וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשש לחייה: תיעוד חדש של בתו של שליט דובאי

חברותיה של הנסיכה לטיפה, שהוחזרה בכוח לארצה כשניסתה להימלט לפני שלוש שנים, פרסמו באינסטגרם תמונה שלהן בקניון. אף שמדובר בסימן חיים, עדיין לא ברור באילו תנאים היא נמצאת או מוחזקת. "זה לא מספר כלום על תנאי המעצר או החירות שלה"

באמצע: הנסיכה לטיפה, בתו של שליט דובאי, בקניון באיחוד האמירויות. אינסטגרם, אתר רשמי
הנסיכה לטיפה בקניון האמירויות עם חברותיה/אתר רשמי, אינסטגרם

הנסיכה לטיפה, בתו של שליט דובאי, נראתה לראשונה זה חודשים בתמונה שפורסמה באינסטגרם. זאת אחרי שבפברואר נחשף ב-BBC תיעוד שלה, שהוקלט בחשאי, ובו היא טענה שהיא מוחזקת כבת ערובה וחוששת לחייה. BBC לא הצליחה לאמת את התמונה, ולא נמסר מידע נוסף לגביה, אך מכר של הנסיכה אישר כי זאת אכן היא.

עוד דווח ברשת הבריטית כי פרסום התמונה אינו היה רנדומלי או בשוגג, אלא חלק מהתפתחויות נוספות בנושא. שגרירות איחוד האמירויות הערביות בלונדון לא הגיבה לפנייה של BBC בנושא. האו"ם סירב להגיב על התמונה, אך מסר כי הוא ממתין ל"הוכחה משכנעת שלטיפה עוד בחיים", כפי שהבטיחה האמירויות.

דייוויד הייג, אחד ממייסדי ארגון "לשחרר את לטיפה", אמר כי "אנחנו מאשרים שהיו כמה התפתחויות בעלות פוטנציאל משמעותי וחיובי בקמפיין. אנחנו לא מתכוונים להגיב עוד בשלב הזה, והצהרה נוספת תימסר בזמן המתאים".

בתמונה נראית לטיפה בקניון בדובאי, לצד שתי נשים נוספות. חבריה של הנסיכה אמרו ל-BBC כי הם מזהים את שתי הנשים הנוספות, וכי לטיפה מכירה אותן. התמונה פורמסה ביום חמישי האחרון בחשבונות האינסטגרם של שתי הנשים, שאחת מהן הגיבה: "ערב נפלא בקניון האמירויות עם חברות".

התמונה הועלתה ללא פירוט על הזמן והמקום המדויק שבהם היא צולמה, אך ברקע הייתה פרסומת לסרט שיצא לאקרנים באמירויות ב-13 במאי. שתי הנשים לא הגיבו לפניות BBC על מצבה של לטיפה או מידע על התמונה.

"בהנחה שהתמונה מקורית, זאת הוכחה לכך שהיא בחיים. זה אמנם משהו, אבל זה לא מספר כלום על תנאי המעצר או החירות שלה", אמר קנת' רות, מארגון משמר זכויות האדם.

בווידאו: בתו של שליט דובאי מתלוננת שהיא מוחזקת בשבי/צילום: מתוך ריאיון ל-BBC

לטיפה, אחת מ-25 ילדיו של שייח מוחמד בן ראשיד אל מחתום, ניסתה לברוח מדובאי בפברואר 2018. בסרטון שהקליטה זמן קצר לפני בריחתה, היא הסבירה כי היא נתונה תחת הגבלות חמורות. "לא עזבתי את המדינה מאז שנת 2000. ביקשתי פעמים רבות לצאת ולטייל, ללמוד, לעשות דברים נורמליים. הם לא נותנים לי", אמרה.

עם זאת, המנוסה שלה סוכלה אחרי שמונה ימים, כשכוחות קומנדו השתלטו על כלי השיט שלה באוקיינוס ההודי והחזירו אותה לדואבי. אביה סיפר בהמשך כי הוא ראה בכך "משימת הצלה".

בפברואר השנה, שודרו ב-BBC סרטונים סודיים שהקליטה הנסיכה לטיפה שאותם העבירה למכרים בחו"ל, ובהם היא תיארה את תנאי השבי והכליאה שלה לאחר החזרתה הכפויה לארצה. היא אמרה כי היא מוחזקת לבדה, ללא גישה לסיוע רפואי או משפטי, בווילה עם חלונות ודלתות חסומים תחת אבטחה משטרתית.

הרשויות בדובאי אמרו אז כי לטיפה "מטופלת בביתה וממשיכה להשתפר, ואנחנו מקווים שהיא תשוב לחיים הציבוריים בזמן המתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully