וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאות: ארדואן חנך מסגד שנוי במחלוקת בכיכר טקסים באיסטנבול

עודכן לאחרונה: 29.5.2021 / 15:27

נשיא טורקיה אמר להמונים שהגיעו לחנוכת המסגד כי מדובר בניצחון על מפגיני המחאה שהתעוררה לפני שמונה שנים נגד הצבת סממני דת בכיכר: "המסגד יישאר לנצח אחד מסמלי העיר"

נשיא טורקיה ארדואן נואם בחנוכת מסגד בכיכר טקסים איסטנבול 28 במאי 2021. רויטרס
חנוכת המסגד היא מבחינתו ניצחון על המפגינים שהתנגדו, נשיא טורקיה ארדואן נואם להמונים/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן חנך אתמול (שישי) מסגד ענק בכיכר טקסים שבמרכז איסטנבול, על אף מחאות בנושא שהחלו לפני שמונה שנים נגד הצבת סממני דת בכיכר. אלפי טורקים הגיעו לטקס חנוכת המסגד, המשלב מאפיינים עות'מאניים עם עיצוב עכשווי ויכול להכיל עד 4,000 מתפללים. אלפים נוספים התפללו בכיכר שמחוצה לו.

ארדואן, שהתפלל בעצמו את תפילת יום השישי, דיבר אל האלפים שהגיעו לטקס ואמר שבניית המסגד מהווה ניצחון על המפגינים, שהתנגדו לכך שכיכר טקסים תהיה בעלת אופי דתי כלשהי. הוא הוסיף שכעת שום דבר לא יכול לעצור את היוזמה, אותה החל עוד בשנות התשעים כשהיה ראש עיריית איסטנבול. "לא היה אפילו חדר תפילה והמתפללים נאלצו להסתפק בתפילה על עיתונים בשטח הכיכר", הזכיר להמונים.

"כעת מהווה המסגד את אחד הסמלים של איסטנבול, בעזרת אללה, הוא יישאר כזה לנצח", הדגיש ארדואן, שמבקריו מבפנים ומחוץ טוענים שהוא מנסה לעקור את הבסיס החילוני של טורקיה. הקמת המסגד הענק בכיכר, שהיתה מזוהה עם הרפובליקה הטורקית, מסמלת עוד ניצחון של הדת המוסלמית בטורקיה. נוכחותו בכיכר מגמדת אנדרטה לזכר הרפובליקה ומייסדה, כאמאל אתא טורק.

המסגד החדש בכיכר טקסים, מרכז איסטנבול, 28 במאי 2021. רויטרס
מסמל את ניצחון הדת על הרפובליקה, המסגד החדש בכיכר טקסים, החודש/רויטרס

המחאות נגד הקמת המסגד החלו בשנת 2013 וכללו גל הפגנות באיסטנבול וכן הבעת סולידריות מרחבי העולם. הן החלו כמחאה נגד בניית המסגד והתרחבו לזעם כולל על מדיניות ממשל ארדואן שלקח לעצמו יותר ויותר סמכויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully