וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: מגנה את ההתקפות על הקהילה היהודית, חייבות להיפסק

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 16:04

נשיא ארה"ב גינה את גל התקריות האנטישמיות כלפי יהודים וישראלים בארצות הברית בזמן מבצע שומר החומות ולאחריו. "ההתקפות האחרונות על הקהילה היהודית הן בזויות, על כולנו לדחות את השנאה"

בווידאו: עימות בין יהודים לערבים בלוס אנג'לס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, גינה היום (שני) את גל התקריות האנטישמיות שהופנו כלפי יהודים וישראלים בארצות הברית בזמן מבצע שומר החומות ולאחריו. "ההתקפות האלה חייבות להיפסק", צייץ ביידן בטוויטר.

"ההתקפות האחרונות על הקהילה היהודית הן בזויות, והן חייבות להיפסק. אני מגנה את ההתנהגות מלאה השנאה הזו, מבית ומחוץ - על כולנו לדחות את השנאה", כתב. דבריו מגיעים יממה לאחר שחמישה ארגונים יהודיים בארצות הברית שלחו לנשיא מכתב שבו קראו לו לגנות את האנטישמיות ולנקוט צעדים למאבק בתופעה בארצות הברית.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, 22 במאי 2021. רויטרס
"ההתקפות האלה חייבות להיפסק", ביידן בבית הלבן/רויטרס

מנכ"ל ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אריק פינגרהאט, המבקר כעת בישראל, הצטרף לדבריו של ביידן ואמר כי "כל יהודי אמריקני שרוצה להציג את יהדותו כלפי חוץ, כיפה, תכשיט, חולצות טי, צריך לעשות את זה. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי שיהודים ירגישו בטוחים לעשות זאת".

בהתייחס לאירועים האנטישמיים האחרונים אמר פינגרהאט כי "אנחנו נוקטים בכל הצעדים הנדרשים - בונים תוכניות בטחון, מממנים תוכניות אבטחה, עובדים עם הממשל המקומי והפדרלי, מוודאים שייצאו נגד אנטישמיות, ואנחנו גם מביאים עכשיו משלחת של בכירי ההנהגה היהודית לישראל. אנחנו נדאג שהקהילה היהודית תמשיך לתמוך בישראל".

הליגה נגד השמצה, אחד הארגונים החתומים על המכתב שנשלח לנשיא, אמרה כי יש "עלייה מסוכנת ודרסטית" במספר פשעי השנאה מאז פרוץ המבצע לפני כשבועיים. "אנחנו עוקבים אחרי מעשי הטרדות, ונדליזם ואלימות בנוסף לשטף של אלימות ברשת", אמר מנכ"ל הארגון, ג'ונת'ן גרינבלט, בהצהרה שמסר ביום חמישי. הוא הוסיף: "זה קורה ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully