וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל חשש: האירוויזיון יתקיים - ובמועד

1.2.2003 / 0:02

מחלוקת בין עיריית ריגה לממשלת לטביה כמעט והביאה לביטול התחרות; דובר האירוויזיון: האירוע יתקיים כמתוכנן

מארגני האירווויזיון מתעקשים שהתחרות תתקיים השנה למרות החששות כי היא תתבטל עקב מחסור בתקציב. התחרות אמורה להתקיים בריגה, בירת לטביה.

בבי.בי.סי דווח כי ריגה איימה להפסיק את המימון לפרויקט בגלל סכסכוך עם ממשלת לטביה באשר לתקצוב התחרות. אך דובר האירוויזיון מיהר לשחרר הצהרה שתביא מזור לעצביהם החלשים של המכורים לתחרות ואמר: "אין שום ספק. התחרות תתקיים כמתכונן במועדה במרכז סקונטו בריגה ב-24 למאי".

לטביה נבחרה לארח את האירוויזיון, לפי המסורת בה המדינה הזוכה, מארחת את התחרות בשנה שלאחר מכן. בשנה שעברה זכתה לטביה לראשונה מאז השתתפה בתחרויות האירוויזיון, בזכות מרי אן, זמרת ג'אז בעלת תואר ראשון במשפטים.

הספקות באשר ליכולותיה של לטביה לערוך את התחרות בבירתה, החלו מייד עם סיום התחרות בשנה שעברה אצל שכנתה, אסטוניה. ממשלת לטביה הקציבה לאירוע 5.7 לאטס, שהם שישה מיליון יורו. אך מועצת העיר ריגה איימה לחזור בה מהבטחתה לתרום מכספה לאירוע, לאחר שנמתחה עליה ביקורת על כך שנקלעה לגרעון תקציבי בעקבות הוצאת כספים בצורה לא מאוזנת.

מנהל הטלוויזיה הלטבית, אולדי גרווה, התעקש שהמחלוקת בין העיר לממשלה לא תפריע לקיום התחרות. "אני מצטער על כך ששחרור הודעות מוטעות לעיתונות מצדם של אישיים ומוסדות לטביים הביאה לסיקור שלילי בעיתונות הזרה", אמר. "אנו בטוחים שהנציגים במועצת העיר ריגה, יגיעו להחלטה הנכונה, והאירוע עצמו יהיה אירוע מבריק".

החל מהשנה הקרובה התחרות תתרחב ותהפוך להיות אירוע שיימשך שני לילות ברחבי אירופה. האירוע נערך בחסות איגוד השידור האירופי ונמשך כשלוש שעות. במהלכן תחנות טלוויזיה רבות באירופה ובעולם כולו משדרות למיליוני צופים את התחרות. הצופים מזה כמה שנים הם גם אלו הבוחרים את השירים המועדפים עליהם באמצעות טלמסר מיוחד בכל מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully