וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם הורה לחקור פשעי מלחמה של ישראל במבצע שומר החומות בעזה

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 20:28

מועצת זכויות האדם של הארגון הצביעה בעד פתיחת חקירה בינלאומית נגד ישראל ברוב של 24 מדינות בעד לעומת 9 נגד. הבקשה לפתיחת החקירה התקבלה מהמשלחת הפלסטינית לאו"ם והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי. ארה"ב: "החלטה מצערת, עלולה לסכן את את ההתקדמות באזור"

נזקי תקיפת צה"ל על מבנה בניין אלג'לאא בו משדרת רשת אל-ג'זירה ברצועה 15 במאי 2021. רויטרס
תקיפות צה"ל בעזה במהלך מבצע שומר החומות/רויטרס

מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה היום (חמישי) בעד פתיחת חקירה בינלאומית לפשעי מלחמה שבוצעו לכאורה במבצע שומר החומות בעזה. את הבקשה לפתיחת הגישו המשלחת הפלסטינית לאו"ם והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, והיא התקבלה ברוב של 24 נציגי מדינות שהצביעו בעד לעומד 9 שהצביעו נגד. בין המדינות שהצביעו בעד ההחלטה היו רוסיה וסין, וכן בחריין וסודאן, איתן נחתמו בשנה שעברה הסכמי נורמליזציה.

בארצות הברית גינו את הצעד וכינו אותו "החלטה מצערת שעלולה לפגוע בהתקדמות האחרונה שהושגה באזור". במשרד החוץ דחו את הטענות וכינו את המועצה לזכויות אדם "גוף צבוע בעל רוב אנטי-ישראלי מובנה". בתגובה רשמית של המשרד הביעו בישראל מורת רוח מכך ש"ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4,300 טילים על אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם. מטרתה האמיתית של ועדת בדיקה היא הלבנת פשעי ארגון הטרור חמאס והפללת ישראל על פעילותה להגנה על אזרחיה. ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו ותמשיך להגן על עצמה מפני גופים מוטים פוליטית המנסים לפגוע בלגיטימציה של פעילות חוקית ומוצדקת".

הרס לאחר הפצצות צה"ל בעזה, 19 במאי 2021. רויטרס
נזקי תקיפות צה"ל בעזה במבצע שומר החומות/רויטרס

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף את ההחלטה "האנטישמית שקיבלה מועצת זכויות האדם. זו החלטה מבישה ובזויה המונעת משנאה ועיוות מוסרי והתקבלה על ידי רוב המורכב ממדינות שבחלקן המשטרים האכזריים בעולם. המועצה קבעה את תוצאות החקירה עוד לפני תחילתה. ההתעלמות מירי הרקטות לעבר אזרחי ישראל והשוואת מדינה דמוקרטית לארגון טרור - מחזקת את חמאס ומהווה תמיכה בטרור בכל העולם. זוהי חרפה על פני חברי המועצה".

ארדן גינה את חוסר הסימטריה לטענתו ביחס המועצה למדינות אחרות. "במקום לעסוק בהפרות זכויות אדם אמיתיות ברחבי העולם, כמו בסוריה ואיראן, המועצה בוחרת שוב ושוב להתמקד בישראל. מאז הקמתה, המועצה קיימה 30 מושבים מיוחדים, מתוכם 9 התמקדו רק בישראל. ההתמקדות האובססיבית במדינה היהודית היחידה בעולם מוכיחה כי המועצה פועלת משיקולים פוליטיים ואנטישמיים ומתוך הטייה ברורה נגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully