וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסיכות היו אמורות לרדת בשבוע הבא. הסרת התו הירוק שינתה את התמונה

25.5.2021 / 16:47

תחילה שקלו במשרד הבריאות לבטל את חובת עטיית המסכות בכניסה למקומות סגורים עם תו ירוק, בתנאי שכל הנוכחים מחוסנים או מחלימים. כיוון שכל המקומות ייפתחו בשבוע הבא לכולם וללא הבדלה - עלה חשש שהמהלך יוביל לעלייה בתחלואה, וכעת הדיון יחודש לפחות עוד שבועיים

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
קודם תיבדק השפעת ביטול התו הירוק על התחלואה. קניון איילון/ראובן קסטרו

הדיון על ביטול חובת עטיית המסכות בחללים סגורים נדחה לפחות בשבועיים, זאת למרות ההחלטה על הסרת מרבית תקנות הקורונה והחזרה לשגרה. במשרד הבריאות התקבלה ההחלטה על דחיית הדיון חרף הכרזתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, ונימקו זאת בצורך בבחינת הסרת התו הירוק והסגול והשפעתה על התחלואה.

בתחילה חשבו במגן ישראל, התכנית לאומית למאבק בנגיף הקורונה, כי המצב יאפשר את הסרת המסיכות בכניסה למקומות עם תו ירוק, בתנאי שכל הנוכחים מחוסנים או מחלימים - אך משום שכל המקומות הציבוריים ייפתחו בשבוע הבא לכולם וללא הבדלה, התעורר החשש שמהלך זה יוביל להדבקה. בהחלטה שפורסמה אתמול הודגש כי המגבלות בנמל התעופה בן גוריון לא יוסרו ובמידת הצורך אף יוחמרו.

אנשים עוטים מסכה במוזיאון תל אביב 25 במאי 2021. מרים אלסטר, פלאש 90
הסרת המסיכות תידחה. מוזיאון תל אביב/פלאש 90, מרים אלסטר

במשרד הבריאות ובמגן ישראל החליטו לבדוק מה תהיה ההשפעה של הסרת התו הירוק על מדדי תחלואה ורק לאחר מכן לקיים דיון על הסרת המסיכות. כלומר, ביטול חובת עטיית המסכות, אם יאושר, יחל לכל הפחות בעוד שבועיים.

בכירי המשרד סבורים שלא צפויה הדבקה המונית, אך עקב מקרי ההדבקה האחרונים, בהם כמה שוטרים וכן דיירי בית אבות ברעננה שנדבקו בנגיף על אף שהיו מחוסנים, הם הגיעו למסקנה כי יש לבצע את תהליך ההקלה באופן מדוד הרבה יותר.

בין אם יהיה אפשר להסיר את המסכות בעתיד הקרוב ובין אם לאו, הוחלט כי בבתי הספר לא תוסר החובה לעטות מסכה עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית. חובת עטיית המסכות בחללים פתחים בוטלה מיד לאחר יום העצמאות, ומאז מגמת הירידה בתחלואה נמשכת והולכת. בישראל כיום יש 518 חולים פעילים, בהם רק 59 במצב קשה. אחוז הבדיקות החיוביות מכלל הבדיקות עומד על 0.1%, ו-26 נדבקים חדשים אובחנו ביממה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully