וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל אחראית לסדרת תקיפות של מכליות נפט

שר החוץ אמר כי רוסיה החלה לפרוס את חסותה על משלוחי נפט שמגיעים לסוריה, אחרי שורת תקיפות מסתוריות מאז 2019. "ישראל תצטרך לשלם מחיר על המתקפות האלו"

בווידאו: מיכלית, שבה התרחש על פי החשד פיצוץ, מול חופי סוריה/מתוך טוויטר

שר החוץ של סוריה, פייסל מקדאד, האשים את ישראל בסדרת תקיפות מסתוריות של מכליות נפט שעשו את דרכן למדינה במשך יותר משנה. הוא אמר כי הן הפרו את החוק הבינלאומי וכי דמשק תגיב עליהן. הוא אמר בריאיון לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, ששודר ביום ראשון בערב, כי עכשיו רוסיה מגנה על מכליות הנפט המגיעות לסוריה. הוא לא הציג הוכחות למעורבות של ישראל, שלא הגיבה על ההאשמות, באותן תקיפות.

מרבצי הנפט של סוריה נמצאים ברובם מחוץ לידי משטרו של בשאר אסד, ולכן דמשק נשענת על איראן. משרד האוצר של ארצות הברית הטילה סנקציות על רשת אספקה המשתרעת על פני סוריה, איראן ורוסיה האחראית להעברת נפט למשטר הסורי שנלחם במורדים במשך יותר מעשור.

מאז 2019, ספינות שהעבירו נפט לסוריה כמו גם מתקני נפט בשטחים שבשליטת המשטר הותקפו בנסיבות מסתוריות. הספינות מגיעות לסוריה דרך המפרץ הפרסי אל הים האדום ומשם אל הים התיכון דרך תעלת סואץ.

"צריכה להיות הרתעה מפני תקיפת ספינות על ידי ישראל", אמר שר החוץ מבלי לפרט. "הממשלה הישראלית ומנהיגי ישראל השחצנים צריכים להבין שישראל תצטרך לשלם מחיר על המתקפות האלו".

פיצוץ במכלית מול חופי סוריה, 9 מאי 2021. צילום, צילום מסך
שריפה שפרצה במכלית נפט לחופי סוריה בתחילת הוחדש/צילום מסך, צילום

בחודש שעבר, משרד הנפט של סוריה אמר כי פרצה שריפה על סיפון מכלית לחופי המדינה, אחרי שלפי החשד הותקפה על ידי מל"ט. עוד באותו החודש, הותקפה ספינת מטען של איראן לחופי תימן. לפי דיווחים, הייתה זו ישראל שפגעה בכלי השיט, שנטען כי הוא משמש בסיס צף של משמרות המהפכה.

בחודשים האחרונים נחשפה החזית הימית המסתורית בין ישראל לבין איראן, שבמסגרתה הותקפו כלי שיט של שני הצדדים בנתיבי שיט שונים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully