וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדת בת 38 והיילוד מתו בביה"ח קפלן לאחר הסתבכות רפואית

עודכן לאחרונה: 29.5.2021 / 14:59

מורן מלכי נבו, בת 38 מרחובות, הגיעה לביה"ח בשבוע ה-38 להריונה במצב אנוש תוך כדי מאמצי החייאה. למרות ניתוח חירום מת היילוד ובהמשך נקבע מותה. בביה"ח העריכו שסיבת המוות היא תסחיף מי שפיר. היא נשאה כרטיס אדי ואיבריה ייתרמו, משפחתה: "הותירה שתי בנות, קשה לעכל"

מורן מלכי נבו, יולדת שנפטרה בגיל 38 בשבוע 38 בבית החולים קפלן 29 במאי 2021. תמונות גולשים
המשפחה: "גם בלכתה הצליחה לעשות טוב ותרמה מגופה", מורן מלכי נבו/תמונות גולשים

מורן מלכי נבו, יולדת בת 38 מרחובות, מתה הלילה (שבת) במרכז הרפואי קפלן, לאחר שעברה ניתוח חירום קיסרי, במהלכו מת גם היילוד שלה. סיבת הפטירה לא ידועה בוודאות.

מלכי נבו, שהיתה בשבוע ה-38 להריונה, הגיעה לבית החולים במצב אנוש, תוך כדי מאמצי החייאה והובהלה לחדר הטראומה של בית החולים. עם הגעתה לחדר הטראומה בוצע בה ניתוח קיסרי חירום, כאשר מעט לאחר מכן, ולמרות מאמצי הצוות הרפואי, נפטר היילוד. במהלך הלילה נקבע מותה של מלכי נבו.

פרופסור אלון בן אריה, מנהל חטיבת הנשים ויולדות במרכז הרפואי קפלן, סיפר כי "האישה הובלה על ידי מד"א כשהיא כבר במצב אנוש ותוך כדי מאמצי החייאה. לצערנו הרב, למרות ניסיונות לייצב את מצבה ומאמצי החייאה מתקדמים, היא נפטרה במהלך הלילה".

אמבולנס מד"א נגב אילת. מד"א
הגיעה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי מאמצי החייאה, אמבולנס/מד"א

"סיבת הפטירה של האם והיילוד לא ידועה בוודאות", ציין פרופ' בן אריה. "אולם אנו מעריכים כי מדובר בתסחיף מי שפיר, שעלול להתרחש לעיתים רחוקות בהריון. פטירה של אם ויילוד כתוצאה מתסחיף מי שפיר הינה מקרה נדיר וחריג", אמר.

מורן היתה חתומה על כרטיס אדי. משפחתה הסכימה לתרומת רקמות, אשר תתבצע בבית החולים ביממה הקרובה.

"מורן הלכה מאיתנו בטרם עת", מסרו בני משפחתה. "זו אבידה גדולה שעדיין קשה לנו לעכל. מורן הייתה בן אדם שמח וטוב לב, וגם בלכתה הצליחה לעשות טוב ותרמה מגופה. היא השאירה מאחוריה שתי בנות מקסימות וכל תשומת ליבנו לתמוך בהן. אנו מודים לכולם על התמיכה והעזרה ולבית חולים קפלן על כל המאמצים להחיותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully