וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ לפעילי הליכוד: נתניהו דחה הצעתי למינוי מועמד זמני להקמת ממשלה

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 12:33

בהודעה שמסר שר האוצר לפעילים הוא סיפר שלפני כחודש רה"מ סירב להצעה לפיה יש "לאפשר למרכז הליכוד לבחור מועמד זמני מטעם הליכוד למשך שנה, שיוכל להרכיב ממשלת ימין ולהשיב לו את המנדט לאחר שנה". מקורבים לברקת: "ארגן פוטש נגד נתניהו וניסה להחליפו בלי בחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כץ בישיבת ממשלה, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
נתניהו וכץ/רויטרס

שר האוצר ישראל כץ שלח הבוקר (ראשון) הודעה לפעילי ליכוד בה סיפר שלפני כחודש הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו לפנות את מקומו והליכוד יבחר מועמד זמני אחר שירכיב את הממשלה - ונתניהו סירב. כץ ואחרים בצמרת הליכוד התנגדו להצעות הרוטציה ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט וניסו לבחון מהלכים שבהם נתניהו יוותר זמנית על ראשות הממשלה לטובת מועמד אחר מהמפלגה, אך נתניהו דחה לכולם. על ההצעה של כץ לנתניהו דווח לראשונה בחדשות 12.

"כפי שפורסם אמש, הצעתי לרה"מ נתניהו לפני מספר שבועות לאפשר למרכז הליכוד לבחור באופן דמוקרטי מועמד זמני לרה"מ מטעם הליכוד למשך שנה, שיוכל להרכיב ממשלת ימין ולהשיב לו את המנדט לאחר שנה", כתב כץ. "ההצעה היתה מותנית כמובן בהסכמת ראש הממשלה, שגם היה אמור להציע אותה למרכז הליכוד כיו"ר התנועה. רה"מ לא קיבל את ההצעה ובזה היא הוסרה מסדר היום. האמנתי שסיכויי להיבחר גבוהים בשל שורשי בתנועה ובשל ניסיוני הרב והתפקידים הבכירים שמילאתי".

כרזה להזמנה ל"כנס החזון" של ניר ברקת, 28 במאי 2021. צילום מסך, צילום מסך
כרזה להזמנה ל"כנס החזון" של ניר ברקת, 28 במאי 2021/צילום מסך, צילום מסך

ההודעה של כץ מגיעה ברקע העימות המחריף בינו ובין ח"כ ניר ברקת שמאותת על תחילת קרב הירושה של נתניהו בליכוד. ואולם, אם תוקם ממשלת שינוי, נתניהו צפוי להמשיך לכהן כיו"ר האופוזיציה ולפי ההערכה בליכוד, בשלב ראשון לא יתקיימו פריימריז על ראשות המפלגה.

כץ תקף את ברקת בהודעתו לחברי התנועה וכתב: "אני משוכנע שהתקפותיו של ח"כ ברקת, בגלוי ובאמצעות ס.מ.ס אנונימיים שנשלחים נגדי, ידחו בבוז על ידי חברי הליכוד, ואני פונה אליו פעם נוספת לבטל את הכנס החתרני שאירגן נגד רה"מ. בתקופה זו על כולנו לעמוד יחד במאבק על עקרונות הליכוד והובלת מדינת ישראל".

בסביבתו של ברקת הגיבו להאשמות של כץ וטענו כי הוא "ארגן פוטש נגד ראש הממשלה נתניהו וניסה להחליפו בלי בחירות". לדברי מקורבים לברקת, "כץ תמיד היה חתרן בלתי נלאה והוכיח שוב שטובתו האישית בלבד קודמת לטובת הליכוד. משעשע לראות שישראל כץ מדבר על חתרנות - כץ חתר כל חייו נגד כל ראשי הממשלה של הליכוד, סחט תפקידים באיומים, כמעט פוטר על ידי ראש הממשלה כשסירב לבצע את הנחיותיו, עד שהתקפל".

"אולי כישלונו של הורדוס במשרד האוצר נובע מהעיסוק האובססיבי שלו במעמדו האישי ופוליטיקה הקטנה, וסירובו להקשיב לעצות מאנשים שעשו קצת יותר ממנו בחיים העסקיים והציבורים. ברקת תומך בנתניהו והודיע שיתמודד על ראשות הליכוד וראשות הממשלה אחרי נתניהו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מתיחות בליכוד

דבריו של כץ על ברקת מגיעים בעקבות החלטתו של האחרון לקיים אירוע פוליטי בחודש הבא שכותרתו היא "החזון שלי למדינת ישראל חזקה ומתקדמת". ברקת זימן את חברי הליכוד ואת התקשורת לכנס פוליטי בגני התערוכה בתחילת יוני, בו "יוצגו התכניות השונות עליהן עבד ברקת בשנים האחרונות". גורמים בליכוד העריכו כי הכנס נועד לסמן את כוונתו של ברקת להתמודד על הנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו.

כץ תקף את ברקת ביום שישי לאחר פרסום ההזמנה לכנס וכינה זאת "פעולה מוטעית ומיותרת". מאוחר יותר הגיב ברקת להאשמות השר כץ וכתב בטוויטר כי יציג את חזונו ותכניות עבודה עליו עבד "בשנים האחרונות עם טובי המומחים בארץ ובעולם, ובהם ראש הממשלה נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully