וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארונותיהם של 5 ההרוגים מהאסון באיטליה נחתו בישראל

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 20:05

מוקדם יותר, הניצול היחיד מהאסון בטורינו שב להכרתו, ומצא את דודתו איה ליד מיטתו. לדברי הרופאים, מצבו של הילד יציב, למרות הפציעה הקשה: "זהו שלב מאוד עדין". מוקדם יותר פורסם כי המשטרה עצרה שלושה חשודים במסגרת חקירת התקרית

בווידאו: שר התחבורה האיטלקי מבטיח למצות את החקירה ולסייע למשפחתו של איתן/צילום: רויטרס

מטוסו ובו חמשת ארונותיהם נחת הערב (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שהמריא מאיטליה לקראת קבורתם. מוקדם יותר, איתן בירן בן ה-5, הניצול היחיד מאסון הרכבל במדינה, פקח את עיניו בבית החולים - כך עדכן ראש שירותי הבריאות בטורינו, ג'ובאני לה וואל. "ההתעוררות נמשכת", אמר לכלי תקשורת איטלקים, והוסיף כי הוא חזר להכרה "לרגע".

לפי דיווח של סוכנות הידיעות האיטלקית ANSA, הוא מצא לצידו את דודתו איה, אחותו של אחיו, רופאה המתגוררת באיטליה שנים רבות. "זהו שלב מאוד עדין", הוסיף לה וואל והבהיר כי מצבו של הילד יציב, למרות הפציעה הקשה. לפי הדיווח, הבדיקות שנעשו לו לא זיהו נזק נוירולוגי כלשהו.

ארונות חמשת בני המשפחה שנהרגו באסון באיטליה. אתר רשמי, מערכת וואלה
ארונותיהם של חמשת ההרוגים מהאסון/מערכת וואלה, אתר רשמי
נחיתת מטוס הנוסעים עם ארונותיהים של 5 ההרוגים בהתתרסקות הרכבל באיטליה 26 במרץ 2021. ראובן קסטרו
נחיתת המטוס עם ארונותיהם של ההרוגים/ראובן קסטרו

המשטרה האיטלקית עצרה הלילה שלושה בני אדם במסגרת חקירת אסון הרכבל, שהוביל למותם של 14 בני אדם - כך דיווחו התקשורת האיטלקית. בסיום חקירתם של עובדי החברה המתפעלת את הרכבת, נעצרו את לואיג'י נרוני, מנהל החברה, המהנדס הראשי ובכיר נוסף בחברה, בחשד להריגה ברשלנות ועבירות נוספות. לדברי הרשויות, יש "אינדיקציות חמורות לאשמתם".

מהחקירה עולה כי החשודים היו מעורבים לכאורה בניטרול של מערכת החירום, לאחר שהיא גרמה לסדרת בעיות טכניות. החוקרים מצאו כי מערכת בלמי הבטיחות "טופלה שלא כדין" כדי למנוע עיכובים בשירות הרכבל וכי השלושה היו מודעים לכך שהרכבל פועל כך מאז 26 לאפריל, אז חזר השירות מהשבתה ארוכה בשל הקורונה. התובעת אמרה כי "המשמעות היא שכאשר הכבל נקרע לא ניתן היה להפעיל את מערכת החירום". לפי הדיווח של סוכנות ANSA, ייתכן שלו המערכת הייתה פעילה - היא הייתה מצליחה להחזיק את הקרון. במקום זאת, מהחקירה עולה כי הוא גלש אחורה כ-300 מטרים במהירות של 100 קמ"ש, התנתק והתרסק.

מהחקירה עולה כי בשבת אחר הצהריים הרכבל נעצר והיה צורך בהתערבות אנושית כדי להפעילו מחדש, אך עדיין לא התברר אם יש לכך קשר לתאונה. עם זאת, היא הוסיפה כי בשלב זה לא ניתן לשלול גם טעות אנוש במהלך עבודות תחזקה שנערכו כמה ימים לפני התאונה. החוקרים אספו כבר את את סרטוני מצלמות האבטחה המותקנות באתר הרכבל. היא אמרה כי ניתן לראות בהם את הקרונית "רועדת ואחר כך מתחילה להידרדר לאחור במהירות של 100 קמ"ש".

עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
איתן הוא הניצול היחיד מהאסון. משפחת בירן/באדיבות המשפחה
זירת תאונת רכבל בצפון איטליה, סמוך לאגם מאג'ורה -  בה נהרגו חמישה ישראלים, 213 במאי 2021. רויטרס
זירת ההתרסקות באיטליה/רויטרס

בתוך כך, אל על הודיעה כי תשיב את ארונותיהם של חמשת בני המשפחה שנהרגו באסון, באמצעות טיסה מיוחדת שתצא ממילאנו. הטיסה צפויה לנחות בארץ היום, בשעה 18:45. ההרוגים הם בני הזוג עמית וטל בירן ותום בנם בן השנתיים, תושבי פאביה במדינה, ויצחק וברברה כהן, סבה וסבתה החורגת של טל, תושבי תל אביב שהגיעו לבקרם. עוד תשעה איטלקים נספו בעת שהקרון צנח כ-20 מטר מרחק קצר מפסגת הר מטרונה שבאזור האלפים.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully