וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים יהודיים בארה"ב לביידן: "פעל נגד הזינוק באנטישמיות"

חמישה ארגונים שלחו מכתב לנשיא ארה"ב בעקבות הזינוק באלימות כלפי יהודים מאז תחילת המבצע בעזה. "זה יהדהד הרבה מעבר לשבועיים האחרונים", הזהירו. בניו יורק, אחד המוקדים המרכזיים לתקריות אנטישמיות, המשטרה חוקרת קריאות "להרוג את היהודים" שהוטחו במתפללים בברוקלין

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשיחה עם כתבים בבית הלבן אחרי פגישה עם נשיא קוריאה הדרומית, 21 במאי 2021. רויטרס
הביע תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ביידן/רויטרס

חמישה ארגונים יהודיים בארצות הברית שלחו לנשיא ג'ו ביידן מכתב שבו הביעו חשש מהתגברות התקריות האנטישמיות במדינה על רקע מבצע "שומר החומות" נגד חמאס ברצועת עזה. הם קראו לנשיא הדמוקרטי לגנות את האנטישמיות ולנקוט צעדים למאבק בתופעה בארצות הברית.

"אנחנו מודים על הפסקת האש הנוכחית בין ישראל לארגון הטרור חמאס, אבל אנחנו חוששים שהדרך שבה הסכסוך נוצל להבלטת הרטוריקה האנטישמית, לחיזוק גורמים מסוכנים ולתקיפת יהודים וקהילות יהודיות תהדהד הרבה מעבר לשבועיים האחרונים", כתבו הארגונים לנשיא, שהפעיל לחץ על ישראל לסיים את המבצע תוך שהוא מביע תמיכה בזכותה להגן על עצמה.

הליגה נגד השמצה, אחד הארגונים החתומים על המכתב, אמרה יש "עלייה מסוכנת ודרסטית" במספר פשעי השנאה מאז פרוץ המבצע לפני כשבועיים. "אנחנו עוקבים אחרי מעשי הטרדות, ונדליזם ואלימות בנוסף לשטף של אלימות ברשת", אמר מנכ"ל הארגון, ג'ונת'ן גרינבלט, בהצהרה שמסר ביום חמישי. הוא הוסיף: "זה קורה ברחבי העולם".

לפי הארגון, בין 7 ל-14 במאי נמצאו יותר מ-17 אלף ציוצים שבה נעשה שימוש בגרסאות שונות של הביטוי "היטלר צדק". הליגה נגד השמצה ציינה כי רוב המשתתפים בהפגנות נגד ישראל בשבועות האחרונות נותרו במסגרת חופש הביטוי והשיח האזרחי, "אך היו כמה ביטויים של אנטישמיות ברורה באירועים הללו", כמו למשל הטענות שהיהודים הרגו את ישו.

בווידאו: עימותים בהפגנת תמיכה בעזה בניו יורק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

אחד המוקדים המרכזיים לתקריות אנטישמיות הוא העיר ניו יורק. הלילה, הוטחו ביהודים קריאות "לשחרר את פלסטין - להרוג את כל היהודים" בסמוך לבית כנסת בברוקלין והיחידה לפשעי שנאה במשטרת ניו יורק הודיעה על חקירת האירוע.

"האנטישמיות שאנחנו רואים ברחבי המדינה שלנו אינה מבודדת ולא מדובר בכמה תקריות בודדות, היא חלק מתבנית מזעזעת וקבועה", צייץ ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אחרי שנפגש עם מנהיגי הקהילה היהודית ביום שישי. "ההיסטוריה מלמדת אותנו שמסוכן להתעלם מהתבנית הזאת".

במקביל, הרשויות בלוס אנג'לס חוקרות שתי תקריות שבהן היו מעורבות שיירות של כלי רכב של מפגינים פרו-פלסטינים בחשד לפשעי שנאה. באחד מהם שאלו המפגינים במסעדה בעיר "מי כאן יהודי?" ותקפו שני אנשים שהזדהו בתור יהודים.

בווידאו: עימות בין יהודים לערבים בלוס אנג'לס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

לפי בריאן לווין, מנהל מרכז ללימודי שנאה וקיצוניות באוניברסיטת קליפורניה, זאת לא הפעם הראשונה שבה נרשמת עלייה בפשעים האנטישמיים בארצות הברית על רקע הסלמה בסכסוך במזרח התיכון. לדברו, "מאז תחילת איסוף המידע הלאומי ב-1992, החודשים הגרועים ביותר בכל עשור היו סביב מחלוקות בארץ הקודש וסביב בחירות צמודות", אמר.

בשנות ה-90, החודש שבו נרשם המספר הרב ביותר של פשעים אנטישמיים בארצות הברית היה מרץ 1994, אחרי הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה ובו רצח 29 איש ופצע יותר ממאה.

בעשור הראשון של שנות ה-2000, החודש האלים ביותר היה אוקטובר 2000, אז החלה האינתיפאדה השנייה, אך בעשור החולף היה זה ב-2018, לקראת בחירות אמצע הכהונה לקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully