וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה צו 8 לסלבס שלנו - תהפכו לכיפת הברזל של ישראל בעולם

ליאת לוי-קופלמן

23.5.2021 / 12:34

האנטישמיות הגואה ברחבי העולם, בחסות הסלבס בהוליווד, מוכיחה שזה ממש לא הזמן להפסקת אש ברשת. ההפך. שכל תמיכה בישראל ובעם היהודי - בטח של סלבס ומובילי דעה - חשובה ומשפיעה. אנשים צריכים להפסיק לפחד על החוזים השמנים שלהם ולהתחיל לקחת אחריות על המדינה שלנו

פתיחת תערוכה של הארפר'ס בזאר פריז ג'יג'י חדיד בלה חדיד. GettyImages
קפצו להגן על העם שלהן במשבר, אבל מפיצות עובדות לא נכונות שיצרו גל אלימות גואה בעולם. ג'יג'י ובלה חדיד/GettyImages

מבצע שומר החומות לימד את כולנו שיש חזית נוספת של מלחמה שהפקרנו ושבה אנחנו מפסידים כרגע. תודעת הציבור העולמי מעוצבת היום ברשתות החברתיות ואנחנו נרדמנו בשמירה.

בזמן שחמאס התחמשו בתחמושת חיה, הם לא שכחו להתחמש גם בבוטים משוכללים, בחינוך הצעירים לשימוש בכוח הרשתות החברתיות, במנהלי סושיאל מדיה חריפים ובעורכי סרטונים מיומנים.

בזמן שאנחנו היינו עסוקים, בחסות הממשל המתסיס שלנו, בלריב ימנים עם שמאלנים, דתיים עם חילונים, מזרחים מול אשכנזים, הם חיזקו את החזית האחידה שלהם ולמדו את החומר.

בעידן שבו מהפכות חברתיות מתעצבות וקמות ברשתות חברתיות ואז משנות את העולם - כולם זוכרים את Me Too המפורסמת שבהם - לנו אסור להפקיר את הזירה הזו.

המלחמה האחרונה תפסה את כולנו עם התחתונים למטה ולתוך הוואקום שנוצר בעקבות חוסר הסברה נכונה, וכפועל יוצא מזה ההבנה של מצבנו המורכב בעולם - נכנסו סלבס ובראשם משפחת חדיד וליבו את הרשת - כלומר את העולם.

הציוץ של ג'יג'י חדיד לגבי עזה, עם ההאשטג "שחררו את פלסטין"

משפחת חדיד היא משפחה פלסטינית. מוחמד אבא של ג'יג'י ובלה נולד בארץ וטוען שמשפחתו גורשה.
אי אפשר להאשים את ג'יג'י ובלה שקפצו להגנת העם שלהן בשעת משבר. אני בטוחה שכולנו היינו קופצים עבור אחינו היהודים אם היו נקלעים למשבר - גם אם לא באמת היינו מבינים את הדקויות שלו.

אבל, כן אפשר להאשים אותן בהפצת עובדות לא נכונות שיצרו גל אלימות גואה בעולם וכן, גם להאשים את עצמנו שעצם זה שהן לא מבינות את העובדות - זה לגמרי באשמתנו. הזנחנו את ההסברה שלנו וזה התהפך עלינו בחזרה.

אפשר לעצום עיניים, לצקצק בלשון ולהגיד: "יאללה, סתם שתי דוגמניות שעושות קצת רעש" ושזה לא משפיע על אנשים רציניים שקוראים ניו יורק טיימס ומבינים פוליטיקה. אבל אני מפצירה בכולכם, בעיקר במצקצקים להתעורר! המלחמה שלנו היא לא רק באש חיה. היא באש שנוצרת במקלדת.

דואה ליפה. AP
כמות עוקבים שגדולה ממדינת ישראל כפול ארבע פעמים. דואה ליפה/AP

לכולן יחד, כולל דואה ליפה שהצטרפה למחאה נגדנו (ונמצאת במערכת יחסים עם אחיהן, אנואר חדיד) יש למעלה ממאה מיליון עוקבים ולכל אחת מהן בנפרד יש כמות עוקבים שגדולה ממדינת ישראל כפול ארבע פעמים.

זו חשיפה גדולה יותר מכל ערוץ טלוויזיה ישראלי ובימינו גם יותר ממספר הקוראים של הרבה עיתונים אמריקאים, אז אני לא באמת צריכה לעשות לכם את החישוב כדי שתבינו את הכוח והסכנה הטמונה בכך, נכון?

זכרו את אתגרי הטיקטוק שנלחמנו בהם השנה שסיכנו חיי אדם. סתם אתגרים שהפיצו ילדים ברשת. הציבור של היום ניזון מפוסטים שטחיים ואסור לנו לזלזל בזה. אתם מבינים כמה כוח והשפעה יש למובילי דעת קהל וסלבס היום בעולם?

כל החיים של כולנו מתנהלים ברשת, שם אנו סופגים את המידע שלנו, מושפעים חיצונית ופנימית על ידי פילטרים ולייקים. שם נוצר או מרוסק הביטחון העצמי שלנו ושל ילדינו ושם אנו צורכים את המידע שאנחנו מתבססים עליו.

הרי אם דיור, מייקל קורס וויקטוריה סיקרט בחרו בבלה להיות הפנים שלהם, המילים שלה, דעתה, הכוח שלה - שווה. בטח יותר משלי. אז אקשיב לה. זה ההיקש שאנחנו עושים במוח בלי להבין את משמעותו.

וכשסלבס כאלה משתמשים בכוח שלהם - ולנו יש כיפת ברזל על הקרקע, אבל אין כיפת ברזל ברשת - פה הבעיה שלנו.

אנחנו מובלים, לא מובילים

בלה וג'יג'י ויתר הסלבס לא מבינים את המצב. הם קוראים לשחרור פלסטין. מבחינתם אנחנו המדינה הלבנה, החזקה, הגדולה, עם הצבא הטוב בעולם - כובשת את החלשים, המעטים והמסכנים. אל מול מלחמת הרשת החכמה שהחמאס מנהל לא נוכל לנצח בסיבוב הזה. תמונות של ילדים מתים חזקות יותר מסרטונים של ישראלים בחוף הים שרצים עם הקרטיבים לתפוס מחסה באזעקה. אפילו אם תמונות הילדים המתים האלה צולמו בכלל בהפצצות בסוריה ואפילו אם הפצנו את האמת הזו ברשת, זה כבר לא משנה. הלך עלינו. כי כל הפעילות שלנו הפכה למובלת ולא מובילה.

התקפות אלימות כלפי יהודים בניו יורק

מי שמשפיע כרגע על דעת הקהל והוציא לרחובות המון זועם ואלים אלה הכוכבים הגדולים שנתנו לזה לגיטימציה. ואפילו הפכו את זה לטרנד.

כשבלה חושבת שהיא מפגינה למען שחרור של עם מוחלש ומדוכא, האשמה היא בנו כי לא דאגנו שכל בן אדם בעולם ידע שתושבי עזה שבויים בידיו של ארגון טרור מוכרז. ממש כמו דעאש ואל קאידה.

וכשבלה צורחת בהפגנה שצריך לשחרר את פלסטין "מהים עד הנהר" היא לא מבינה שמה שהיא צורחת זה בעצם להעיף מכאן (הייתי עדינה - הכוונה להשמיד) את כל היהודים ממדינת ישראל. כי זה מה שארגון הטרור חמאס - מאמין בו. וזו הסתה.

וכשבלה מעודדת את החמאס והכעס על ישראל - מה הפלא שהבחור שעומד מאחוריה בהפגנה נעצר כמה ימים אחרי זה אחרי שהיכה יהודי באמצע רחובות ניו יורק.

הפוסט של לוקה לואיס - שוער הכדורגל היהודי שאוים בסכין ברניו יורק

העולם בוער. רחובות ניו יורק, לוס אנג'לס, לונדון, אוסטרליה - גל אנטישמיות נגד יהודים מתעורר וגואה בעקבות המבצע וחוסר היכולת שלנו להסביר לעולם מה באמת קורה פה.

המצב כל כך אבסורדי שהסלבס האמריקאים - בלי להבין בכלל - יוצאים לרחובות, מוחאים כפיים ותומכים בארגון טרור. ממש כמו זה שאחראי על הפיגוע בתאומים. לא ייתכן שבשנת 2021 נשמעים פה סיפורים כמו אלה שנשמעו לפני פרוץ השואה, כמו למשל זה של לוקה לואיס - השוער היהודי של הניו יורק רד בולס שאוים בסכין ברחובות ניו יורק.

נועה תשבי. מגד גוזני
מסבירה את ישראל באומץ בארה"ב. נועה תשבי/מגד גוזני

לכן, הגיע הזמן להתעורר ולהבין שהרשת - המקום בו כל העולם צורך את המידע שלו - זו כיפת הברזל שלנו. צריך להבין שכל תמיכה בישראל ובעם היהודי - בטח של סלבס ומובילי דעה - חשובה ומשפיעה.

אני אהיה בוטה - אנשים צריכים להפסיק לפחד על התחת שלהם ועל החוזים השמנים שלהם ולהתחיל לקחת אחריות על המדינה שלנו.

חובה לחזק סלבס שתומכים בנו, חובה לייצר שיח אמיתי ורגוע, לא מתלהם ומתסיס, זו החובה והזכות שלנו וזה הזמן להציג חזית אחידה ולא מפולגת של המדינה שלנו.

לשתוק זה כמו לשתף פעולה.

אני קוראת לכל הסלבס ולכל המשפיענים בצו 8, להפסיק לפחד ולהתחיל להסביר את המצב שלנו ממש כפי שעושים באומץ סלבס ישראלים מצליחים בעולם כמו נעה תשבי, עמרי כספי, מורן אטיאס ועוד. אל תחכו למשרד החוץ שיעשה את זה עבורכם.

מעבר לזה, זהו צו 8 לכולנו! המדינה לא עושה בשבילנו, הממשלה לא עושה בשבילנו - אנחנו צריכים להיות השגרירים של עצמנו. אנחנו והסלבס כאחד. לכל אחד מאתנו כח ברשת ועוקבים מהארץ ומחו"ל. כל תמיכה תהדהד והעבודה היא של כולנו. כל מי שיש לו טלפון חכם או מחשב. כנסו לאתרים, לפוסטים ברשתות, תגיבו, תסבירו.

כל אחד מאיתנו הוא כוח. רוב האנשים שמבקרים אותנו אינם אנשים רעים או אנטישמים בהכרח. הם עושים זאת מתוך בורות וחוסר ידע על הנרטיב שלנו.
הצדק איתנו - רק צריך להסביר אותו.
רק יחד, כולנו - הסלבס וכל אחד מאתנו, נוכל לשנות את דעת הקהל ולהחזיר את השפיות לעולם.

בורות הורגת. מתסיסה. מפלגת. אנחנו רואים את זה ממש עכשיו.

הכותבת היא עיתונאית, מחברת רב המכר "את הבוס!", יזמית ופעילה חברתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully