וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקפיץ את הארגון שנים קדימה": מי אתה, ראש המוסד החדש?

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 22:37

דוד ברנע שמונה היום רשמית למנהיג הארגון החשאי, התגייס למוסד בשנת 1996 בתקופת אוסלו ב' ופיגועי הטרור בלב ישראל. בכירי מוסד שעבדו איתו מספרים על איש נבון ומאוזן שיודע להוביל ולפקד על מבצעים מורכבים. "הוא שקט וצנוע אבל יודע לחתור למטרות. מנהיג מעורר השראה"

ראש המוסד דוד דדי ברנע. ללא, אתר רשמי
ראש המוסד הנכנס, דוד ברנע/אתר רשמי, ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף היום (שני) את זהותו של ראש המוסד החדש, דוד (דדי) ברנע, שיחליף את יוסי כהן ב-1 ביוני. זאת, לאחר שהמינוי אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

ברנע בן ה-56 נשוי ואב לארבעה, כיהן כסגן ראש המוסד מ-2019. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים במגמת מימון מאוניברסיטה בניו יורק. הוא שירת בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל, והתגייס למוסד בשנת 1996 לקורס קציני איסוף ושובץ באגף מבצעי. לאחר מכן, היה מפקד יחידות מבצעיות בארץ ובחו"ל. בין השנים 2019-2013 פיקד על אגף צומת במוסד, שם הוענקו לאגף בראשותו ארבעה פרסי ביטחון ישראל.

ברנע התגייס לארגון בימים בהם נחתם הסכם אוסלו ב', בתקופה בה התפרצו פיגועי התופת הרצחניים של ארגוני הטרור הפלסטינים ברחבי המדינה. לפי פרסומים זרים, חיסל אז המוסד במלטה את מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי פתח'י שקאקי, ונדרשו מהארגון משימות מיוחדות ברחבי המזרח התיכון, בדגש על סוריה ולבנון, אך גם במדינות נוספות. עיקר העבודה של המוסד באותם ימים היה לגייס ולהפעיל סוכנים. ברנע היה אחד מהם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד הבא דוד ברנע, 24 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית, עיבוד תמונה
"הוא שקט אבל אל תטעו בו". נתניהו וברנע, היום/עיבוד תמונה, עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית

בכיר המוסד לשעבר דוד מידן סיפר כי את תהליך ההכשרה של ברנע כקצין איסוף הוא עשה תחתיו, אך רגע אחרי ההסמכה והחתימה על הכשרתו להצטרף לתחום המבצעים - הוא 'נחטף' על ידי יוסי כהן, שפעל באותם ימים בשלוחה מקבילה לזו של מידן.

"הוא איש נבון, מאוזן, צנוע, מכיר את העבודה, יודע להוביל אנשים", אומר מידן, "הוא יהיה בסדר". לדבריו של מידן, שכיהן בתפקידי מפתח במוסד, "דדי הוא איש משימתי, יודע לתכנן היטב, הוא שקט אבל אל תטעו בו, הוא יודע לחתור למטרות נכון. חרוץ מאוד. זו תכונה חשובה בתפקידים הללו. הוא איש מבצעים חד וחלק. מאוד אמיץ. מי שהיה איש מבצעים היה בסכנת חיים יותר מפעם אחת, הוא ימשיך באותו קו של יוסי כהן".

עוד בוואלה!

לאחר אישור היועמ"ש: נתניהו מינה את דוד ברנע לראש המוסד הבא

לכתבה המלאה

"לא איש של מרפקים"

איש מבצעים לשעבר במוסד, שעבד לאורך כמה שנים תחת ראש המוסד הנכנס, תיאר אותו כאיש "אנליטי, חכם ומאוד צנוע, לא איש של מרפקים. הוא איש מבצעים יוצא דופן, כמו טייס שצריך להנחית מטוס עם מנוע בוער ומחבל בפנים והוא יודע לעשות את זה. יש לו מנהיגות מעוררת השראה, מהסוג שהעשייה שלו משאירה אותו בולט. ללא ספק מגיע לו להיות מספר אחד".

הוא הוסיף כי "יש לו מנהיגות מעוררת השראה. מהסוג שהעשייה שלו משאירה אותו בולט. ללא ספק מגיע לו להיות מספר אחת". איש המבצעים לשעבר שיבח את עבודתו ופיקודו של ברנע על אגף צומת בארגון. "צריך להבין שצומת היא ה'קור ביזנס' של המוסד, זו ליבת העשייה. אנשים כמו אלי כהן יש פעם בהמון שנים. לכן האגף תחת פיקודו עשה דברים מדהימים, הוא באופן אישי הוביל הרבה מבצעים מוצלחים".

בכירים נוספים לשעבר במוסד מייחסים לברנע תהליכים טכנולוגיים והטמעת מערכות מתקדמות ש"הקפיצו את הארגון כמה שלבים קדימה". לדבריהם, מהלכים שביצע במשותף עם כהן בתחום הטכנולוגי ביצרו את מעמדו של הארגון החשאי בקהילת המודיעין וברחבי העולם כגוף מודיעיני עצמאי פורץ דרך. עוד אמרו הגורמים כי ברנע תמך בפרויקטים החברתיים של כהן, וקידם שילוב אוכלוסיות שונות במוסד, בהן אוכלוסיות מוחלשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully