וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך רקטות משודרג: ה"בייבי של מוחמד דף" שנחשף בשומר החומות

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 11:57

בצה"ל פרסמו השבוע את יכולותיו המשופרות של מערך הרקטות של חמאס. בצה"ל אמרו כי האתגר במבצע שומר החומות היה שיגורים למספר רב של מוקדים, ושהמדיניות הוכתבה ישירות על ידי דף. "הם השתדרגו מכל הבחינות, יודעים לדייק יותר טוב והגדילו את הטווח"

בווידאו: מטוס קרב של צה״ל תקף משגר רקטי של חמאס שמוקם על גג מבנה בשאטי שברצועת עזה/צילום: דו"צ

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר השבוע בפיקוד הדרום, באגף המודעין ובחיל האוויר ושמע מקרוב את ההערות והלקחים מהאירועים שהתרחשו במהלך מבצע שומר החומות. "חמאס השתדרג במערך הרקטות בכל הבחינות: הגדיל טווח, שינה והגדיל את ראש הקרב בחלק מהרקטות, והשתפר בדיוק", הסביר קצין בכיר במערך ההגנה האווירית.

"זה בא לידי ביטוי ביכולת לכוון לעבר נקודה בישראל באופן גס, ואם הוא הצליח להגיע לאזור שרצה, הוא יודע לדייק עוד יותר את המשגר", ציין הקצין הבכיר. לטענתו האתגר בזמן אמת היה מספר דו ספרתי של מוקדים ועדיין הם הציגו הצלחת יירוט של 90% מהרקטות שאיימו על עורף המדינה. הוא הוסיף כי אחד הסודות להצלחה ביירוטים, הוא המעקב לאורך כל השנה על הניסויים שמבצע חמאס באמצעות שיגורי רקטות לעבר הים. "לא הופתענו", אמר. "אנחנו תמיד צעד אחד לפניהם".

מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס. ., אתר רשמי
"השיגור מתבצע על פי מדיניות האש שלו". מוחמד דף/אתר רשמי, .

בזמן אמת המציאות נראתה לגמרי אחרת בעיני קציני המודיעין של פיקוד הדרום ממדור תלול מסלול, האחראי על התמודדות עם רקטות מסוגים שונים ופצצות מרגמה.

ראש המדור, רס"ן ר', הסביר כי מערך הרקטות של חמאס מבוזר ומשתרע על כל רצועת עזה. "למשל במחנה הפליטים שאטי היה אזור מרוצף בבורות שיגור רקטות", אמר ר' והוסיף כי השיגור מתבצע בכמה שיטות, אך מתבסס על מדיניות אש שנתן באופן ישיר מוחמד דף. "גם השיטות הם של מוחמד דף שרואה במערך הזה כ'בייבי שלו'", הסבירו קצינים במדור. "רקטה אחת שמפעילה התרעה, מכניסה למרחב מוגן יישוב שלם וזה מה שהם רצו לעשות", אמרו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תקיפת משגר רב קני במבצע "שומר החומות". דובר צה"ל
מיקומים של מטולי הרקטות במבצע שומר החומות/דובר צה"ל

מאחר ובורות שיגור הם לשימוש חד פעמי, הוחלט שלא לתקוף אותם אלא אם כן ידוע שיש בהם משגר מוכן. את משקל הכובד בתקיפות הניחו על משגרים רב קניים שניתן לחמש אותם שוב לאחר ירי.

ראש חולייה במדור תלול מסלול, סגן א', סיפר כי לפני כמה חודשים הם קיבלו מערכת ממוחשבת לניתוח השטח המבוססת בינה מלאכותית שחיברה את המדור לכלל גורמי המודיעין, והיא זו שאיפשרה קליטה של אלפי פריטי מידע בפרקי זמן קצרים, ניתוחם והפקת מסקנות.

עוד הסביר כי המטרה הייתה לחפש את מערך המשגרים הרב קניים. לאחר שאותרו כאלה, הועברו מטרות התקיפה למרכז האש בפיקוד הדרום בפיקודו של אל"מ ר' שהצליח לתקוף יותר מ-40% מהמשגרים הרב קניים של חמאס.

"ההצלחה שלנו היא לא רק בהשמדת משגרי רקטות אלא בעצם העובדה שגרמנו למוחמד דף ואנשיו לעמוד בפני דילמות, לקבל החלטות קשות, לאן לשגר וכמה. עובדתית ככל שחלפו הימים הם צמצמו את שיגורי הרקטות כי חששו לחשוף משגרים", אמר א'.

כמוכן, לפי הערכות צה"ל, נותרו לחמאס רק מאות ארוכות טווח. חשוב להדגיש כי למרות ההצלחות של צה"ל, חמאס הצליח לשגר לעבר ישראל יותר מ-4,600 רקטות ופצצות מרגמה, לשבש את שגרת החיים של מדינת ישראל ולהרוג אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully