וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש סגרה את תיק הירי למוות בערבי הלוקה בנפשו בחיפה; המשפחה תערער

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 19:41

במחלקה לחקירות שוטרים קבעו כי ירי השוטר לעבר מוניר ענבתאוי בן ה-33 "בוצע בהתאם לדין ולנהלים". עוד הוחלט כי ממצאי החקירה יועברו למחלקת המשמעת, "לצורך הפקת לקחים" בנושא אירועים בהם מעורב אזרח הלוקה בנפשו. עו"ד המשפחה: "השוטרים שפעלו הזדרזו להפעיל נשק"

הירי בחיפה | הנרצח מוניר ענבתאו ואחותו. מרכז מוסאוא, אתר רשמי
ענבתאוי ואחותו/אתר רשמי, מרכז מוסאוא

מחלקת חקירות שוטרים סגרה היום (ראשון) את תיק הירי למוות של מוניר ענבתאוי, מתמודד הנפש בן ה-33 שנורה בידי שוטר בחיפה, זאת, לאחר שנקבע כי הירי "בוצע בהתאם לדין ולנהלים". משפחתו של ענבתאוי הודיעה כי תערער בפרקליטות על ההחלטה.

עו"ד אלביר נחאס, חבר הנהלת מרכז מוסאוא, מסר כי "בימים הקרובים נצלם את חומר החקירה ונערער בפני פרקליט המדינה על ההחלטה. מדובר באדם שמת מירי שוטר ולא נסתפק בבדיקה פנימית של המשטרה". הוא עוד הדגיש כי "השוטרים שפעלו הזדרזו להפעיל נשק במקום להשתמש באמצעים אחרים כדי להשתלט על אדם חולה בנפשו".

במח"ש הוחלט כי ממצאי חקירת האירוע יועברו למחלקת המשמעת, "לצורך הפקת לקחים" בנושא אירועים בהם מעורב אזרח הלוקה בנפשו.

תיעוד המאבק בין השוטר למתמודד נפש הערבי בחיפה

בווידאו: תיעוד המאבק בין השוטר למתמודד נפש שהסתיים במוות/צילום: יואב איתיאל

התקרית הקשה התרחשה ב-29 במרץ האחרון, לאחר שאמו של ענתבאוי, שהיה גרוש ואב לילדה כבת שנתיים, הזמינה משטרה לסיוע בהעברתו שוב לבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" בטירת כרמל. אז התפתח עימות בינו לבין השוטר - שלא ידע כי הוא מושא הקריאה, כשענתבאוי ניסה לדקור אותו בסכין. השוטרה בתגובה שלף את אקדחו, וירה לעבר הצעיר שלוש יריות, ששתיים מהן פגעו בו. צוות מד"א פינה אותו במצב קשה ולא יציב לבית החולים רמב"ם בעיר, שם נאלצו לקבוע את מותו.

במח"ש עוד נכתב כי הירי "בוצע על פי הדין ונוהל הפתיחה באש, הואיל והיה חשש ממשי לפגיעה מידית בחייו או בשלמות הגוף של השוטר ולא הייתה דרך אחרת למנוע אותה פגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully