וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים צבאיים אורבים במקומות מסוכנים כדי לרשום דוחות: "פעולה מסכנת חיים"

27.5.2021 / 9:44

משרתי קבע והורים לחיילים מתלוננים כי המשטרה הצבאית מתמקמת סמוך לצמתים מסוכנים ברחבי הארץ במטרה לתפוס חיילים עברייני תנועה. "זו פעולה לא חוקית, זה יכול להסתיים באסון", אמר אחד מהם. צה"ל: הנהלים חודדו, הוחלט לשנות את מיקום ביצוע האכיפה

שוטרי משטרה צבאית אורבים במקומות מסוכנים כדי לרשום דו״חות תנועה, 25 במאי 2021. תמונות גולשים
שוטרת צבאית אורבת לנהגים בכביש 65, אתמול/תמונות גולשים

משרתי קבע בצבא והורים לחיילים הלינו על שוטרים המשרתים במשטרה הצבאית שארבו לנהגים בכביש 65 לכיוון צפון סמוך לצומת קדרים, ובמקומות אחרים הסמוכים לצמתים מסוכנים ברחבי הארץ, כדי ללכוד עברייני תנועה שנוסעים במהירות מופרזת.

לאחרונה פנתה מערכת וואלה! למשטרה הצבאית בנושא, ובתגובתם נאמר כי המארבים המסוכנים ייפסקו, אך אתמול שוב נצפו ניידות אורבות לנהגים במוקדים מסוכנים.

אחד ממשרתי הקבע בפיקוד הצפון תיאר את אחד במקרים ואמר כי "מדובר בפעולה מסכנת חיים ולא בפעולה מצילת חיים. החיילים שוכבים לצד הכביש ללא אפוד, ללא סימנים מזהים וקופצים לכביש תוך סיכון החיים שלהם עצמם. הם מבהילים את הנהגים, יום אחד נהג יאבד שליטה על ההגה מהלחץ, יפגע בהם ואז המפקדים והמשפחה של החייל ישאלו האם זה היה שווה את זה".

שוטרי משטרה צבאית אורבים במקומות מסוכנים כדי לרשום דו״חות תנועה. תמונות גולשים
"יום אחד נהג יאבד שליטה מהלחץ ויפגע בהם". כביש 65, אתמול/תמונות גולשים

הורה לאחד החיילים אמר לוואלה! כי "להבנתי מדובר בפעולה לא חוקית. החיילים שוכבים במקום מסוכן, ללא תנאים סבירים לשדה ראייה, לא לנהג ולא לחיילים. זה יכול להסתיים באסון. מה שמגוחך בכל הסיפור הוא שהצבא מצפצף על כולם. פנינו בעבר, הבטיחו שיטפלו ויחדדו נהלים ושוב זה חוזר על עצמו. הפעם אנחנו מתכוונים להגיש קבילה בשם החיילים. אני לא רוצה להפריז אבל ברוח הימים יש נהגים שיחשבו שחייל צה"ל מכוון לעברם את הנשק ומסוגל להגיב בהתאם, מפאניקה ועד תגובה אלימה. תראו את התמונה".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "לפני מספר חודשים, נהלי האכיפה הסמויה לפיהם הפעילות צריכה להיעשות מחוץ לשולי הכביש ומעבר למעקה הבטיחות חודדו. חיילי המשטרה הצבאית מבצעים משימות אכיפה מצילות חיים ושמירה על חייהם מהווה ערך עליון. מיקום ביצוע האכיפה בעמדה הנראית בתמונה בכביש 65 נשקל בשנית והוחלט לשנותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully