וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמיים נצבעו אדום: אחד מהרי הגעש המסוכנים בעולם התפרץ בקונגו

23.5.2021 / 9:39

הלבה שפולט ההר ניאראגונגו מתקדמת לעבר העיר גומה, ואלפי תושבים נמלטו לרואנדה השכנה. בהתפרצות הקודמת, ב-2002, נהרגו 250 איש. "אנחנו לא יודעים מה לעשות, אין מידע"

בווידאו: התפרצות הר הגעש ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו/האו"ם

אלפי תושבים נמלטו מבתיהם בעיר גומה שברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אחרי שהר הגעש ניאראגונגו החל לירוק לבה שהתקרבה היום (ראשון) לנמל התעופה בעיר. רבים מהם ברחו ברגל לעבר הגבול עם רואנדה, שרשמה יותר מ-3,500 פליטים נכון להבוקר. התקשורת המקומית דיווחה כי הם ישוכנו בבתי ספר ובתי תפילה. ב-2002, בהתפרצות הקודמת של הר הגעש, אחד הפעילים והמסוכנים ביותר בעלם, נהרגו 250 איש ו-120 אלף תושבים נותרו ללא בית.

דריו טדסקו, מומחה להרי געש מגומה, מעריך כי הלבה מתקדמת למרכז העיר ששמיה נצבעו אדום. "זה דומה ל-2002, זה עשוי לעצור או להמשיך. קשה לחזות זאת", אמר. סלסטין קסרקה, ראש המחקר המדעי במצפה הוולקני של גומה, אמר לכתבים כי הוא לא סבור שהלבה מתקדמת מהר מספיק כדי להגיע לעיר, שבה חיים שני מיליון איש.

התפרצות הר הגעש ניאראגונגו ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 22 במאי 2021. רויטרס
"הסתכלנו על השמיים וראינו את הצבע האדום". תמרות עשן מהר הגעש ניאראגונגו , הלילה/רויטרס

מקור באו"ם אמר כי כל מטוסי הארגון פונו לעיר בוקבו שבדרום המדינה ולאנטבה שבאוגנדה השכנה. בנוסף לכך, רשת החשמל קרסה בחלקים נרחבים בעיר. בבירה קינשסה, הממשלה כינסה דיון חירום והפעילה תכנית פינוי לגומה, והנשיא פליקס טשיסקדי קטע את ביקורו באירופה וישוב היום למדינה.

ברחובות גומה, הפאניקה התפשטה במהירות. "אנחנו מבוהלים משום שראינו את כל העיר מכוסה באור, לא מחשמל או מנורות", אמר ג'ון קילושו. "אנחנו לא יודעים מה לעשות. אנחנו אפילו לא יודעים איך להתנהג, אין מידע".

אחרים נמלטו למרכז העיר מכפרים ושכונות שבפאתיה הצפוניות של העיר. "הסתכלנו על השמיים וראינו את הצבע האדום של הר הגעש", אמר ריצ'רד הזיקה דיוף. "ברחנו כדי לחפש מקלט בעיר".

שריפה בגומה שפרצה בעקבות התפרצות הר הגעש ניאראגונגו, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 22 במאי 2021. רויטרס
שריפה שפרצה בסמוך לגומה בעקבות הלבה מהר הגעש, הלילה/רויטרס
תושבים שפונו מבתיהם באזור גומה אחרי התפרצות הר הגעש ניאראגונגו, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 22 במאי 2021. רויטרס
הממשלה הפעילה תכנית פינוי חירום לעיר. תושבים בגומה, הלילה/רויטרס

מומחים להרי געש חששו שהפעילות הוולקנית שנצפה בחמש השנים האחרונות בניאראגונגו דומה לזו שקדמה להתפרצויות קודמות ב-1977 ו-2002. אנשי המצפה הוולקני של גומה התקשו לקיים בדיקות שגרתיות מאז שהבנק העולמי קיצץ את המימון בשל טענות למעילת כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully