וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הטיל קנס חודשי בסך 5,000 שקלים על אישה שמסרבת לקבל גט מבעלה

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 13:46

בית הדין הרבני האזורי החליט, בפעם השניה אי פעם, להטיל קנס על אישה, באישור הרב הראשי דוד לאו ונשיאת העליון חיות. בין הסנקציות שהוטלו על סרבנית הגט: איסור יציאה מהארץ, איסור החזקת דרכון או רישיון נהיגה ואיסור לפתוח חשבון בנק

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
בית הדין הרבני בירושלים/רוני כנפו

בית הדין הרבני האזורי בירושלים הטיל על סרבנית גט קנס בסך 5,000 שקלים, על כל חודש שבו היא מסרבת לקבל גט מבעלה. ההחלטה אושרה על ידי נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב דוד לאו, ונשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. מדובר במקרה שני שבו בית הדין הטיל קנס על אישה שמסרבת לקבל גט מבעלה.

בני הזוג נישאו לפני כ-30 שנה בארצות הברית, ובמסגרת נישואיהם נולדו להם שמונה ילדים. המשפחה עלתה ארצה לפני כ-15 שנה, ויחסיהם נקלעו למשבר, אז פסקו חברי בית הדין הרבני האזורי בירושלים, הדיינים הרב יצחק אושינסקי, הרב מאיר קהאן והרב יעקב שטיינהויז, כי על הצדדים להתגרש.

עם זאת, האישה סירבה לקבל את הגט מבעלה עד שימולאו דרישותיה הכספיות. לאור סירובה המתמשך, בית הדין הרבני הגדול החליט להשית עליה את הסנקציות ואת צווי ההגבלה החוקיים, בהם, איסור יציאה מישראל, קבלת או החזקת דרכון, רישיון נהיגה, איסור לעסוק במקצוע עם רישיון, וכן איסור לפתוח או להחזיק חשבון בנק או למשוך צ'קים מחשבון קיים.

הפגנה למען זכויות נשים מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים. 19 במרץ 2008. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
סירבה לקבל את הגט עד שימולאו דרישותיה הכספיות. הפגנה נגד סרבני גט/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

הרב לאו ציין בהחלטה כי "בית הדין ניסה רבות לשכנע את האישה כי עליה להתגרש מבעלה לטובתה ולציית לפסק בית הדין האזורי, ושכך חובת ההלכה והמוסר, והאישה נשארה בסירובה להתגרש ללא טענה לבסיס סביר. לאחר שכל מאמצנו היו ללא הועיל הרני מאשר את הטלת צווי ההגבלה שהחליט בית הדין האזורי להטיל על האישה".

בחודש יוני אישרה הנשיאה חיות קנס כספי דומה לסרבנית גט על כך שסירבה לקבל גט מבעלה. במקרה זה, בני הזוג התחתנו ב-2017. עוד בערב החתונה פרצה בין בני הזוג ומשפחותיהם מחלוקת קשה, שבעקבותיה, לאחר שלושה ימים בלבד מיום שנישאו זה לזה, נפרדו ומאז הם חיו בנפרד.

בבית הדין האזורי ברחובות הוחלט כי "הצדדים חייבים להתגרש מידית ויפה שעה אחת קודם", וכי על פי ההלכה, ניתן לכפות את הצדדים למתן הגט. האישה ערערה על ההחלטה, והערעור נדחה. אולם היא לא השלימה עם הפסיקה של בית הדין הרבני הגדול, ערערה לבג"ץ, ושוב נדחתה. על האישה הוטלו סנקציות, אך ללא הועיל. לאחרונה, האישה קיבלה את הגט מבעלה, ובהתאם לסיכום עמה, הקנסות שהצטברו נגדה בוטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully