וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הון מודיעיני מול נזק כספי: המל"ט האיראני עדיין תקוע בבריכת הדגים

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 13:35

כנפיו של המל"ט שחדר לעמק המעיינות בזמן המבצע צפו על מי הבריכה בקיבוץ מעוז חיים, אולם הגוף והמנוע של כלי הטיס עדיין נמצאים, ככל הנראה, בתוכה. שוויה של הדגה בבריכה נאמד בכ-1.5 מיליון שקלים וכדי להגיע אל השרידים יצטרכו לרוקנה ממים והמדינה תידרש לפיצוי

שברי המל"ט וסריקות בעמק המעיינות. שלו אריאלי, תמונות גולשים
שרידי המל"ט בבריכת הדגים/תמונות גולשים, שלו אריאלי

המל"ט החשוד כאיראני שהופל על ידי צה"ל לאחר שחדר למרחב האווירי הישראלי במהלך מבצע "שומר החומות", שקוע עדיין על קרקעית בריכת דגים גדולה בעמק המעיינות. עשרה ימים עברו מאז סיכולו, ובצה"ל עדיין דנים במשיכתו מקרקעית הבריכה בהתחשב בפיצויים שיידרשו לשלם למפעיליה.

כנפיו של המל"ט שצפו על מי הבריכה נמשו מהמים זמן קצר לאחר הפלתו, אולם הגוף והמנוע של המטוס עדיין נמצאים, ככל הנראה, בתוך הבריכה. בבריכה יש כעת כשמונים טון של דגי אמנון ששוויים הכספי הוא כ-1.5 מיליון שקל. משמעות הדבר היא שריקון הבריכה ממימיה כדי לשלות מתוכה את המטוס, תאלץ את המדינה לפצות את המגדלים על הסחורה שתרד לטמיון. במקרה אחר, יחלפו כחודשיים עד שהדגים יגיעו לגודל המתאים לשיווק ואז תרוקן הבריכה ממימיה, דבר שיקל על איתור המטוס.

בווידאו: סריקות אחרי שברי מל"ט שצה"ל הפיל אחרי שהתקרב לגבול באזור בקעת הירדן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

שלו אריאלי, מנהל ענף המדגה של קיבוץ מעוז חיים, אמר לוואלה! כי עובדי המדגה הם שאיתרו את כנפי המטוס ועידכנו בכך את צה"ל. בעקבות ממצא זה מניחים שגוף המטוס שקוע על קרקעית הבריכה. בצה"ל מעריכים כי המטוס נושא חומר נפץ.

מדובר בבריכת דגים גדולה, בהיקף של כ-22 דונם, שעומקה הוא כשני מטרים. על קרקעית הבריכה יש בוצה, אולם לדברי אריאלי לא מדובר בשכבת בוצה גבוהה.

מאז יום הפלת המטוס נערכו בבריכה חיפושים על ידי צה"ל: ביום שאחרי הפלת המטוס נכנסו צוללנים למים בניסיון לאתר את המטוס, אבל הם יצאו מהבריכה בידיים ריקות. בהמשך נעשו חיפושים בעזרת אמצעים אלקטרוניים, אולם עד כה המטוס לא אותר.

שלו אריאלי, מנהל מדגה מעוז חיים שבבריכה שלו  נפל המל"ט האיראני בקיבוץ מעוז חיים. דוד (דדה) עינב, אתר רשמי
שלו אריאלי מנהל המדגה שם נפל בבריכה המל"ט האיראני. קיבוץ מעוז חיים/אתר רשמי, דוד (דדה) עינב
בריכת הדגים אליה נפל המל"ט האיראני בקיבוץ מעוז חיים. דוד (דדה) עינב, אתר רשמי
בריכת הדגים בה נפל המל"ט האיראני. מעוז חיים/אתר רשמי, דוד (דדה) עינב

מדובר במטוס החשוד כאיראני ועל פי החשד מעריכים בצה"ל שהוא נושא חומר נפץ. הנחה זו תביא לכך שבשבועות הקרובים יעשה מאמץ לתכנן היטב את איתור שברי המל"ט מהבריכה תוך מיזעור הנזק הסביבתי.

גורמי צבא העריכו כי המל"ט המריא משטח סוריה על ידי כוחות איראנים או גורמים שמזוהים עם כוח קודס האיראני, וכדי להטעות את אנשי חיל האוויר ואנשי הבקרה האווירית הוא מסוריה אל משולש הגבולות למרחב האווירי של ירדן ואז ביצע חדירה לישראל. זמן קצר לאחר מכן הופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully