וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של חשוד שהניף אצבע משולשת לעבר שוטר הוארך: "עלול להוביל לאנרכיה"

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 16:55

ביהמ"ש קבע כי חשוד שנראה מבצע תנועות מגונות בהר הבית בשבוע שעבר יישאר במעצר יום נוסף, ויורחק מהעיר העתיקה ל-15 ימים. "הנפת אצבע משולשת כלפי שוטרים אין בה משום עבירה פלילית המחייבת הארכת מעצר", הודתה השופטת, אך "הזמנים קשים ומהתנהגותו עולה עילת מסוכנות"

בווידאו: מעצר חשוד בהעלבת שוטרים בהר הבית/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרו של חשוד כי ביצע תנועה מגונה לעבר שוטרים עד היום (רביעי). השופטת שרון לארי בבלתי ציינה כי "הנפת אצבע משולשת כלפי שוטר אין בה משום עבירה פלילית המחייבת הארכת מעצר. עם זאת, הזמנים זמנים קשים, ירושלים בוערת והתנהגות כגון זו של המשיב יש בה כדי להוביל לאנרכיה ומטעם זה עולה עילת מסוכנות". סנגורו של החשוד הסכים להארכת המעצר, והיום הוא שוחרר בתנאים תוך הרחקתו מהעיר העתיקה ל-15 ימים.

נציג המשטרה שביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים אמר בדיון כי מדובר באירוע בהר הבית ביום שישי, "שבמסגרתו הייתה כניסה לתוך ההר וצעקו קריאות והמשיב נראה מבצע תנועות מגונות נגד שוטרים שהיו במקום". עוד השיב לשאלת הסנגור כי החשוד נחקר לגבי תיעוד שבו נראה אדם עושה אצבע משולשת לעבר שוטרים, וזה החשד המיוחס לו.

מהומות בהר הבית 10 במאי 2021. רויטרס
הר הבית, החודש/רויטרס

זה אינו המקרה היחיד שבו נעצר פלסטיני בשל הנפת אצבע משולשת או קללות לעבר שוטרים בעיר העתיקה. אתמול נעצר אדם שעשה תנועה מגונה לעבר שוטרים כשהוא על אופנוע. המשטרה פרסמה את תיעוד מעצרו והאירוע וכתבה כי "כוחות המשטרה שבצעו פעולות אופרטיביות מהירות, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, איתרו את החשוד, תושב מזרח העיר בן 30, שנעצר והועבר להמשך החקירה. הקטנוע עליו רכב החשוד, נבדק על ידי סייר בוחן והורד מהכביש".

בית משפט השלום בירושלים דחה היום את בקשת המשטרה להרחיק את החשוד ל-60 יום מהעיר העתיק.ה נציג המשטרה אמר הוא חשוד בהעלבת עובד ציבור ועבירות ממני גזעני בכך שעשה תנועה של אצבע משולשת לעבר שוטרים. "לאור התקופה, הפגיעות הקשות שהיו גם באזרחים וגם בשוטרים - אנו רואים עבירה זו יותר בחומרה". סנגורו אמר כי לא עשה אצבע משולשת, אלא תנועה ביד שנועדה לשאול "למה עשית את זה", וכן הוסיף כי גם אם עשה, "אם עוצרים כל בן אדם שעשה תנוחה כזו - חצי מדינה היתה במעצר". השופט אלעד לנג שחרר אותו בערבות בלבד. הוא ציין כי זאת לאור הרף הנמוך של חומרת ההתנהגות ומנגד "צוק העיתים בו כל תנועה מתגרה כלפי שוטרים, קל וחומר באזור העיר העתיקה, עלולה לצבור תאוצה ולהוביל לאירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully