וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיול המשפחתי הסתיים באסון: עמית, טל ותום הפעוט נהרגו עם סבא וסבתא

באסון הרכבל נהרגו 14 בני אדם, בהם בני הזוג בירן שהתגוררו באיטליה עם ילדיהם, ויצחק וברברה כהן, תושבי ת"א שהגיעו לבקרם מישראל. בביה"ח מאושפז במצב קשה מאד איתן בן ה-5, בנם של עמית וטל. אחותו של עמית סיפרה כי גילתה על האסון דרך מסרון: "חברים כתבו שהם מצטערים"

בווידאו: משטרת איטליה בזירת התרסקות הרכבל באזור האלפים/צילום: משטרת איטליה ורויטרס

משרד החוץ התיר היום (שני) לפרסום את שמותיהם של בני המשפחה הישראלים שנהרגו באסון הרכבל בצפון איטליה. ההרוגים הם בני משפחה אחת: עמית בירן בן ה-30 ורעייתו טל בירן בת ה-27 וכן בנם תום בירן בן השנתיים. בנוסף נהרגו גם סבה וסבתה של טל, יצחק כהן בן ה-82 רעייתו ברברה כהן בת ה-72, תושבי תל אביב שהגיעו לבקר את בני הזוג וילדיהם הלומדים ועובדים בפאביה שבצפון המדינה.

בבית החולים ממשיך להיות קשה מאד מצבו של איתן בירן בן ה-5, בנם השני של עמית וטל. הוא סובל מפגיעה רב מערכתית ומחבלות בראש ובגפיים. במהלך הלילה הוא נותח ומצבו יוצב. דודתו שהגיע למקום נמצאת לידו.

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, נמצא בקשר עם נשיא מחוז פיימונטה אלברטו צ'יריו וקונסול ישראל ברומא, איתן אברהם, צפוי להגיע לבית החולים היום. מהשגרירות נמסר לוואלה! כי היא תמשיך לעמוד בקשר עם בית החולים והרשויות הרלוונטיות, וגורמי השגרירות חיברו את המשפחה עם הקהילה היהודית באזור.

משפחת בירן, שהוריה ובנם נהרגו בנפילת הרכבל באיטליה, 24 במאי 2021. באדיבות המשפחה
בני הזוג עמית וטל בירן עם ילדיהם/באדיבות המשפחה
זירת תאונת רכבל בצפון איטליה, סמוך לאגם מאג'ורה - בה נהרגו חמישה ישראלים, 213 במאי 2021. רויטרס
זירת התאונה, אתמול/רויטרס

נסיבות המקרה טרם התבררו לגמרי גם לשגרירות. "הנתונים מצביעים על כבל שנקרע וכשל בבלם החירום", מסר גורם בשגרירות. משרד התשתיות האיטלקי הכריזו כבר אמש על הקמת ועדת חקירה לאסון המטלטל את המדינה.

איה בירן, אחותו של עמית, סיפרה לעיתון קוריירה דלה סרה כי היא גילתה על האסון דרך מסרון שקיבלה מחברים. "חברים כתבו לי שהם משתתפים בצערי", אמרה הדודה שהגיעה לבית החולים שבו מאושפז איתן.

"לא ידעתי מה קרה ובהתחלה חשבתי שפגע טיל בתל אביב. התקשרתי לאח שלי ולא הייתה תשובה, וככה היה גם עם גיסתי. בשלב זה, הבנתי שקרה משהו רע, אבל רק אחרי שעתיים קיבלנו אישור".

אלעד, חבר לעבודה של עמית בירן בביטחון הקהילה היהודית של מילאנו, סיפר לוואלה! כי בקהילה קיבלו את הבשורה בתדהמה. "אנשים לא מעכלים את זה. זו הזיה, כמו חלום רע", אמר. "עמית היה עומד בכניסה של בית הספר, כל הילדים מכירים אותו, להיות באבטחה שם זה כמו להיות אבא של הילדים. הולך להיות להם שם ממש קשה. זה לא אמיתי הדבר הזה". אלעד הוסיף ותאר את עמית כאדם שהיה "מכבד את כולם, לא מפספס לומר בוקר טוב לאף אחד, בחור מקסים".

הרוגי אסון הרכבל בצפון איטליה | משפחת בירן. באדיבות המשפחה
הרוגי האסון. בני הזוג עמית וטל בירן עם בנם/באדיבות המשפחה

שירותי החירום המקומיים אמרו כי התאונה התרחשה בעת העברת נוסעים מעיירת הנופש סטרזה שבמחוז פיימונטה. שירותי הצלה של אזור האלפים ומסוק חילוץ הגיעו לזירה, ושני ילדים פונו לבית חולים.

בתמונה מהזירה נראות הריסות של קרון רכבל באזור מיוער. סיבת התאונה טרם התבהרה, אך לפי דיווחים מקומיים הכבל הראשי שנשא את הקרון קרס במרחק של כ-300 מטר מפסגת ההר, שמתנשא לגובה של 1,491 מטר. לפי האתר של שירותי הרכבל, העברת הנוסעים אל הר מטרונה נמשכת כ-20 דקות.

זירת תאונת רכבל בצפון איטליה, 23 במאי 2021. רשתות חברתיות, אתר רשמי
זירת התאונה, אתמול/אתר רשמי, רשתות חברתיות

האתר פסגת מוטרונה פופולרית בקרב תיירים בגלל הנוף הפנורמי שלה על אגם מג'ורה והאיים הציוריים שבו, כמו גם נוף האלפים שמסביב.

שירותי הרכבל באזור התיירותי נפתחו מחדש אחרי הסרת הגבלות הקורונה הממושכות. על פי דיווחים, בקרון היו 15 איש. למרות מנגנוני ביטחון הקרון נפל מגובה של כ-20 מטר ואז התגלגל במורד המדרון עד שנעצר בשטח מיוער. לא מסתמן שהיו בעיות תחזוקה. במדינה חושדים כי מדובר ברשלנות.

הרשויות הודיעו כי השיפוץ הכללי של המקום התרחש באוגוסט 2016, הבדיקות בוצעו ביולי 2017, ובעקבות כך, בין נובמבר לדצמבר האחרון, נערכו בדיקות ספציפיות על הכבלים. בפרט, בנובמבר האחרון נערכו בדיקות מגנטוסקופיות בכבלי הבטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully