט "אין נאצים בנאשוויל". רבה מקומית אמרה כי השימוש בטלאי על מנת לנגח את החיסונים הוא עלבון ליהודים שנרצחו בידי הנאצים. "השימוש בטלאי הצהוב, או בכל דימוי שואה אחר, פוגע בזכרם של ששת מיליון היהודים שנרצחו במהלך השואה", אמרה הרבה, לורי רייס, לתחנת טלוויזיה מקומית.

החנות התנצלה בפוסט נוסף באינסטגרם "על חוסר רגישות". היא ציינה כי היא לא "התכוונה לזלזל בטלאי הצהוב או בזכרם של מיליוני אנשים", אך רשת גדולה כבר הודיעה שלא תמכור דרכה כובעים. איבו דאלדר, לשעבר שגריר ארצות הברית בנאט"ו, אמר בתגובה כי זה "מבחיל למכור את סמל הרשע הזה".

במהלך מגיפת הקורונה, מתנגדי הסגרים והחיסונים זכו לגינויים על כך שערכו השוואות קיצוניות בין ההגבלות למדיניות של גרמניה הנאצית. בשבוע שעבר השוותה חברת הקונגרס הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין את חובת עטיית המסיכות לחובת עטיית הטלאים הצהובים, והתנצלה לאחר שספגה ביקורת גם מתוך מפלגתה.

השימוש של מכחישי הקורונה בטלאי הצהוב לא מוגבל רק לארצות הברית, ומפגינים נצפו עונדים אותו גם בהפגנות בגרמניה ובבריטניה. מוקדם יותר החודש אסרו הרשויות במינכן על השימוש בטלאי הצהוב במהלך הפגנות, והנציב הממשלתי למאבק באנטישמיות קרא לאיסור כלל ארצי.

עטיית הטלאים הצהובים מגיעה בזמן של התגברות המתקפות האנטישמיות בארצות הברית ובמקומות אחרים באירופה, בין היתר בעקבות מבצע "שומר החומות" שניהלה ישראל נגד חמאס מוקדם יותר החודש.

ביום שישי גינה נשיא ארצות הברית ג'ו בידן את התגברות התקריות האנטישמיות, שחלקן בוצעו על ידי תומכי מפלגתו הדמוקרטית. הוא תיאר אותן כ"מזעזעות, חסרות מצפון ואנטי-אמריקניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully