וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח, שחיתות וסחר בסמים: סרטונים של מאפיונר גולה מטלטלים את טורקיה

27.5.2021 / 17:22

סדאט פקר, שלפי ההערכות חי בדואבי, פרסם ביוטיוב סדרת סרטונים שבהם הוא מאשים בכירים בממשל ארדואן בקשרים לעולם התחתון. מיליונים כבר צפו, האופוזיציה דורשת חקירה, אך ארדואן טוען: "זו מזימה, נרדוף את כנופיות הפשע בכל מקום בעולם"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 26 באפריל 2021. רויטרס
מבטיח להדוף את "המבצע הערמומי" נגד טורקיה. ארדואן/רויטרס

טענות חמורות שהשמיע פושע נמלט נגד בכירים בטורקיה, הכוללות האשמות בשחיתות, סחר בסמים וטיוח של רצח, מטלטלות את ממשלתו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. ארדואן אמר כי מדובר ב"מזימה" נגד טורקיה, והבטיח להיאבק בארגוני הפשיעה.

בשבועות האחרונים צפו מיליוני אזרחים טורקים בסרטונים שהעלה ליוטיוב סדאט פקר, בכיר בעולם הפשע בטורקיה שלפי ההערכות מתגורר בדואבי. הוא טען לקשרים ענפים בין גורמים בכירים לבין המאפיה מבלי לנפק סימוכין לכך, אולם זה הספיק לאופוזיציה כדי לדרוש מהתביעה לפתוח בחקירה. פקר ציין את שר הפנים סולימאן סוילו, הנחשב לאחד האנשים החזקים ביותר בוטרקיה, את בנו של ראש הממשלה לשעבר בינאלי ילדירים, שר פנים לשעבר שהורשע בעבירות פליליות ואת בנו החבר במפלגת השלטון.

ארדואן התייחס אתמול לראשונה לטענות האלו, ואמר כי הן חלק מ"מבצע ערמומי" שנועד לפגוע במדינה ובשלטונו. "אנחנו נשים קץ למשחקים האלו, למזימות האלו. שאף אחד לא יחשוב שאנחנו לא נצליח לשבש את הפעולה הערמומית הזאת", אמר ארדואן בפני חברי מפלגתו. "אנחנו נרדוף את כנופיות הפשע בכל מקום שאליו הם נמלטים ברחבי העולם. אנחנו לא נניח לפושעים האלו עד שנחזיר אותם לכאן ונעביר אותם למערכת המשפט".

בווידאו: מאפיונר טורקי מאשים את הנהגת המדינה בסחר בסמים ובטיוח של רצח/צילום: רויטרס

בסרטון האחרון שלו שפורסם ביום ראשון, פקר טען כי בנו של ילדרים, ארקם, טס לוונצואלה כדי לחפש אחרי נתיבי הברחה אפשריים של סמים. ראש הממשלה לשעבר הכחיש בתוקף את הטענות, והוא התעקש שבנו, שבבעלותו חברת ספנות, הגיע לקראקס כחלק ממשימה הומניטרית להעברת ערכות בדיקת קורונה ומסיכות.

הפושע הבכיר, שריצה כמה פעמים עונשי מאסר, טען גם כי היו לו יחסים קרובים עם שר הפנים סוילו, שלטענתו סיפק לו אבטחה והזהיר אותו מפני חקירת ארגונוץ פקר אף אמר כי סוילו ביקש את עזרתו בניסיון לפגוע בסיעה יריבה במפלגת השלטון שבראשה עומד חתנו של ארדואן. שר הפנים הכחיש את הטענות והגיש תלונה רשמית נגד פקר.

ארדואן הצהיר כי הוא עומד לצדם של סוילו וילדירים.

אהמט דבוטאולו, שהיה ראש ממשלתו של ארדואן בעבר וכיום מנהיג מפלגת האופוזיציה, קרא לחקירה פרלמנטרית והעלה תהיות לגבי תמיכתו של הנשיא בשר הפנים שלו. "אם הנשיא ארדואן מאמין בחפותו של סוילו, הוא היה צריך לומר זאת ביום הראשון, לא אחרי 25 יום", אמר.

רצח מסתורי של סטודנטית

פקר הזכיר בסרטונים שלו גם את שר הפנים לשעבר מהמט אגר, ואת בנו טולגה, חבר במפלגת הצדק והפיתוח של ארדואן. פקר טען כי טולגה היה מעורב במותו המסתורי של סטודנטית קזחית לתקשורת, ילדה קהרמן, שראיינה אותו ומותה טויח בתור התאבדות אחרי אונס שעברה לכאורה. המחוקק דחה את הטענות נגדו.

המאפיונר הגולה אמר כי מהמט אגר עמד מאחורי שורת חיסולים פוליטיים בשנות ה-90, ואף השתלט באופן לא חוקי על מרינה בעיירת נופש לחופי הים האגאי שהייתה בבעלותו של איש עסקים טורקי-אזרי. אגר טוען כי הציל את המרינה מפני השתלטות של כנופיות פשע.

החשד לקשרים בין בכירים בממשלה לארגוני הפשע אינו זר לטורקיה. הסרטונים העלו תזכורת לשנות ה-90, אז טורקיה טולטלה בעקבות שערורייה שנחשפה לאחר תאונת דרכים. בתאונת הדרכים נהרגו מפקד משטרה ורוצח שכיר של המאפיה, וחבר פרלמנט שהיה גם הוא במכונית נפצע.

לפי ההערכות, פקר נמלט מטורקיה בשנה שעברה אחרי שקיבל מידע על מבצע מתוכנן נגד ארגונו. עדיין לא ברור מדוע פקר, שבעבר ארגן עצרות פוליטיות לתמיכה בארדואן ואיים על מתנגדיו, החליף צדדים.
הוא טוען שהוא נאלץ לדבר אחרי שאשתו ושתי בנותיו לא זכו ליחס הולם בעת פשיטה משטרתית על ביתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully